Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Och vilka folkgrupper säger BRÅ är mer benägna? Och är det störst risk för barnet om det är mamman eller pappan som inte är Svensk?

När det gäller kriminalitet så är negrer och zigenare värst och de följs av nordafrikaner, diverse MENA-folk, afghaner och diverse centralasiatiska skräpfolk, sydamerikaner, osv. i en fallande skala. För barnet torde tendensen att agera ut biologiskt och kulturellt betingad kriminalitet vara större när fadern är icke-vit.
Citera
2013-07-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
När det gäller samerna så ser jag det som en självklarhet
att ett vitt europeiskt folk av liknande ursprung som finländarna
som bebott vårt land i åtskilliga tusen år ska ha rätt till svenskt
medborgarskap, det är ju inte direkt några Bantu-negrer vi snackar
om här! Dessutom bor inte dom flesta samer numera i Samebyar
utan i städer vilket krånglar till saken något.

Jag anser att de flesta samer som i generationer har bott i Sverige ska få vara svenska medborgare om de vill, däremot anser jag att de flesta särrättigheter och förmåner som vissa samer har idag bör avskaffas.
Citera
2013-07-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer du rösta SvP eller tror du mer på det utomparlamentariska och röstningen är därmed inget för dig?

Ja, om inget oväntat inträffar innan valet 2014. Oavsett om man tror på demokrati och allmänna val eller inte så har jag svårt att se att det skulle vara dåligt att rösta på SvP eller eventuellt motsvarande parti. Jag tror inte att det svenska folket kan räddas genom att folk lägger papperslappar i lådor men att många röstar på nationalistiska alternativ ser jag ändå som en liten knuff i rätt riktning.
Citera
2013-07-08, 14:35
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Som jag fattat det menar dom de allra flesta Européer, även om man nog helst inte vill att de mest svartmuskiga grekerna, spanjorerna mm ska tas upp som svenskar i Sverige... men det är ju en mindre detaljfråga i sammanhanget, först måste alla illegala, brottslingar och icke-vita ut först, sen får man ta detaljerna senare.

Detaljerna kan ju vara rätt viktiga att ta upp inför valet.
Om du är polack eller finne så vill du ju inte rösta på ett parti som du tror vill utvisa dig, så alltså kan det ju kosta röster att inte klargöra sånt här.
Citera
2013-07-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Vill passa på och rikta ett välmenat "hell seger" till Varnagel som tack för hans nyligen upphörda inläggskavalkad. Oerhört bra. Förutom en sak.

Du menade nog något annat än "upphörda"? Tack hursomhelst.

Citat:
Här menar du väl ändå är acceptabelt?

Nej, jag menade kan vara acceptabelt. Något generellt och allmänt accepterande av brottslighet bara för att den är eller sägs vara av politisk art är jag inte för.
Citera
2013-07-08, 14:47
Medlem
Vad betyder symbolen på sköldarna ?

http://www.gp.se/image_processor/1.1613658.1367317028!/image/2210801862.jpg_gen/derivatives/wide/2210801862.jpg?maxWidth=620
Citera
2013-07-08, 14:48
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agneroc

http://www.gp.se/image_processor/1.1613658.1367317028!/image/2210801862.jpg_gen/derivatives/wide/2210801862.jpg?maxWidth=620

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeran
Citera
2013-07-08, 14:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agneroc

http://en.wikipedia.org/wiki/J%C4%93ran

Den tillhör dock Förbundet Nationell Ungdom som är fristående från SvP.

EDIT: Tvåa som vanligt.
Citera
2013-07-08, 14:55
Medlem
Tackar, snabba svar!
Citera
2013-07-08, 16:04
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
En svår och besvärlig fråga såklart men man måste dra gränsen någonstans. Det finns ju utomeuropeiska människor i Mellanöstern och Centralasien som åtminstone till utseendet är mycket "vitare" än många inhemska fullblodseuropéer. På samma sätt så ser ju en person med kanske så mycket som 25% icke-vitt, och resten svenskt, i sig ibland "vitare" ut än många sydeuropéer.
Fast de personer med ljus pigmentering i Mellanöstern/Centralasien är inte mer genetiskt europeiska än vad t ex riktigt svartmuskiga assyrier eller kurder är.

På den här kartan ser man att exempelvis turkar och armener är närmare besläktade med nordeuropéer än vad till exempel Kalashfolket är, trots att kalasherna generellt är betydligt ljusare. Just turkar är kanske ett dåligt exempel med tanke på att en inte osignifikant del av befolkningen faktiskt är ganska ljus.

Du har dock rätt att det inte är helt oproblematiskt med många rasbastarder som helt "dissas" av SvP, men som genetiskt mycket väl kan vara mer nordeuropeiska än exempelvis greker eller italienare. En fjärdedelsirakier är generellt betydligt mer svensk än en genomsnittlig grek/italienare, och ändå hade aldrig någonsin ens en fjärdedelsirakier
Senast redigerad av Bjornserkr 2013-07-08 kl. 16:10.
Citera
2013-07-08, 16:59
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag tror att det ibland och på en del håll kan vara bättre att göra tvärtom? Rösta på SvP i riksdagsvalet och rösta på nån SD-politiker som verkar ok i kommunalvalet? Finns det Svp-representation på kommunal nivå så bör du såklart rösta på dem.

SvP kommer med stor sannolikhet inte att få över 4% i riksdagsvalet 2014 men varje röst sänder ändå en viktig signal.

Ta inte i nu så du skiter på dig. Om ni får 0.4% så kan ni vara väldigt glada.
Citera
2013-07-08, 17:02
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Ta inte i nu så du skiter på dig. Om ni får 0.4% så kan ni vara väldigt glada.
Haha, jag känner ungefär likadant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in