2013-07-08, 08:34
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebbieh
Jag kan alltså, om jag blir reserv på förstahandsvalet, både tacka ja till mitt andrahandsval samt stå kvar som reserv för utbildningar med högre prioritet?

Ja.
Citera
2013-07-08, 15:23
Medlem
Hej!

Jag har gått en teknisk bastermin och har därför en garantiplats på det flesta utbildningarna jag har sökt. Dock konkurrerar alla basterminare med varandra om en plats och urvalet sker genom betygen som erhållits under basterminen.

Blev lite fundersam när jag just kollade på min anmälan och såg att under meriter, på mitt första val, så istället för att stå HP och BII som på alla andra utbildningar så står det:

Du har meritvärde i följande urvalsgrupper:

Direktantagning (DA)

Ditt meritvärde i den här urvalsgruppen är: 999 av max (999)

Vet någon vad detta innebär?

Tack på förhand!
Citera
2013-07-08, 18:43
Medlem
4 days to go...... börjar det bli pirrigt i magen för någon eller är det bara jag?
Citera
2013-07-08, 18:51
Medlem
Allpointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winwinsituation
4 days to go...... börjar det bli pirrigt i magen för någon eller är det bara jag?
Ja lite för jag ligger på gränsen för flera utbildningar och städer.. En stor del av ens liv som avgörs av vart eller vad man kommer in på så det är ganska naturligt.
Citera
2013-07-08, 18:53
Medlem
ValleVattenskalles avatar
Citat:

Du är inte ensam. Jag har suttit nu i nästan en vecka och stressat upp mig inför fredagen.
Citera
2013-07-08, 19:15
Medlem
Rebbiehs avatar
Citat:

Tror det är många som känner likadant. Inkluderar mig själv i den skaran. Jag har dock oroat mig ett bra tag nu.
Citera
2013-07-08, 19:23
Medlem
Allpointss avatar
När är det antagningen släpps? Har för mig det ska vara kl 13 från tidigare år, rätt eller fel? Står endast eftermiddagen på antagning.se..
Citera
2013-07-08, 20:15
Medlem
ValleVattenskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allpoints
När är det antagningen släpps? Har för mig det ska vara kl 13 från tidigare år, rätt eller fel? Står endast eftermiddagen på antagning.se..

Man får helt enkelt anta att det släpps mellan 12-16.
Citera
2013-07-08, 20:19
Medlem
Är folk nervösa då?
Citera
2013-07-08, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CandyKane
Är folk nervösa då?
......
Citera
2013-07-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ja lite för jag ligger på gränsen för flera utbildningar och städer.. En stor del av ens liv som avgörs av vart eller vad man kommer in på så det är ganska naturligt.

Citat:
Ursprungligen postat av ValleVattenskalle
Du är inte ensam. Jag har suttit nu i nästan en vecka och stressat upp mig inför fredagen.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rebbieh
Tror det är många som känner likadant. Inkluderar mig själv i den skaran. Jag har dock oroat mig ett bra tag nu.

Håller tummarna för er.
Citera
2013-07-08, 21:59
Medlem
Har en fundering på hur det funkar med reservplatser och sånt.

Ponera att jag inte kommer in på mitt första val första urvalet, men jag kommer däremot in på mitt andra val första urvalet. Kan jag välja att vänta till andra urvalet för att se om jag kommer in på mitt första val eller måste jag då acceptera mitt andra val?

kanske blev lite rörigt hoppas ni förstår frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in