2013-07-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, vill minnas att Sverige är i strykklass vad gäller långa häktningstider. Respektlöst mot alla att inte agera mer skyndsamt. Väääääntar på provsvaarrrr... i det oändligaaaaaa... är inget problem då man kanske räknar med att häktningstiden ska dras av från straffet, om det blir fängelsestraff. Skulle det visa sig, mot all förmodan, att de har fel gubbe, får man hoppas att detta är sista gången som man håller folk häktade medan man inte hanterar provsvar snabbt. Undrar hur många oskyldiga som sitter och väntar på att provsvar ska bli klara? SKL fungerar inte!

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/polisen-kritiserar-skl-for-langa-vantetider
OT: i fallet Luka Magnotta i Kanada så är rättegången, enligt mediatäckningen hittills, inte planerad till förrän september 2014; drygt två år efter häktningen inleddes. Men visst, bevisläget i det fallet är förmodligen kristallklart övertygande.
Citera
2013-07-07, 22:18
Bannlyst
Citat:
Nu var det så att det var några kvinnor som engagerat sig för att visa VBs mor medmänniskornas stöd. Oerhört viktigt för en individ, oavsett språkkunskaper din översittare! Hjärtat språk är universellt, förstår du inte ens det? VBs mor säckar ihop hela tiden, oavsett var hon är, ensam, eller omgiven av stödjande människor. Det sörjande brukar berätta som det mest negativa under en sorgeprocess är när folk drar sig undan. Jag har själv erfarenhet av sådant här, och du verkar däremot gå genom livet oberörd och självisk som en isklump. Byt jobb om du har med medborgare att göra!

Om kommunalrådet tackat nej hade han blivit utmålad som en oempatisk djävul, siddu. Han visade vad som är viktigt att visa när en kommun landar i kris, och det är närvaro, och engagemang. Han markerade precis rätt, var god lär och lyssna framför allt.

Men så du säger om mig Mycket sällan jag är så ödmjuk som jag nyss var i mitt svar då
jag har en sorts irritation på Fanta sedan hon härjade på fb och PM:ade med skribenter
i tråden om VB:s sexliv.
Så melodramatisk som du är blir jag nog tyvärr inte.
Du fick en fråga och den lyckades du missa och la alla dina kort på att skriva
kärleksfulla diktverk till svar istället.

Tror du KJ:s familj uppskattade manifestationen? Tror du dom var på Bodens torg denna
lördag den 25 maj,dan före morsdag?

Svara inte för min skuld, endast för din egen, för nu har du fått svar nog av mig,
du tråkar snabbt ut mig Cinnabar och det vet du
Citera
2013-07-07, 23:12
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Men så du säger om mig Mycket sällan jag är så ödmjuk som jag nyss var i mitt svar då
jag har en sorts irritation på Fanta sedan hon härjade på fb och PM:ade med skribenter
i tråden om VB:s sexliv.
Så melodramatisk som du är blir jag nog tyvärr inte.
Du fick en fråga och den lyckades du missa och la alla dina kort på att skriva
kärleksfulla diktverk till svar istället.

Tror du KJ:s familj uppskattade manifestationen? Tror du dom var på Bodens torg denna
lördag den 25 maj,dan före morsdag?

Svara inte för min skuld, endast för din egen, för nu har du fått svar nog av mig,
du tråkar snabbt ut mig Cinnabar och det vet du

Kära idiot.
KJ var vid denna tidpunkt den som sist såg VB och han var en fri man då, om jag inte minns fel. Manifestationen var till för att visa medkänsla, inte för att agera domstol. Men visst, i din värld kan man även ha en manifestation för den som sist såg VB.

KJs familj kan absolut ha uppskattat manifestationen för övrigt, det var inget fel på den, utan endast en akt av omsorg och att visa att staden håller ihop, inte mot någon, utan med.

Jag var inte så aktiv i början av tragedin att jag hann se hur VBs mor hanterade detta, du får gärna berätta exakt vad hon skrev, och om du kan bekräfta att det verkligen var modern som skrev kommentarer. Vad en mor gör som fått veta att en dotter är försvunnen, och misstänkt mördad, går nu lite över min erfarenhet, så jag sätter mig inte på någon hög häst, som du gör, dock skulle jag naturligtvis inte lämna ut min dotter på något sätt. Här finns det mödrar som har en del att lära, ja, men framför allt gäller det också förmågan att inse nätets (negativa) kraft. Den saknar många på grund av bristande erfarenhet. Kanske sökte VBs mor så desperat efter svar att hon släppte på integriteten?

Initialt blev även VBs mor misstänkt, så jag skulle inte heller ägna mig åt att fördöma henne, den kvinnan har fått uppleva en sorg och tragedi som tar fram dina sämsta impulser. Empatistörningar har en hel del ute i samhället, det märks vid extrema händelser. Du har inte medkänsla för folk som tar livet av sig, för mammor som fått sitt barn mördat, ja, du...

Nu har det här ämnet tröskats så länge att jag finner det lite konstigt att du inte kommit över din avoghet för VBs mor. Hon är inte misstänkt för något och är i dagsläget en kvinna som blivit fråntagen sitt barn, på det mest brutala sätt. Finns det utrymme att ens älta vad hon skrev och inte skrev? Njä.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-07-07 kl. 23:21.
Citera
2013-07-07, 23:32
Medlem
emptyhearts avatar
Undrar om den vita skåpbilen (som sågs parkerad utanför mt GM hem eller hans föräldrars hem) fortfarande är intressant för polisen?? Körde genom Luleå vid 17-tiden och såg då en helvit likadan skåpbil, helt utan dekaler, stoppad på busshållplatsen mellan de båda uppfarterna till konsum och Stengatan. Det var en civil polisbil med blinkande blåljus.
Citera
2013-07-07, 23:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tycker det är rimligt att Pentagrammaton utvecklar grunden för sin absoluta uppfattning att mordet på VB inte på något sätt kan ha haft mordet på Beth Short som inspirationskälla och förebild eftersom den teorin är den enda jag sett som han/hon med märkbar irritation och emfas dissat så kategoriskt.
Nej, det är inte rimligt. Dina teorier är flugiga och osannolika, och du har en klar tendens till proklamera trådsanningar. Det måste man få säga utan att att du sätter igång någon inkvisition.
Citera
2013-07-08, 01:12
Medlem
Tyvärr Cinnabar.
LKVN har helt rätt i att Kommunalrådet i Boden inte verkar vara den skarpaste kniven i "kommun-lådan" ...

Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Klart du kan undvika detta som kommunalråd, du går helt enkelt inte på dessa jippon /// Bo Str*mbäck har inte läst av situationen och han har absolut inte hanterat en tragedi utan han har varit med och skapat en för många berörda personer.
////

Och av detta har du dragit slutsatsen att kommunalrådet får fem av fem stjärnor,
hur många stjärnor tror du KJ:s familj och hans bekanta ger Bo S?
Inget svar är nödvändigt för min del men skänk en tanke på KJ:s Farmor som du
brukar känna för när du letar svar på vart empatin finns att hitta.

Citat:
/................./
Om kommunalrådet tackat nej hade han blivit utmålad som en oempatisk djävul, siddu. Han visade vad som är viktigt att visa när en kommun landar i kris, och det är närvaro, och engagemang. Han markerade precis rätt, var god lär och lyssna framför allt.

Det är nog du Cinnabar som bör lyssna på vad Kommunalrådet säger. Särskilt den delen där han talar om att Gärningsmannen är gripen.
http://www.nsd.se/video/#category=5118233&date=2013-5&clip=7676273&startTime=0m0s

Vilket patetiskt kommunalråd, stackars Bodenbor
Citera
2013-07-08, 02:12
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Tyvärr Cinnabar.
LKVN har helt rätt i att Kommunalrådet i Boden inte verkar vara den skarpaste kniven i "kommun-lådan" ...

Det är nog du Cinnabar som bör lyssna på vad Kommunalrådet säger. Särskilt den delen där han talar om att Gärningsmannen är gripen.
http://www.nsd.se/video/#category=5118233&date=2013-5&clip=7676273&startTime=0m0s

Vilket patetiskt kommunalråd, stackars Bodenbor

Jag har lyssnat på klippet du länkar till, inte ett ljud om att gärningsmannen är gripen.
Citera
2013-07-08, 02:19
Medlem
emptyhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q Särskilt den delen där han talar om att [B
Gärningsmannen är gripen[/b].

Har lyssnat på talet 4 ggr men inte kunnat uppfatta att han säger nått om att gärningsmannen är gripen. Hur många minuter, sekunder in i talet säger han så?
Citera
2013-07-08, 06:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, det är inte rimligt. Dina teorier är flugiga och osannolika, och du har en klar tendens till proklamera trådsanningar. Det måste man få säga utan att att du sätter igång någon inkvisition.

Har du åsikten att min teori är flugig och osannolik är du naturligtvis i din fulla rätt att påpeka detta utan risk för efterföljande inkvisition. Min teori om Short-fallet som inspirationskälla och förlaga, om än inte rakt av i bokstavlig bemärkelse, är spektakulär i jämförelse med att KJ plötsligt skulle ha förlorat besinningen och dödat VB som en ingivelse i okontrollerbart raseri, befinner sig väl närmast balanserande på lagens sista snöre där brottsrubriceringen dråp snarare än mord är en adekvat beskrivning av gärningen - styckdråpet på Vatchareeya Bangsuan. Sug på den .. Med KJ:s intresse av tortyr- och våldsbeskrivningar kan jag inte föreställa mig att han och hans likasinnade nätkontakter kan ha undgått beskrivningen och spekulationerna kring Black Dahlia-caset och t.o.m. fascinerats av detta. Och vad denna fascination kan leda till, vilket är min teori. Det här är överlagt och noga planerat, två cent.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-08 kl. 06:52.
Citera
2013-07-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emptyheart
Undrar om den vita skåpbilen (som sågs parkerad utanför mt GM hem eller hans föräldrars hem) fortfarande är intressant för polisen?? Körde genom Luleå vid 17-tiden och såg då en helvit likadan skåpbil, helt utan dekaler, stoppad på busshållplatsen mellan de båda uppfarterna till konsum och Stengatan. Det var en civil polisbil med blinkande blåljus.

Finns nog x antal hundra såna skåpbilar i östra norrbotten eftersom det är sveriges vanligaste firmabil,räknar man dessutom in likvärdiga vita skåpbilar så stiger siffran betydligt.
Så det handlade nog om ett trafikbrott
Citera
2013-07-08, 12:17
Medlem
Denna kanske har varit uppe förut,i så fall ber jag om ursäkt.

Om denna är äkta så kanske polisen kan be att få gräva lite i den profilen och kanske hitta något spännande.
Står dock inget om karate under sporter

http://oi41.tinypic.com/2ldbouh.jpg
Citera
2013-07-08, 12:41
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Denna kanske har varit uppe förut,i så fall ber jag om ursäkt.

Om denna är äkta så kanske polisen kan be att få gräva lite i den profilen och kanske hitta något spännande.
Står dock inget om karate under sporter

http://oi41.tinypic.com/2ldbouh.jpg

Undrar varför hon skrivit att hon är kraftig/stor, indier och muslim.
Gissar att polisen redan kollat upp hennes konversioner på den, om de fann det av intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in