2013-07-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KayserBill
Ha Ha eller hur?

Trolla kan vem som helst. Säga hej på fejjan kan bara den som har lösen till sidan. Ett troll är du!!
Citera
2013-07-07, 19:10
Medlem
Om vi släpper tanken på alla tidigare nämnda personer , kan hon haft besök av någon annan ,hon kanske umgicks med någon ,några som inte kommit fram här Har något vittne kunnat säga om något fordon setts vid hennes bostad
Citera
2013-07-07, 19:12
Medlem
enkopptills avatar
Håller med DjPutte faktiskt.Svårt att se en lösning på detta konstiga fall..

Sen tror jag inte att hon är gömd på berget heller.Hade mer tippat på älven för det kan ju som bekant ta månader innan en kropp dyker upp (bokstavligt talat)..
Sen är jag inte helt säker på att det är helt avstängt vid Alloys o dess turbiner för jag vet en kille för några år sen som badade på Holmängen och försvann... Han dök ju upp på Onsjösidan och då måste han väl dragits med förbi Alloys.
Citera
2013-07-07, 19:13
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kommentaren "Nu är jag hemma i Uddevalla igen . . . . ." , tolkar jag som att hon varit borta från stan. Kanske inte långt bort, men utanför Uddevalla.
Ja hon var ju i Trollhättan
Citera
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Det lär räcka med att vara löntagare med heltidsarbete för att ligga långt över snittet i Trollhättans Kommun. Kollade upp en släkting jag har som bor i Trollhättan och som är pensionär, hen låg över snittet. På Kronogården där "alla" invandrare bor och som är den stadsdel med störst befolkning i kommunen så är medianinkomsten 80 981 kr enligt SCB.

Visst spelar kommunen man bor i, en viss roll om man enbart gör den jämförelsen. Personligen tycker jag det är väldigt mycket i alla fall för en 23-årig undersköterska? Att ligga på en lön som är högre än för 72% för hela riket. Tittar man på fördelningen åldersgrupp och kön i hela riket så tjänar hon mer än 98,7 %. Jag tror mer på teorin att hon har fått extra stora bidrag för barnet med handikapp, eller så är det någonting annat som är fel.
Senast redigerad av FE-ANALYS 2013-07-07 kl. 19:16.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Men brottafallet loser det inte upp. Bigoga adress till aktuellt brottsfall. Du sager att du vet ett mord dar syra anvants for att losa upp liket.

Behallaren loses iaf inte upp och har man syra i en tank som rymmer ett lik sa ar det ett starkt indicium i ett misstankt mordfall.

Om det nu inte ar Mollgan som bragts om livet.......
Eftersom det inte står i den tråden eller den personens anhöriga ens vet om det, så nej.
Det kan ju vara så att man styckat, för att sen lägga i mindre bitar i en mindre tank.
Allt måste inte vara det krångligaste. Man får använda hjärnan själv också, tänka lite olika scenarion.
Citera
2013-07-07, 19:20
Medlem
en-krokodils avatar
Tycker att det är konstigt att ingen vet vilka de två anhållna männen är?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2237608-anhallnes-advokat-konkretisera-anklagelsen-

Är 36-åringen som släpptes fri i fredags den brottsling som de anhållna enligt anklagelserna ska ha skyddat?

- Ja det förutsätter jag, det förstår ju de flesta att det är, säger Sten Rune Timmersjö på länskriminalen till TTELA

Det är inte DB, så vilka kan det vara?
Citera
2013-07-07, 19:23
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2237608-anhallnes-advokat-konkretisera-anklagelsen-

Är 36-åringen som släpptes fri i fredags den brottsling som de anhållna enligt anklagelserna ska ha skyddat?

- Ja det förutsätter jag, det förstår ju de flesta att det är, säger Sten Rune Timmersjö på länskriminalen till TTELA

Har DB synts till sedan igår kväll då?
Citera
2013-07-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Nu tror jag 2 saker:

1. Detta går åt helvete och GM klarar sig.

2. Polisen har väldigt bra koll på vad som hänt och lösningen kommer denna vecka.

Sån är ambivalensen just nu. Men med tanke på helgens anhållanden så är jag övertygad om att polisen vet något och att AJ är skyldig. Det kan inte vara en slump att "badkompisen" DB:s bil hittas utbränd samma dag/kväll?

Tror iofs att fler i den kretsen är vän med DB så inget är ju solklart!

Förstår din ambivalens, men saken som är "relativt" klar att detta handlar om sjuka människor som gjort ett fruktansvärt brott iaf. Kan ju bara hoppas att det finns något slags samvete i de kropparna och det är den/dem som får leva med detta "resten av livet" Hur länge det nu varar!
Citera
2013-07-07, 19:25
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har DB synts till sedan igår kväll då?

Vet ej. Tror du att det var han som greps i Halmstad?
Citera
2013-07-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil

Hur vet du att det inte är DB?
Citera
2013-07-07, 19:29
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appletv
Hur vet du att det inte är DB?

Han är inte 37 år gammal och polisen gick även ut med det igår att det inte är bilägaren som är anhållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in