Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Ska man dra det till absurdum så finns det ju faktiskt en sådan begränsning redan idag, eftersom du måste vänta 30 sekunder mellan inläggen.
En annan begränsning som också finns redan idag är att man måste vänta 3 dagar innan man börjar posta.
När det gäller trådstarter tycker jag faktiskt att man skulle kunna höja denna till 5 minuter eller något sådant.
Tog bort det med LB/PW eftersom det e.g. inte är en begränsning som sådan som du sade.
30sekunder är ju för att slippa dubbelposter misstänker jag, inte spam som sådant efter 30sek inte direkt hindrar spam.
3 dagars kommer man runt med ett SMS om det är kritiskt.
Däremot, det sista, 5min mellan trådstarter skulle vara vettigt. Jag gillar inte idéen med att begränsa antalet trådstarter av olika anledningar, en användare kan faktiskt ha flera tankar/frågor/åsikter som denna vill ha ut under en dag.
Sen, om en användare får en tråd slängd med hänvisning till en annan forumdel, ska denna vänta en dag (nu kan du säga att om en tråd blir slängd, så återställs räknaren, men det funkar inte eftersom då skulle spammare fortsätta så fort en tråd blev slängd - alltså måste räknaren då återställas manuellt med en kryssruta eller liknande när en moderator slänger en tråd med hänvisning till annan forudel.
Dock, som sagt, 5min mellan trådstarter kan vara helt ok, sällan är något så kritiskt så att om man skapat en tråd, inte kan vänta 5 minuter på nästa, detta skulle även motverka korspostning där folk försöker gardera sig med att posta samma fråga i flera forumdelar.