2013-07-07, 16:41
Medlem
Ombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Stabiliserad version:
http://www.youtube.com/watch?v=p9BXy8FzIRI

Censurerad ju?
Här är en icke-blurrad:
http://www.gp.se/gptv#J3qt-tYKvAe5cRZdsbZINg
Citera
2013-07-07, 16:41
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Släktingar?

knappast. han verkar ha gått från lekplatsen väster om tingsrätten mot centrum via lilla drottninggatan och knivat folk oprovocerat
Citera
2013-07-07, 16:43
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Rimmar illa med deras användarmål, sthlm polisen har i vart fall vett använda sin hundar effektivt o enligt regelbok:

Nu var väl inte i och för sig mannen i övningen knivbeväpnad- Sedan tror jag att en annan orsak till varför vissa "ojar sig" över polisens handlingssätt i det här fallet är att ni innerst inne kanske inte vill se "verkligheten i vitögat". Och som en psykisk försvarsmekanism mot detta därför benhårt argumenterar för att det hade gått att lösa det här med "mildare" metoder.
Citera
2013-07-07, 16:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panspectralist
Osaken måste väl vara hans etnicitet? Det är det ju alltid på FB (tills man upptäcker att gm har samma etnicitet som en själv och etnicitet blir plötsligt fullständigt irrelevant)?

Någon skickade PM till mig om att GM ska ha svenskt namn och utseende.
Citera
2013-07-07, 16:44
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Någon skickade PM till mig om att GM ska ha svenskt namn och utseende.

infödd vbg eller stockholmare, som det ryktats om?
Citera
2013-07-07, 16:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
infödd vbg eller stockholmare, som det ryktats om?

Vet inte.

Edit: Har fått ett förnamn och en födelsemånad med. Finns ett 30-tal personer i Sverige som delar de egenskaperna, ingen skriven i Halland.
Senast redigerad av Troian 2013-07-07 kl. 16:54.
Citera
2013-07-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Vet vi att hundföraren var i närheten när det hettade till? Kan lika gärna vara att de var någon minut bort och inte hann fram.

Bra fråga, jag tycker mig höra hundskall genom hela filmen men jag kan ha fel där - någon videogranskare som vill komma med mer info?
Citera
2013-07-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orebro019
elpistol hade var kanon ...
Verkligen. Även tårgas hade nog kunnat fungera i kombination med hund.
Citera
2013-07-07, 16:49
Medlem
mickehogbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Bra fråga, jag tycker mig höra hundskall genom hela filmen men jag kan ha fel där - någon videogranskare som vill komma med mer info?

Det var ett jävla tjat om hunden....

Han släpper inte hunden för GM har kniv
Han vill helt enkelt inte riskera sin hunds liv
Citera
2013-07-07, 16:49
Medlem
tzjs avatar
Tragisk händelse.

Som tidigare sagts, så borde polisen vara utrustade med fler alternativ än hund och pistol som verktyg. Elpistoler och non lethal-ammo hade varit käckt. Våldet är här för att stanna, och det gäller att förekomma istället för att förekommas.

Bor i centrala Varberg men hörde inte ett smack av händelsen. Hade tänkt åka och fota på platsen, men det är nog svårt med tanke på vilken uppmärksamhet det lär vara där.

Om GM nu är inblandad i tidigare dåd, så skall det bli intressant att få reda på vilka det är.
Citera
2013-07-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Mycket bra gjort av polisen. Nu slipper vi en galning till i samhället när han släpps ut. Att det är droger bakom hans handlande är ganska säkert.

Hur kan du tro något sådant? Droger är helt harmlösa, borde släppas fria och har aldrig legat bakom liknande tragedier, din smutskastare där.

Schizofreni skulle det visst kunna vara. Synd att han inte fångats upp i tid i så fall, varningstecken brukar man ju kunna se innan. Om det visar sig att han var psykiskt sjuk kanske man skulle ha en nationell upplysningskampanj som man gjort med tex stroke?
Citera
2013-07-07, 16:50
Medlem
johanness avatar
OT raderat.
/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem