Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Även jag förstår tanken bakom förslaget men anser att vi inte bör begränsa mer än nödvändigt. Idag får man vänta i 3 dagar, dessa 3 dagar kan man nyttja till att lära sig regelverket och känna av den allmänna stämningen på forumet. Vill man inte vänta kan man dock betala för direktaktivering. De 30 sekunderna är inte en begränsning att tala om då det främst förhindrar dubbelposter vilket ändå förekommer i allt för hög grad.
Citat:
Men tänk om någon har väldigt mycket frågor på kort tid?
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tog bort det med LB/PW eftersom det e.g. inte är en begränsning som sådan som du sade.
30sekunder är ju för att slippa dubbelposter misstänker jag, inte spam som sådant efter 30sek inte direkt hindrar spam.
30sekunder är ju för att slippa dubbelposter misstänker jag, inte spam som sådant efter 30sek inte direkt hindrar spam.

Citat:
Nja, det finns nog gott om folk som inte bryr sig ett piss om större PM-låda. Jag tror det är svårt att hitta belöningar för att komma åt de saker jag har nämnt, även om det förstås inte finns något som hindrar en kobination.
Ursprungligen postat av soulreaper
Om man på något sätt ska "belöna" gamla användare så måste det gälla funktioner som inte direkt berör forumet. Utökad PM-låda, skicka till flera användare, med mera är bra idéer men att begränsa för nya användare är det inte i mina ögon.
Citat:
Tja, man skulle kunna ha ett liknande system för att låsa upp kontot till nästa nivå, fast detta skulle nog mest kännas som att Flashback blivit giriga.
Ursprungligen postat av ^Eaz
3 dagars kommer man runt med ett SMS om det är kritiskt.
Citat:
Klart man kan, men man kan inte få allt i livet. Självfallet kan det här drabba oskyldiga, men lite av tanken är som jag sa tidigare att man ska vara lite rädd om sitt konto, och helt ärligt tycker jag inte att en dag är så jättelång tid att vänta.
Däremot, det sista, 5min mellan trådstarter skulle vara vettigt. Jag gillar inte idéen med att begränsa antalet trådstarter av olika anledningar, en användare kan faktiskt ha flera tankar/frågor/åsikter som denna vill ha ut under en dag.
Dessutom skulle detta kanske kunna lära folk att använda sökfunktionen bättre.
Citat:
Det här var helt klart ett problem jag inte hade tänkt på, men å andra sidan så ser jag inget jätteproblem heller. Har man postat i fel forumdel får man helt enkelt stå sitt kast. Om man inte vill ha tråden kastad kan man söka ordentligt eller fråga mod. Faktum är att det här faktiskt var ett av problemen jag tänkte att detta kunde åtgärda.
Sen, om en användare får en tråd slängd med hänvisning till en annan forumdel, ska denna vänta en dag (nu kan du säga att om en tråd blir slängd, så återställs räknaren, men det funkar inte eftersom då skulle spammare fortsätta så fort en tråd blev slängd - alltså måste räknaren då återställas manuellt med en kryssruta eller liknande när en moderator slänger en tråd med hänvisning till annan forudel.