2013-07-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerCoon
Håller med, batongen har längre räckvidd och en som är skolad i "melee combat" kan utan problem banka skiten ut vilket psykfall som helst, tom en så kallad PCP nigger.

Det är en fråga om kompetens, helt enkelt.

Wow, hela 40cm till i räckvidd. Förändrar ju allt!

Hjälper inte ett dugg om GM gör ett utfall och du står i dumstruten med en batong i handen. Du hinner 1 slag, om det slaget inte träffar 100% så är du körd. För batongen är helt värdelös om man hamnar på marken med GM. Då har han redan hunnit sticka dig 5 gånger.

Det hela handlar ju om att man INTE vill ha en kille med kniv nära sig. Och att ha en batong är ju en stor välkomstskylt.
Citera
2013-07-08, 18:45
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Men nog hade väl traumat för alla blivit mindre och gm kunnat förhöras så att hela skeendet hade kunnat klarläggas på ett sätt som nu är omöjligt?

Och nog hade han kunnat stoppas på ett icke dödligt vis!

Om vi ändå ska drömma så kunde han ju ha släppt kniven efter ha fått två varningsskott och blivit beordrad att släppa vapnet?
Det finns en gräns när man tar till dödligt våld och det är när man börjar hota polisen. Polisen försökte lösa det här utan dödligt våld genom att skrämma honom, men det gick inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Vad har enskilda polisers kompetens med poliskårens utrustning att göra? Jag förutsätter att du inte pratar om beslutsfattande myndighetspersoner när du raljerar om kompetens, utan pratar om poliserna på plats.

Har du några belägg för ditt uttalande om den generella IQ-nivån på poliser? Det vore intressant att ta del av. I en situation som den vi diskuterar, spelar gärningsmannens IQ-nivå (i den mån ett så begränsat test säger något om en människa) någon roll? Hans vapen och tidigare handlingar under dagen, spelar dom någon roll?

Angående ammunitionen: Jag utgår från att det är expanderande kulor du har problem med, har jag uppfattat dig rätt då? Anledningen till att man använder den typ av ammunition man gör är för att kulan inte ska passera genom målet och fortsätta in i andra personer i närheten. Med en kula som förhoppningsvis stannar i målet eller åtminstone tappar det mesta av sin hastighet skapar man en säkrare miljö för personer i närområdet i händelse av skjutning.

Jag håller med om att det vore önskvärt om det fanns tillgång till elchocksvapen, gärna så många som ett i varje bil, men tycker att du diskuterar lite kantigt i dina andra uttalanden.

Fint uttryckt!

Men hur svårt kan det vara: Gång efter annan skjuter en yrkesgrupp, som ligger lågt i IQ, ihjäl människor som själva inte håller några skjutvapen och som skulle kunna oskadliggöras av kompetenta väktare utan pistoler hur lätt som helst, händer ofta!
Citera
Medlem
NiggerCoons avatar
Jag tycker inte att man behöver vara GW Person för att kalla polisen i Varberg att vara inkompetent. Sen att den där idioten Boström gav dem dumdum kulor istället för 45or helmantlat gör inte saken alls bättre.

Polisen syfte är att ingripa så misstänkta kan lagföras, inte bekämpas med alla tillbuds stående medel, jag säger det för den tredje gången, använd militär istället för snutar som leker militär om det vore en smart lösning.
Senast redigerad av NiggerCoon 2013-07-08 kl. 18:50.
Citera
2013-07-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AClockworkOrange
Du måste ju vara snut eller läsa aftonhoran för mycket. "med risk att bli ikappsprungen och nedhuggen"... Har du ens sett det sista skottet? Om GM skulle kunnat springa i det skicket (innan sista skottet) så måste han haft ett tredje, icke sönderskjutet ben.
När han föll första gången borde de kunnat skicka hunden mot honom och slå bort vapnet med batongerna. Men istället blev det en dödsskjutning och antagligen tårta på jobbet imorgon.

Precis, hunden borde också använts, liksom batongerna.
Citera
2013-07-08, 18:48
Medlem
Illzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, varför riskera ett hundliv för ett mänskoliv?
I mina ögon är hundliv värda mer än människoliv, sjukt men sant.
Dessutom tänkte de nog mer ekonomiskt där, kostar massor att avla dessa hundar plus veterinärkostnader.
Ju längre hundarna kan arbeta desto bättre.
Citera
2013-07-08, 18:50
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
http://www.dn.se/nyheter/sverige/leif-gw-persson-ratt-med-dodligt-vald/

"Kriminologen och polisprofessorn Leif GW Persson anser att det var rätt att använda dödligt våld mot den 24-årige man som på söndagen högg ihjäl en kvinna och knivskar två andra personer i Varberg."

Säger GW att det var rätt så var det rätt.
Citera
2013-07-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Ursäkta? Jag sa att det inte är en avrättning. Det är sannolikt en double tap som går aningen långsamt. Dvs man skjuter två skott i tät följd för att se till att neutralisera målet. Det är därför man skjuter människor, så att de inte ska kunna orsaka mer skada.

Ursäkta? "Neutralisera"? Du menar döda med människorättsförbjudna kulor istället för att använda befintliga icke dödliga vapen, som hund och batong och...?

Skjuta med människorättsförbjudna kulor för att döda så effektivt som möjligt, en som ligger ner?
Citera
2013-07-08, 18:52
Medlem
ArchJews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
GM var inte "hemma" om man säger så pga ett intag av okända kemikalier.

Ytterliggare en anledning att skjuta, människor som inte är "hemma", psykotiska människor är inte nödvändigtvis mindre farliga. En del droger gör att smärttröskeln dämpas avsevärt. Att då sätta sin tilltro till polishundar eller espn skulle kunnat innebära att ännu fler fått sätta livet till än de hittills två döda (kvinnan+gm), de andra som blev knivskurna i halsen överlever förhoppningsvis.

Om Sverige inte hade avskaffat institutioneringen utav missbrukare på 70-talet så skulle inte detta ha hänt. Vissa typer utav människor ska inte vara ute i samhället.

Citat:
Men så du är för dödsstraff asså,

Självklart förespråkar jag dödsstraff. Vissa människor har inget existensberättigande.

Citat:
Trist att undermänniskor och kioskmongon som du inte förstår bättre. [..] fast det är ju förståligt som missbrukande bidragstagande homosexuell pedofiljudehora (otrevligt nog ? )

Var det ditt bästa försök?
Citera
2013-07-08, 18:52
Medlem
NiggerCoons avatar
Citat:
När han föll första gången borde de kunnat skicka hunden mot honom och slå bort vapnet med batongerna. Men istället blev det en dödsskjutning och antagligen tårta på jobbet imorgon.

De pissade antagligen i brallan pga. dålig karaktär och pissig utbildning.

Det är en fråga om kompetens.
Citera
2013-07-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illzi
I mina ögon är hundliv värda mer än människoliv, sjukt men sant.
Dessutom tänkte de nog mer ekonomiskt där, kostar massor att avla dessa hundar plus veterinärkostnader.
Ju längre hundarna kan arbeta desto bättre.

Inte alls sjukt!

Helt rätt!

Hundar är ofta mycket trevligare!

Och polishundar är så dyra att ta fram.
Citera
2013-07-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerCoon
Nu tittar vi en gång till på:
http://www.youtube.com/watch?v=sjiTe7a7HNI

Saker och ting går sönder rent anatomiskt med sådana nedslag.

Fast bara för att något går sönder så är det inte med nödvändighet så att en person stoppas av det. Det handlar om smärta. Någon som är påtänd reagerar inte alltid över huvud taget på smärta.

Jag har slagit en batong med full kraft på smalbenet på en person, det lät ungefär som när man slår av en tjock gren mot ett järnrör. Personen reagerade ändå inte på det. Som tur var så var personen beväpnad med en fjäderbatong istället för en kniv. En kniv hade blivit riktigt obehagligt (då hade jag å andra sidan slagit honom rätt i skallen och inte bekymrat mig om han skulle överleva det eller ej, men det är en annan sak).

Jag skulle aldrig i livet gå in och batongfäktas med en person med kniv om jag hade andra alternativ (exempelvis pistol).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in