2013-07-08, 17:51
Medlem
Jag antar att vi som skriver här har medias rapportering som grund, med den publicerade mobilfilmen.
Att då säga sig veta vilka skott som träffar och var kan jag inte förstå.
Först efter obduktion och teknisk undersökning borde man säkert kunna uttala sig om detta, eller?

Det görs här också en hel del grundlösa antaganden om polisers arbete, kompetens och intelligens.

Svensk polis har vid en internationell jämförelse en ganska gedigen utbildning.
Det brukar mig veterligen vara ca 10-15 sökande till varje plats på polisutbildningen.
Med resonemanget att poliser har lägre iq än genomsnittet, så väljer man antingen ut de dummaste sökanden, eller också väljer man de bästa, som då ändå skulle vara dummare än riksgenomsnittet.
Då kan man ju fundera på om alla de som inte blev antagna ens kan knyta skorna eller tugga tuggummi och gå samtidigt.
Det resonemanget är rent barnsligt och snudd på efterblivet korkat.

Min uppfattning är att poliser är som folk är mest, dvs de flesta är hyggliga människor, vissa är hyggligare och trevligare än så och vissa är mindre trevliga och borde kanske inte ha blivit poliser.

Sen kanske man skall rannsaka sig själv om man nu har inställningen att poliser är idioter. Jag antar att man då själv upplever sig ha mindre trevliga erfarenheter av poliser, men vad beror det på och vad var man själv för del och ansvar i den händelsen?

Är poliser makthungriga grisar som bara vill förnedra, slå och skjuta på den snälla allmänheten?
Nej, då har du nog förväxlat Sverige med någon diktatur i tredje världen.
Citera
2013-07-08, 17:52
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Så du menar att det liknar en avrättning? Källa på det?

Ursäkta? Jag sa att det inte är en avrättning. Det är sannolikt en double tap som går aningen långsamt. Dvs man skjuter två skott i tät följd för att se till att neutralisera målet. Det är därför man skjuter människor, så att de inte ska kunna orsaka mer skada.
Citera
2013-07-08, 17:54
Medlem
AClockworkOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AriGoldd
Helt rätt, mördar man en person, inte släpper mordvapnet trots flera varningar/varningsskott och dessutom inte ger sig trots ett skott i benet så tycket jag absolut att poliserna gjorde rätt.

Nu var det ju inte ett skott i benet innan han föll, jag räknade till kanske 2 skott innan han första gången ramla i backen. Sedan det sista skottet när han i 5 sekunder redan försökt resa sig upp men inte lyckas. Han kommer ju för f*n inte upp och det är då de skjuter ihjäl han.
Citera
2013-07-08, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Varför har inte polisen i Sverige elpistoler?

Skulle du med handen på hjärtat velat stå där med en taser när nån buse riktar en revolver på dej?
Tänk till lite
Citera
2013-07-08, 17:55
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AClockworkOrange
Nu var det ju inte ett skott i benet innan han föll, jag räknade till kanske 2 skott innan han första gången ramla i backen. Sedan det sista skottet när han i 5 sekunder redan försökt resa sig upp men inte lyckas. Han kommer ju för f*n inte upp och det är då de skjuter ihjäl han.

De skjuter två varningsskott och personen är levande när de springer fram till honom. De sköt inte ihjäl honom på plats.
Citera
2013-07-08, 17:57
Medlem
AClockworkOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Kolla på länken där en man hugger ner ett gäng poliser i som någon länka alldeles nyss istället. Typ 5 mot en och ändå så plockar knivmannen ner poliserna en efter en.

Ja, jag har sett det sista skottet, det kom direkt efter det näst sista skottet. Dvs att polisen tänkte skjuta två skott redan innan han avfyrat det första, detta för att garantera att få stopp på personen. Man chansar inte i dessa situationer.
Jag antar att du har stor erfarenhet av att bli anfallen av folk med kniv?

Använder mycket kniv när jag lagar mat.
Antar att du är expert på folk med kniv efter att ha sett alla dessa youtube-klipp du länkar till?

GM borde fått sitt straff som vanliga människor. Killen försöker flera gånger resa sig men lyckas inte. Först efter många sekunder skjuter de sista skottet och han faller (vad som verkar) livlös ihop.
Ät din tårta du, nöff.
Citera
2013-07-08, 17:57
Medlem
StarSuckers avatar
Tänker tillrätta visa ett av mina egna misstag, jag hade missat det absolut sista skottet men jag betvivlar att det var ett dödande skott med tanke på att personen fortsätter röra sig och sen pepparsprayar de honom ser det ut som det absolut sista de gör.

Så nej, de avrättade honom inte.
Citera
2013-07-08, 17:59
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AClockworkOrange
Använder mycket kniv när jag lagar mat.
Antar att du är expert på folk med kniv efter att ha sett alla dessa youtube-klipp du länkar till?

GM borde fått sitt straff som vanliga människor. Killen försöker flera gånger resa sig men lyckas inte. Först efter många sekunder skjuter de sista skottet och han faller (vad som verkar) livlös ihop.
Ät din tårta du, nöff.

Nej, men jag är realistisk. Du verkar leva i en utopivärld. Samt att jag lämnar källor som styrker det jag säger, man går inte nära människor med kniv.

De pepparsprayar honom i slutet, tror du man pepparsprayar en person som är död? Han dog inte på plats, han lär ha dött av blodförlust.
Citera
2013-07-08, 18:02
Medlem
Bluebeast72s avatar
Enligt Aktuellt just nu kräver Polisfacket elpistoler pga för mkt skjutningar.
Citera
2013-07-08, 18:05
Medlem
NiggerCoons avatar
Vissa mer professionella poliskårer kräver dock att dess anställda lär sig att använda utrustningen på rätt sätt. LAPD skickar sina på Akido basic i alla fall.

Prova det här först, annans kan man lika gärna sätta in militär med helt andra regler.
http://www.youtube.com/watch?v=sjiTe7a7HNI
Senast redigerad av NiggerCoon 2013-07-08 kl. 18:10.
Citera
2013-07-08, 18:07
Medlem
TrialEnds avatar
Kommer en uppenbar gärningsman hotfullt rusande mot polisen med ett vapen i handen så är det inget snack om att han behöver oskadliggöras. Med den mannens brottsregister och sättet han måste ha uppträtt på; så anklagar jag inte polisen för någon form av övervåld. Någonstans måste gränsen dras men i det här fallet ser jag inget fel i hur polisen betedde sig.
Citera
2013-07-08, 18:07
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerCoon
Vissa mer professionella poliskårer kräver dock att deras anställda lär sig att använda utrustningen på rätt sätt. LAPD skickar sina på Akido basic i alla fall.

Prova det här först, annans kan man lika gärna sätta in militär med helt andra regler.
http://www.youtube.com/watch?v=sjiTe7a7HNI

Du tycker man ska gå in med batong mot en person som har kniv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in