Citat:
Ursprungligen postat av
roboman
Angående borttagande av en spärr är det klart att även etablerade användare kan vänta 15 minuter, men vad ska den funktionen vara bra för? Den är ju bara onödig.
Om man inte har någon anledning till införandet av en 15 minuters spärr för alla användare, då kan jag inte se varför man ska ha den.
Jag skulle tro att det även skulle kunna hjälpa till att skydda mot lite väl spontana trådar. Det skulle även kunna skydda mot korspostning från lite mer rutinerade användare.
Generellt ska man ha ett bra skäl till att införa en funktion. Det har du helt rätt i. Om du frågar mig är dessa spammare ett tillräckligt bra skäl för att införa en kvarts väntetid. Det du efterfrågar är då en ytterligare funktion som tar bart denna kvart för användare som hängt med lite längre. Jag kan inte se att det finns tillräckligt bra skäl för detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mhael
Hm, jag har svårt till att ställa mig på endera sida i denna frågan. dels tycker jag inte att användarna ska straffas för detta genom inskränkningar i hur vi får posta, jag håller helt med roboman om att det nog inte är ovanligt att en användare vill starta ett par ämnen samtidigt utan att de är vare sig oseriösa eller slarvigt skrivna. Då kan en kvart känna väldigt lång, speciellt om den som väntar kanske ville starta detta på en rast eller en liknande tidpunkt när denne har lite mer bråttom.
Å andra sidan så tycker jag personligen att det är jävligt störande med folk som betraktar Flashback som ett sätt att snabbt få svar för att man inte orkar söka själv. Flashback är till för diskussioner, och inte för att få snabba svar. Jävligt ofta har jag sett folk som startar en tråd med en fråga, men så behövs mer information för att svara. Jag frågar efter den, men då är användaren inte online förrän nästa dag. Då är det jävligt tråkigt att lägga ner tid på att hjälpa någon.
Om man inte har tid att sitta vid datorn i en halvtimme efter att man startat tråden så har man heller inte tid att starta tråden.