2011-11-28, 17:22
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirusho
Om jag skickar in mitt kompletterande betyg till dom från Stockholm till VHS antagningsservice imorgon, är det för sent?

Posten levererar i vanliga fall posten följande arbetsdag. Detta förutsätter att du postat brevet innan de tömt brevlådan. Detta görs vanligtvis runt 17.00.

Det är den första december nu på torsdag. Det innebär att du behöver skicka det senast innan brevlådorna töms på onsdag. Men det bör understrykas att det kan vara riskabelt att vara ute sista dagen.

Skickar du imorgon bör det gå bra!
Citera
2011-12-02, 00:34
Medlem
Staffords avatar
Under meriter på antagning.se så ser jag bara mitt högskoleprov inte mina betyg från gymnasium och komvux, behöver de då skickas in? Betygsdatabasen står att de har mina betyg ifrån det året jag gick ut men de syns inte ändå. Så vad tror ni?

Ja jag vet att jag är sent ute....
Citera
2011-12-02, 07:47
Medlem
raugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stafford
Under meriter på antagning.se så ser jag bara mitt högskoleprov inte mina betyg från gymnasium och komvux, behöver de då skickas in? Betygsdatabasen står att de har mina betyg ifrån det året jag gick ut men de syns inte ändå. Så vad tror ni?

Ja jag vet att jag är sent ute....
Ring!

Telefon 0771-550 720
Måndag till fredag 09.00-16.00

Utökad telefontid till 18.00
8 och 9 december
Citera
2011-12-02, 16:26
Medlem
Funderar på att läsa geologi, tänker mig främst på Lunds universitet. Förstår dock inte antagningsstatistiken från i höst.
Se programkod 80204 och 80205 (längst ner första sidan). Förstår inte hur 84 kan vara behöriga, men bara 23 har blivit antagna samtidigt som alla blir antagna? Se länk http://www.lu.se/upload/LUPDF/Antagning/HT11_NyA_andra_urvalet.pdf

Också, vad betyder "alternativ ingång på 80205. Det är ju betydligt högre gräns där en på den 80204.
Citera
2011-12-02, 16:56
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mendelejev
Funderar på att läsa geologi, tänker mig främst på Lunds universitet. Förstår dock inte antagningsstatistiken från i höst.
Se programkod 80204 och 80205 (längst ner första sidan). Förstår inte hur 84 kan vara behöriga, men bara 23 har blivit antagna samtidigt som alla blir antagna? Se länk http://www.lu.se/upload/LUPDF/Antagning/HT11_NyA_andra_urvalet.pdf

Också, vad betyder "alternativ ingång på 80205. Det är ju betydligt högre gräns där en på den 80204.

Kan det möjligtvis vara så att 84 stycken sökte programmet, men alla dessa 84 hade inte detta som 1:a val eller tackade nej till sin plats. De 23 som blev antagna (=tackade ja), var med andra ord alla som tackade ja till en plats på detta program. De har formulerat sig lite dåligt är min gissning.

Alternativ ingång är för de som inte har läst Ma D, Fy B osv. . För att locka fler människor till denna utbildning antar jag, genom att sänka kraven och erbjuda en alternativ ingång som består av introduktionskurser inom matematik, kemi osv. Behörigheter som naturvetare från gymnasiet redan har.

http://www.lu.se/o.o.i.s?id=320&lukas_id=NGNAT.GEOX
Senast redigerad av HoolaBaduula 2011-12-02 kl. 17:45.
Citera
2011-12-03, 01:11
Medlem
Gormits avatar
När brukar första antagningsbeskedet komma?
Citera
2011-12-03, 09:39
Medlem
raugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormit
När brukar första antagningsbeskedet komma?
https://www.antagning.se/
Citera
2011-12-03, 15:29
Medlem
evilbeavers avatar
När kommer urval 1 att köras? Måndag?
Citera
2011-12-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilbeaver
När kommer urval 1 att köras? Måndag?
Nej. Men jag måste fråga vad det spelar det för roll att veta när urvalet körs?
Citera
2011-12-04, 12:22
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Nej. Men jag måste fråga vad det spelar det för roll att veta när urvalet körs?
När ska dom lokala verifieringarna vara klara?
Skojar bara...

Som sökande kan man nog ofta tänka på urval 1/publicering av urvalsresultat 1 som en och samma sak.
Eller så kanske h*n som frågar vet ungefär hur lång tid det brukar ta från att texten "Urval förbereds/körs" syns på antagning.se till dess att resultatet publiceras.

Off topic så uppmanar jag alla att hålla en tyst minut för den store Socrates idag.
Citera
2011-12-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
När ska dom lokala verifieringarna vara klara?
Skojar bara...
Ungefär 20 timmar innan urvalet körs tror jag..
Citera
2011-12-04, 18:49
Medlem
evilbeavers avatar
Kul grabbar

Jag undrar när urval 1 körs, dvs när det ej längre är möjligt att stryka alternativ från sin anmälan. Anledning att jag undrar är för jag börjat vela om mitt förstahandsval
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in