2013-07-08, 18:24
Medlem
snuptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
juggalo-dokumentären var lite av en meme då, så inte så konstigt.

det mest konstiga är att han verkar tämligen normal...jag lutar åt att det var en snedtripp+snedfylla som orsakade detta. förmodligen var han inte ensam om att festa och det är väl därför SSMT lägger locket på. det näst mest konstiga är att SSMT fortsatte tävla som om ingenting hade hänt..wtf.

Angående Juggalo-grejen så har ICP rätt skeva texter som många i USA ändå tar till sig. Nu har jag ingen koll kring huruvida GM lyssnat på ICP och anammat juggalogrejen men om nu så är fallet så hintar det nog lite på att han sett upp och lyssnat på våldsbejakande skitmusik vars texter handlar om att skära upp sin farmors fitta med en cirkelsåg i princip.
Citera
2013-07-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuptik
Angående Juggalo-grejen så har ICP rätt skeva texter som många i USA ändå tar till sig. Nu har jag ingen koll kring huruvida GM lyssnat på ICP och anammat juggalogrejen men om nu så är fallet så hintar det nog lite på att han sett upp till våldsbejakande musik vars texter handlar om att skära upp sin farmors fitta med en cirkelsåg i princip.
Jag begriper inte ett ord... Vad står det, på svenska ?
Citera
2013-07-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stumpandin
Efter midsommar står där. Så man tolkar det ju som han har vart runt varberg i några veckor.

Nej, han åkte till morföräldrarna efter midsommar och kom till Varberg nu i helgen!
Citera
2013-07-08, 18:29
Medlem
snuptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Jag begriper inte ett ord... Vad står det, på svenska ?

GM har uppenbarligen postat nån video om "Juggalos". Man är "Juggalo" om man lyssnar på den urusla rapgruppen ICP. ICP skriver pinsamt dåliga låtar om saker som upprör gemene man för att få uppmärksamhet. Bl.a. låtar om att knivhugga folk till höger och vänster.
Citera
2013-07-08, 18:30
Medlem
SithBoboSiths avatar
http://www.expressen.se/nyheter/knivmannens-rop-om-hjalp-fore-attackerna/

Citat:
Enligt de uppgifter som polisen fått fram var 24-åringen sannolikt inte i Varberg för att tävla.
Han är hemmahörande i Stockholm och reste till Varberg för ett idrottsevenemang tillsammans med en klubb, men polisen uppger nu för Expressen.se att förhören talar för att han mest var där för att titta på.
– Han var bara med och tittade på detta, enligt de uppgifter vi har fått, säger spaningsledaren Lars Hamrén till Expressen.se.

Citat:
Vad som drev den 24-årige knivmannen till att mörda en äldre kvinna och allvarligt skada två personer är ännu inte känt.
Men enligt 18-åringen och 43-åringen som blev allvarligt knivskurna ska mannen ha bett om hjälp innan han slog till.
– 18-åringen låg och sov i sitt hem när han märkte att det stod en främmande människa bredvid sängen. Gärningsmannen sade något om att han behövde hjälp eller något liknande. Sedan överföll gärningsmannen offret på en gång, säger Lars Hamrén.
Blev skuren över halsen
43-åringen har liknande minnesbilder enligt polisen.
– Han märkte att det var någon som gick efter honom. Han tilltalade 43-åringen med något liknande, att han behövde hjälp. Då vände han sig om och blev skuren rakt över halsen.

Citat:
Och enligt Leif GW Persson ser utsikterna ljusa ut för polisen att hitta en förklaring.
– De är nog goda gissar jag. Han ska ju obduceras och om han plockat i sig något så ser man ju det, eller så upptäcker man andra saker, så jag är inte orolig för den biten
Citera
2013-07-08, 18:35
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Varför i hela världen skulle han blivit det???

Vill du ha en lista på anledningar varför man kan tänkas droga någon? Eller menar du att det är helt otänkbart att NE har blivit det?

Dina inlägg kan vara lite neurotiska och naiva och därmed inte helt enkla att tolka!
Citera
2013-07-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillfire
Vill du ha en lista på anledningar varför man kan tänkas droga någon? Eller menar du att det är helt otänkbart att NE har blivit det?

Dina inlägg kan vara lite neurotiska och naiva och därmed inte helt enkla att tolka!
må hända . Men finns det någon källa på att någon drogat honom ?
Citera
2013-07-08, 18:41
Medlem
Citat:
må hända . Men finns det någon källa på att någon drogat honom ?
Nej, det gör ju inte det - enbart spekulationer som sagt..
Citera
2013-07-08, 18:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Kriminologen och polisprofessorn Leif GW Persson anser att det var rätt att använda dödligt våld mot den 24-årige man som på söndagen högg ihjäl en kvinna och knivskar två andra personer i Varberg.

– Det var en stor, farlig jävel med kniv som huggit ned flera personer. Av det jag ser på filmen var insatsen invändningsfri – det var rätt att skjuta verkanseld, säger han.

Poliserna som deltog i insatsen ser på det filmklipp som fångat skottlossningen ut att följa reglementet till punkt och pricka, enligt Leif GW Persson.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/leif-gw-persson-ratt-med-dodligt-vald/
Citera
2013-07-08, 18:42
Medlem
Citat:

Jag tror inte heller på din förklaring om att hans vänner från hemorten utanför Stockholm ska ha drogat honom så att han i Varberg började hugga människor med kniv. Det är osannolikt, och det finns ingen anledning att tro något sådant.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv
Citera
2013-07-08, 18:43
Medlem
HumpingDogs avatar
Vet inte om denna länken är inlagd redan. Ber i så fall om ursäkt men det börjar bli lite många inlägg att läsa igenom. Lätt att missa något. Det blir lite som en sammanfattning.

”Uppdatering 8 juli 15:50: Den skjutne mördaren skall heta M** N*** H*** M*** E***, xxxxxx, från Brandbergen i Haninge. Eventuellt ska det vara så att N***** var och hälsade på sin mormor och morfar och att ena offret då är mormodern. Nån form av drog, (badsalt), eller doping blandat med andra substanser kan ha gjort E***** aggressiv. M**** S*****, känd från ”Svenska Hollywoodfruar”, är nära släkting till den 84-åriga kvinnan som mördades. Han är född och uppvuxen i Sollentuna, samt medlem i kampsportklubben South Side Muay Thai!.”

http://www.exponerat.info/skottlossning-i-centrala-varberg/
Senast redigerad av HumpingDog 2013-07-08 kl. 18:47.
Citera
2013-07-08, 18:44
Medlem
Citat:
Det är även det möjligt, men på senaste tid har det blivit "kul" att droga sina ovetande vänner.

Har aldrig hört talas om att det skulle vara det, vad har du för källa på det där påståendet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in