2013-07-08, 09:53
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat och varningar utdelade.

Läs gärna det förinlagda modmeddelandet som dyker upp vid postning av inlägg. Polisens agerande diskuteras i en egen tråd i Brott och brottsbekämpning.

/Mod
Citera
2013-07-08, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Hur troligt är det att thai-klubben lägger upp foton på facebook etc om någon av deras grabbar precis skulle mördat och mördats några timmar innan?

Jag uppfattar Thai-spåret som jävligt svagt.

Ett av fotona som länkades till på thaiklubbens facebook har nu tagits ner.
Citera
2013-07-08, 09:55
Medlem
Synd att man inte kan förhöra mannen om knivskärningarna: det hade säkert kunnat underlätta sorgearbetet och den kriminologiska förståelsen av sådana här brott.

T.ex.:

Bör/kan knivlagen skärpas på något sätt?
Citera
2013-07-08, 09:56
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vilken bild är hans profilbild?

inte säker på att hans profilbild föreställer honom. men denna, från hans tonår, verkar stämma med de nya bilderna: http://tinypic.com/view.php?pic=2vt6tci&s=5
Citera
2013-07-08, 09:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som jag tidigare skrivit i tråden så är jag inte säker på att man tar DNA från en avliden person.
Man kan ju tänka sig att det i ett såhär extremt fall blir aktuellt att göra det för att jämföra med L-köping! Tycker det skall göras. Det ärsåpass grova brott det rör sig om att griftefriden får stå tillbaka.
Citera
2013-07-08, 10:01
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Sydamerikan eller någon från en forna sovjetrepublik?

svensk. hans anfader pettersson tog namnet estem*r för hundra år sen.
Citera
2013-07-08, 10:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Man kan ju tänka sig att det i ett såhär extremt fall blir aktuellt att göra det för att jämföra med L-köping! Tycker det skall göras. Det ärsåpass grova brott det rör sig om att griftefriden får stå tillbaka.

Kanske, men han kan ju ändå inte dömas. Inte heller har han möjligheter att försvara sig mot anklagelserna.

Jag tycker inte det finns mycket som talar för att han har med Linköping att göra. Rätt åldersspann, nikotinist och rätt hårfärg räcker liksom inte.
Citera
2013-07-08, 10:07
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Kanske, men han kan ju ändå inte dömas. Inte heller har han möjligheter att försvara sig mot anklagelserna.

Jag tycker inte det finns mycket som talar för att han har med Linköping att göra. Rätt åldersspann, nikotinist och rätt hårfärg räcker liksom inte.

Räcker inte för vad?? Det är ju precis det som stämmer med just Linköping. SJÄLVKLART kommer hans dna testaS med det fallet.

.
Citera
2013-07-08, 10:09
Medlem
Citat:
Som jag tidigare skrivit i tråden så är jag inte säker på att man tar DNA från en avliden person. Han kan ju inte bli dömd, och har heller ingen möjligheter att försvara sig.

Dock kan ju polisen göra det om de har konkreta misstankar om andra brott.
Men, finns det verkligen något konkret som talar för att gärningsmannen skulle varit inblandad i Linköpingsmorden? Det låter mest som ett hugskott, eller har NE själv sagt något om detta under en fylla/drogrus? Finns det ens något som säger att NE var i Linköping då?
Citera
2013-07-08, 10:14
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEATHSTARR
Snygg iakttagelse. Det gör mig än mer säker på att det är rätt person.

Japp stämmer bra. Detta ser dessutom ut som kille på Facebook profilen, några år senare, och nu i kort hår.

Intressant att höra vad som föränlädde detta, vad han var påverkad av, och när hans mamma kommer tala ut på riktigt och säga att hon sökt hjälp för honom i 10 år osv.... Just nu är det bara folk som "kände" honom som säger att de inte märkt ett skit, samt en klubb som lägger locket på av rädsla att själv åka dit?!

Kan sätta en femma på att det finns historia av psykisk sjukdom i släktträdet också.

.
Senast redigerad av karlinge 2013-07-08 kl. 10:16.
Citera
2013-07-08, 10:15
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Dock kan ju polisen göra det om de har konkreta misstankar om andra brott.
Men, finns det verkligen något konkret som talar för att gärningsmannen skulle varit inblandad i Linköpingsmorden? Det låter mest som ett hugskott, eller har NE själv sagt något om detta under en fylla/drogrus? Finns det ens något som säger att NE var i Linköping då?

De har toppsat hela Linköping typ 2 ggr. Tror de kommer topsa denna galning också. Lägg ner bara.
Citera
2013-07-08, 10:16
Medlem
Undras just hur många potentiella mördare vi har i Sverige med den här profilen:

Från början labilt psyke.

Ytterligare skadad av t.ex. missbruk av anabola
steroider/all annan s-t som nu finns att tillgå.

Mentall fången i någon sorts våldssport inom vilken
det är ok och ger poäng att skada andra människor.

Att tullen fick minskade resurser att stoppa s-n vid EU-medlemskapet minskar
inte precis riskerna att helt oskyldiga människor kommer i vägen för sådana
här kanske drogskapade "terminatorer" som också "fostrats" av vår våldshyllande
"kultur" där t.ex. extremt dödligt våld mot människor ständigt visas i rent
underhållningssyfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in