Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Grejen är att du hellre ser att svenska tjejer blir gruppvåldtagna för att upprätthålla den internationella bilden av "toleranta" svenskar. Att lägga sin lojalitet till andra folkslag på det sättet är ytterst svenskfientligt.

Statistiken visar tydligt att invandrare är mer benägna till kriminalitet än svenskar, det verkar vara du som inte har kollat statistiken. Varför ska vi krångla till det och underkasta oss det importerade problemet när vi helt enkelt kan göra oss av med det?

Är polisen helt oförmögna även i USA och i princip alla vita länder då svarta personer uppenbarligen är mer kriminellt benägna även där? Nej, med tanke på hur det ser ut i svarta länder så lär det knappast vara en slump. Men antivit som du är så vill du istället skylla problemen på vita människor..

Vilken forskning är det som visar att invandrare är mer benägna att begå brott? Jag har läst all svensk forskning på området och allt den visar är att kriminalitet är vanligare hos personer i social utsatthet. Ingen forskning har dock lyckats visa att det förekommer en statistik koppling mellan just invandrare/etnicitet och kriminalitet
Citera
2013-07-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Alla delar av Somalia har nu fred. Innan dess var det bara en ytterst liten del som varit fylld av konflikter. Större delen av landet har haft fred i över 20 år.

Fred och säkerhet/tryggt är inte samma sak. Att säga att det är fred i Somalia är som att säga att det är fred i Stockholms centrum, det är bara varannan platta som är minerad.
Citera
2013-07-07, 21:41
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Vilken forskning är det som visar att invandrare är mer benägna att begå brott? Jag har läst all svensk forskning på området och allt den visar är att kriminalitet är vanligare hos personer i social utsatthet. Ingen forskning har dock lyckats visa att det förekommer en statistik koppling mellan just invandrare/etnicitet och kriminalitet
BRås brottsstatistik går emot ditt uttalande, även om man ser till den standardiserade versionen där man tagit hänsyn till sociala faktorer. Att klassfrågan och andra sociala frågor är väldigt relevant för kriminalitet förnekar inte det faktum att man även kan se ett genetiskt och/eller kulturellt problem. Ett problem som inte skulle behöva vara om det inte fanns folk som dig som vill ha hit dessa problemmänniskor i toleransens namn.
Citera
2013-07-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Alla delar av Somalia har nu fred. Innan dess var det bara en ytterst liten del som varit fylld av konflikter. Större delen av landet har haft fred i över 20 år.

Att skicka tillbaka människor till ett land som till stora delar sköts av al shabaab (militant terroristorganisation) innan AMISOM har rensat upp helt är bara meningslöst eftersom man då antingen skickar människor i döden eller att de rekryteras till terrorism. Ni vet väl att Sverige ligger i läge 3 sedan ett par år tillbaka.
Citera
2013-07-07, 21:50
Medlem
Citat:
BRås brottsstatistik går emot ditt uttalande, även om man ser till den standardiserade versionen där man tagit hänsyn till sociala faktorer. Att klassfrågan och andra sociala frågor är väldigt relevant för kriminalitet förnekar inte det faktum att man även kan se ett genetiskt och/eller kulturellt problem. Ett problem som inte skulle behöva vara om det inte fanns folk som dig som vill ha hit dessa problemmänniskor i toleransens namn.

Vilken forskning från BRÅ skulle det vara? Jag sammarbetar en hej del med BRÅ i mitt arbete och de har aldrig visat den för mig. Kanske finns i något hemligt fack
Citera
2013-07-07, 21:51
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Att skicka tillbaka människor till ett land som till stora delar sköts av al shabaab (militant terroristorganisation) innan AMISOM har rensat upp helt är bara meningslöst eftersom man då antingen skickar människor i döden eller att de rekryteras till terrorism. Ni vet väl att Sverige ligger i läge 3 sedan ett par år tillbaka.
Svenska kvinnor ska alltså behöva löpa högre risk för att bli gruppvåldtagna med mera bara för att vi måste vara humana mot andra folk som inte har här att göra? Här har vi väl den stora skillnaden. Jag tror de flesta känner en viss sympatisk medmänsklighet för de stackars somalierna men det är inte skäl nog för att problemen de för med sig ska gå ut över svenskarna.
Citera
2013-07-07, 21:54
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Vilken forskning från BRÅ skulle det vara? Jag sammarbetar en hej del med BRÅ i mitt arbete och de har aldrig visat den för mig. Kanske finns i något hemligt fack
BRÅs statistik visar på att invandrare i Sverige är mer kriminellt benägna än inhemska svenskar, och att det skiljer sig mellan olika folkgrupper. Det blir även skillnad när den ena föräldern är svensk. Jag finner ingen annan förklaring än att det rör sig om ett etniskt och/eller kulturellt problem.
Citera
2013-07-07, 22:03
Medlem
Citat:
BRÅs statistik visar på att invandrare i Sverige är mer kriminellt benägna än inhemska svenskar, och att det skiljer sig mellan olika folkgrupper. Det blir även skillnad när den ena föräldern är svensk. Jag finner ingen annan förklaring än att det rör sig om ett etniskt och/eller kulturellt problem.

Och vilka folkgrupper säger BRÅ är mer benägna? Och är det störst risk för barnet om det är mamman eller pappan som inte är Svensk?
Citera
2013-07-07, 22:10
Medlem
Citat:

Till att börja med, har du verkligen inte någon som helst förmåga att använda din egen hjärna och tänka själv?
Att det skulle vara en ren slump att människor som kommer från jordens största rövhål, där en del av kulturen består i att lemlästa albinos därför att det råkar vara en ingrediens i den lokale häxdoktorns trolldryck, stenar våldtäktsoffer till döds, halshugger människor för religionsval och så vidare. För att inte tala om alla genetiska faktorer som också spelar in.

Du spelar inget annat än en duktig idiot åt våra landsförrädare till makthavare.
Nej. Det är ju naturligtvis därför att man inte har råd att köpa mjölk som man hedersmördar egna familjemedlemmar och hugger av delar av deras könsorgan och suger blodig barnpenis osv. Klappmongo.

För övrigt så hittade jag den här framställningen från BRÅ här nedan där man hittar en del citat som talar sitt tydliga språk. Men förvänta dig förstås inte att det ska göras några likadana undersökningar idag, etablissemanget vet mycket väl att det bara skulle gynna nationalister och Sverige-vänner.

Invandrares och invandrares barns brottslighet,1996:2

"Det har tidigare konstaterats att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte beror på ogynnsam fördelning när det gäller kön, ålder eller bostadsort. Till detta kan nu läggas att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte heller kan förklaras med att invandrare är sämre lottade när det gäller socioekonomisk status.''
s. 43
http://www.pdf-archive.com/2011/05/08/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1/preview/page/43/

Brottsbenägenheten mellan olika folkgrupper kan inte förklaras i att de skulle ha olika socioekonomisk status i Sverige:

"I undersökningen delas invandrarna upp i 40 nationalitetsgrupper om minst 2 000 personer, med utgångspunkt från sina ursprungsländer. Det visar sig då att andelen personer som registrerats för brott under perioden varierar starkt mellan olika grupper - från 6 procent till 20,6 procent. För Sverige är siffran 5,8 procent."

"På den högsta nivån ligger invandrare från Nordafrika (Algeriet, Libyen, Marocko och Tunisien)."

"I gruppen med de lägsta värdena, i princip i nivå med Sverige, finns invandrare från Västeuropa, utom Norden, från USA och från länderna i Sydostasien (Indien, Taiwan, Kina, Japan, Korea och Vietnam)."

Sen fanns det ytterliggare en artikel om den tidigare som har tagits bort från nätet idag (undra varför) där den numera avlidne kriminalforskaren Jan Ahlberg uttalade sig så här:

"Analysen visar att skillnaderna inte förklaras med att invandrare från exempelvis Västeuropa och USA tillhör en annan socialgrupp än invandrare från Östeuropa."

''Skillnaderna beror inte på invandrarens socioekonomiska status i Sverige, säger Jan Ahlberg.''

Kontenta: Negrer, araber och andra primitiva folkslag är våldsammare oavsett hur mycket pengar de har i fickan.

Edit:

Här inne på Aftonhoran så ser du också att MENA-folket ligger i framkant:
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html
Senast redigerad av Genpolen 2013-07-07 kl. 22:15.
Citera
2013-07-07, 22:17
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Och vilka folkgrupper säger BRÅ är mer benägna? Och är det störst risk för barnet om det är mamman eller pappan som inte är Svensk?
Du påstod nyss att du redan tagit del av all svensk forskning i ämnet och samarbetat med BRÅ så man tycker ju att du bör ha koll. Läs igenom rapporterna igen så kanske du minns.
http://www.pdf-archive.com/2011/05/08/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1.pdf
http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1311776209675/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_ och_utlandet.pdf
Citera
2013-07-07, 22:18
Medlem
Niss3s avatar
Citat:

De här människorna som flyr borde stanna kvar i sitt sina hemländer och jobba för att bygga upp länderna med hjälp av västvärlden. Istället flyr dom det samhälle dom själva deltar i, det bevisar bara hur mycket till övers dom har för samhällen och stater.

Många invandrare skiter fullständigt i Sveriges framtida välgång så länge dom kan sko sig själva till maximum tycker dom att det är bra, det är knappast som så att dom väljer att komma hit för att Sverige är ett så underbart vackert land, dom väljer Sverige för att vi står med byxorna nere och med hatten i vår hand och kastar våra SURT FÖRVÄRVADE välfärdspengar på dom.

Vi nationalister ser längre än nästa generation, jag vill att mina framtida barnbarn ska få möjlighet att sjunga samma nationalsång som jag, att kunna äta isterband (griskött), och att slippa böneutrop.

Stoppa massinvandringen! Rädda Sverige från kollaps!
Citera
2013-07-07, 22:36
Medlem
Citat:
Du påstod nyss att du redan tagit del av all svensk forskning i ämnet och samarbetat med BRÅ så man tycker ju att du bör ha koll. Läs igenom rapporterna igen så kanske du minns.
http://www.pdf-archive.com/2011/05/08/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1.pdf
http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1311776209675/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_ och_utlandet.pdf

Eftersom jag tydligen är den enda i tråden som har forskat på D-nivå så får jag förklara vad denna forskning visar. Det finns en skillnad när ena föräldern är född utomlands respektive när båda föräldrarna är det. Detta är starkt kopplat till socioekonomiska förhållanden eftersom båda föräldrarna då har det svårare eftersom de är nya i landet. Forskningen visar också att barn med bara en förälder löper ökad risk att bli kriminella ( oavsett om de är svenskar eller invandrare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in