2013-07-09, 08:34
Medlem
arrappappas avatar
Två liknande händelser i år inte långt från Varberg..

Blodig attack i Gällinge i natt : http://www.norrahalland.se/component/content/article/37-artiklar/3528-blodig-attack-i-gaellinge-i-natt.html
https://www.flashback.org/t2156370

Gick bärsärk i Björketorp : https://www.flashback.org/t2172879p3

Man kan undra om det är samma " pulver " bakom alla dåden,, om det nu är droger som är den utlösande faktorn.
Citera
2013-07-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
I detta fall är det ganska uppenbart att han ville bli skjuten, han hade inte tvekat en sekund att hugga efter halsen på första bästa polisman som hade kommit för nära.

Huruvida han ville bli skjuten i stundens hetta är väl rätt irrelevant med tanke på vilket tillstånd han befann sig i?

Vad spelar det sedan för roll om han hade i sikte att döda polisen med sin kniv?

Helt jävla värdelöst arbete av polisen. Men så blir det när man utbildar massa imbeciller med "Kommunicera eller skjut!" som utgångspunkt.
Citera
2013-07-09, 08:51
Medlem
NowhereToGos avatar
Har inte läst de senaste 50 sidorna då det mest verkar handla om polisens rätt/fel, så vet ej om någon annan redan nämnt det men ...

... när jag läser tidningarnas bild av GM så undrar jag om det kan vara så att hans vänner i föreningen "busat" med honom och gett honom droger utan att han vetat om det och då snedtänt. Sprungit runt påtänd och förvirrad barfota utan att fatta vad som händer.

Nån "vän" ringer polisen när buset ballade ur och dom inte kan hantera honom.

Vissa hade visst festat hårt och nu lägger dom locket på med "inga kommentarer" för att dom vet att dom sitter i skiten.

Bara en tanke
Citera
2013-07-09, 08:52
Moderator
blomvattnares avatar
Regel 1.06 gäller alla medlemmar om de inte är självoutade.

/Mod
Citera
2013-07-09, 08:53
Medlem
Panspectralists avatar
Han har bett folk om hjälp först, sedan huggit dom. någon beskriver hans ögon som döda. Jag kan tänka mig att han varit i en värld där människor ser normala ut när han ber om hjälp, men när dom vänder sig om eller vaknar och han ser deras ögon så ser han att dom också är troll.
Citera
2013-07-09, 08:55
Medlem
Panspectralists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickehogberg
God morgon yxskaft!
Lyssna på hans gamla vänner....
Det är därför vi sitter här och spekulerar pga hans gamla vänner inte säger särskilt mycket förutom att han självklart var en väldigt fin människa och det måste vara någon annans fel, att någon har lurat i han en dödsdrog mm mm.....

Dom enda som säger att han måste blivit ilurad en drog är ni idioterna på FB som på något sätt måste bara hitta ett sätt att skylla det här på invandrare. Ni är fan inte friska här på FB.
Citera
2013-07-09, 08:55
Medlem
Pussmunnens avatar
Ska bli spännande att se vad han stoppat i sig. Detta är garanterat en psykos av drogerna han tagit. Tycker hela bilden talar för mdpv, men kan ju vara något annat också.
Citera
2013-07-09, 08:57
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NowhereToGo
Har inte läst de senaste 50 sidorna då det mest verkar handla om polisens rätt/fel, så vet ej om någon annan redan nämnt det men ...

... när jag läser tidningarnas bild av GM så undrar jag om det kan vara så att hans vänner i föreningen "busat" med honom och gett honom droger utan att han vetat om det och då snedtänt. Sprungit runt påtänd och förvirrad barfota utan att fatta vad som händer.

Nån "vän" ringer polisen när buset ballade ur och dom inte kan hantera honom.

Vissa hade visst festat hårt och nu lägger dom locket på med "inga kommentarer" för att dom vet att dom sitter i skiten.

Bara en tanke

Det förekommer spekulationer om detta scenario i tråden men det finns ingen som kan styrka att det är så som det har gått till ännu vi får avvakta tills obduktionen av GM är genomförd, tror den skall ske idag, då lär det framkomma om han var påverkad av något och i så fall vad.
Citera
2013-07-09, 08:59
Medlem
MDPV garanterat som jag tidigare sagt! Det får vi även bekräftat efter fredagens obduktion.
Citera
2013-07-09, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsstympad
Vet inte om det har nämnts redan, men tydligen ska den 18årige pojken ha avlidit utav sina skador idag.

Han har ej omkommit mannen
Citera
2013-07-09, 09:04
Medlem
belieberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsstympad
Vet inte om det har nämnts redan, men tydligen ska den 18årige pojken ha avlidit utav sina skador idag.
"Med plåster och bandage i ansiktet och på halsen kom 18-åringen hem igen vid tretiden i går.
Han var blek men såg i övrigt ganska pigg ut.
Varken han eller hans mamma ville uttala sig men pratade med en granne som hälsade 18-åringen välkommen hem.
För Hallands Nyheter *utvecklar Lars Hamrén 18-åringens dramatiska kamp på liv och död.
– I något läge kom han upp och kunde försvara sig, 18- åringen lyckades ta sig in på toaletten, där han låste in sig.
Sedan ska han ha lyckats dra in sin mamma på toa*letten - och räddat henne från att möta knivmannen."
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17100285.ab

18-åringen är vid liv.
Senast redigerad av beliebern 2013-07-09 kl. 09:08.
Citera
2013-07-09, 09:08
Medlem
Pussmunnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperXg
MDPV garanterat som jag tidigare sagt! Det får vi även bekräftat efter fredagens obduktion.

Japp, tycker scenariot stämmer bra med mdpv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in