Citat:
Ursprungligen postat av
Renasanningen
En kniv är mycket farlig och därför borde polisen ha använt kulsprutepistol med hålspetsammunition..., INTE...
Man kunde tro att gm hade kulspruta.
Men det hade han ju inte.
Nu är han död.
Och polisen har inget gjort för att förbättra sitt kompetensrykte...
Elpistoler och gummikulevapen måste polisen förses med.
Sedan måste lönerna kraftigt förstärkas så att mer intelligenta, sansade människor vill utöva yrket.
Nu utövas yrket av personer som har en IQ som understiger medel för befolkningen. DESSA personer har högst dödliga pistoler med mördarkulor dinglande vid sina sidor. Hu....!
DÅ minskar de onödiga dödsskjutningarna, särskilt om man använder vanlig ammunition också, istället för denna folkrättsförbjudna mördardito...
Vad har enskilda polisers kompetens med poliskårens utrustning att göra? Jag förutsätter att du inte pratar om beslutsfattande myndighetspersoner när du raljerar om kompetens, utan pratar om poliserna på plats.
Har du några belägg för ditt uttalande om den generella IQ-nivån på poliser? Det vore intressant att ta del av. I en situation som den vi diskuterar, spelar gärningsmannens IQ-nivå (i den mån ett så begränsat test säger något om en människa) någon roll? Hans vapen och tidigare handlingar under dagen, spelar dom någon roll?
Angående ammunitionen: Jag utgår från att det är expanderande kulor du har problem med, har jag uppfattat dig rätt då? Anledningen till att man använder den typ av ammunition man gör är för att kulan inte ska passera genom målet och fortsätta in i andra personer i närheten. Med en kula som förhoppningsvis stannar i målet eller åtminstone tappar det mesta av sin hastighet skapar man en säkrare miljö för personer i närområdet i händelse av skjutning.
Jag håller med om att det vore önskvärt om det fanns tillgång till elchocksvapen, gärna så många som ett i varje bil, men tycker att du diskuterar lite kantigt i dina andra uttalanden.