Citat:
Jag tror att en person ligger bakom mordet på Short - precis som jag tror att en ensam person kan ha utfört alla moment betr. mordet på VB. – Men inga öppningar kan tillslutas så länge vi inte har tillgång till alla relevanta fakta varför jag anser man bör kunna penetrera och beakta alla hypoteser och aspekter. - Vad jag kan förstå så menar du att mordet på VB var en slags generalrepetition av Fallen Angel-spelet (som ju ägde rum lördagen den 11 maj; således en vecka efter att VB försvunnit):Vatchareeya var inte slående lik "Beth"Short men tillräckligt lik för att passa i rollen som Black Dahlia i en sorts Fallen Angel-spel. Jag tror styckmordet på Short begicks av två personer varav en var polis, kanske båda - vid styckmordet på VB tror jag fler än två personer deltog.
...eller menar du att VB var att betrakta som en "Fallen Angel" eftersom hon i mördarens ögon begått någon oförlåtlig synd?
Citat:
Ja, men i Black Dahlia-fallet satt huvudet kvar; det var inte som i VB:s fall avskilt, helt eller delvis, från kroppen (att döma av olika rapporter). Elizabeth Short återfanns i två delar med sitt högra bröst delvis avskuret; VB i 6-10 delar. Betr. VB vet vi, förutom att döden orsakats av två stick med eggvasst föremål mot ”vitala organ”, inga närmare (säkrare) detaljer. - I ES:s fall vet vi bl a följande:
Ursprungligen postat av MBoudine
Edit: VB:s huvud finns kvar (ett fatalt misstag av GM) och har obducerats.
Såväl airsoftare som andra lyssnar till – och låter sig inspireras av - death metal-musik. Många påverkas mycket starkt, och många känner också till Black Dahlia-fallet. Musiken och det innehållsmässiga temat kan sägas fungera både som en ventil och som triggers; allt beroende på mottagaren. Huruvida VB:s mördare i särskilt hög grad låtit sig inspireras är okänt: Båda kvinnorna var i samma ålder; det är 66 år mellan morden. – Tyvärr saknas den sista 6:an för att det med någon större framgång ska gå att få in någon satanist eller djävulsdyrkare… ES:s mördare skickade efter mordet ett paket till en tidning innehållande 23 föremål som ES haft i sin handväska, bl a hennes adressbok varur några sidor avlägsnats. Givetvis figurerade inte avsändaren/mördaren i adressboken, men detta till trots blev flera män i adressregistret misstänkta.
ES:s mördare var perfektionist ut i fingerspetsarna och efterlämnade inga spår, annat än att han inte kunde avhålla sig från att utmana polisen med offrets adressbok mm.
Senast redigerad av letsdoit 2013-07-08 kl. 13:53.
Senast redigerad av letsdoit 2013-07-08 kl. 13:53.