Jo , jag var i dag i Rättvik på "Classic car cruise", tittade på dom fantastiska bilarna, vimlade runt och njöt av den gemytliga stämningen.
Vad som slog mig när jag stod beskådade spektaklet var vilken vit företeelse detta med veteran-bilintresse verkar vara.
Blev dock smått chockad då ett gäng gamla tanter dyker upp och ger min dotter en ballong, tanterna var från Centerpartiet

Nåväl, efter att ha förklarat lugnt och stillsamt för tanterna att vi håller Centerpartiets åsikter för knäppa så slog det mig att här borde ju Svp: att ha närvarat!
Vad tror ni? Borde det inte vara av stor propagandistisk vinst att möta allmänheten öga mot öga så att dom kan se att vi Svp:are är vanliga människor och inte dom monster som media så gärna utmålar oss som!
Hur kan vi attrahera folk från olika svenskdominerade "subkulturer", bikers, raggare, skatare, punkare, tågnördar, miljö flower power folk, med mera. Special riktade budskap??
Typ klibor med
Varen svensk varen raggare!
Tänk på den svenska miljön, bevara den svenska faunan!
HD kulturen är hotad! Det krävs svenska barn för att det skall fortsätta finnas svenska bikers!
Vi kanske borde bli bättre på att se tjusningen i olika vita företeelser: typ Håkan hellström karlm måste ju göra någonting rätt att döma av publiken som han drar! (typ bara vita svenskar)
Själv tror jag nog ändå mest på taktiken att genom fysisk närvaro visa på att: Ni är viktiga för oss, vi ser tjusningen i ert intresse och vi värdesätter den kunskap/kultur ni skapar, vi förstår att utan er så kan inte dessa mångfacetterade vita företeelser fortsätta!
(Jag är inte full, jag blev bara lite inspirerad av den chockerande vithet som jag mött i dag

Visst mycket drägg - men vafan det är ju våra drägg

)