2013-07-07, 18:48
Medlem
DjPuttes avatar
Jag får vibbar att hon inte kommer hittas iom det gått så lång tid efter försvinnandet, Sett till andra fall av liknade karaktär så har GM fått kalla fötter och börjat flytta offret runt eller försöka bränna och försvåra det hela!

Händer inget inom säg närmsta 48hrs som leder till kroppen eller vart hon ev hålls fången så lär spåren kallna rätt snabbt, Söka runt ett ställe känns att polisen och MPS famlar runt i mörkret en GM kan hålla henne fången i ett annat område eller dumpat av kroppen på annat ställe än det som nu söks igenom!

Dags för polisen kalla in gärningsmannagrp som profilerar och sedan tar in riksmordkommissionen för att låta dem kartlägga alla spår samt få nya uppslag vinklar i detta fall!
Citera
2013-07-07, 18:51
Medlem
spharxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag får vibbar att hon inte kommer hittas iom det gått så lång tid efter försvinnandet, Sett till andra fall av liknade karaktär så har GM fått kalla fötter och börjat flytta offret runt eller försöka bränna och försvåra det hela!

Händer inget inom säg närmsta 48hrs som leder till kroppen eller vart hon ev hålls fången så lär spåren kallna rätt snabbt, Söka runt ett ställe känns att polisen och MPS famlar runt i mörkret en GM kan hålla henne fången i ett annat område eller dumpat av kroppen på annat ställe än det som nu söks igenom!

Dags för polisen kalla in gärningsmannagrp som profilerar och sedan tar in riksmordkommissionen för att låta dem kartlägga alla spår samt få nya uppslag vinklar i detta fall!
Det har gått för lång tid, om inte analysen på blodet ger något så är chansen att de löser detta väldigt liten.
Citera
2013-07-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Som undersköterska? Personlig assistent?

Det är något fel på Trollhättan om en undersköterska alternativt personlig assistent, ensamstående mamma håvar in mer än 75% utav Trollhättan......
Citera
2013-07-07, 18:52
Medlem
en-krokodils avatar
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1810608-resultatlost-sokande-efter-forsvunnen-kvinna

Ingen som vet vilka de två anhållna männen är?
Citera
2013-07-07, 18:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spharx
Det har gått för lång tid, om inte analysen på blodet ger något så är chansen att de löser detta väldigt liten.
Därför så måste dem kalla in Riksmordkommissionen för att låta dem ta över utredningen!
Citera
2013-07-07, 18:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Ja...Får lite "Marina-i-Spekerödvibbar" över detta....Dvs..möjligt att hos hittas av ren tur om några år..men inget som går att binda GM till. Tyvärr. Hoppas kroppen hittas snart..
Citera
Medlem
Någon som vet när och hur A.J åkte från Trollhättan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Knappast över kommunens genomsnittsinkomst.

Det lär räcka med att vara löntagare med heltidsarbete för att ligga långt över snittet i Trollhättans Kommun. Kollade upp en släkting jag har som bor i Trollhättan och som är pensionär, hen låg över snittet. På Kronogården där "alla" invandrare bor och som är den stadsdel med störst befolkning i kommunen så är medianinkomsten 80 981 kr enligt SCB.
Citera
2013-07-07, 18:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja...Får lite "Marina-i-Spekerödvibbar" över detta....Dvs..möjligt att hos hittas av ren tur om några år..men inget som går att binda GM till. Tyvärr. Hoppas kroppen hittas snart..
Det känns som en prestigefråga just nu från polisens sida dem ska lösa ett fall som dem inte klarar av att göra, Bättre då ta in de resurser som finns att tillgå!
Om dem kallar in riksmordkommissionen så är fallet löst rätt snabbt är jag personligen övertygad om!
Citera
2013-07-07, 19:01
Medlem
Vet inte hur sånt här eftersök funkar riktigt med polishundar osv. Men borde man underrätta polisen om man varit i något utav de områden polisen söker på? Såg polisen var i närheten av ett ställe jag själv kollat på för några dagar sen då jag lekte detektiv. Tänkte på ifall jag efterlämnat spår om jag t.ex spottat ut snus osv. Ja som sagt jag vet inte hur det funkar. Jätte fjantig fråga kanske.
Citera
2013-07-07, 19:06
Medlem
Nu tror jag 2 saker:

1. Detta går åt helvete och GM klarar sig.

2. Polisen har väldigt bra koll på vad som hänt och lösningen kommer denna vecka.

Sån är ambivalensen just nu. Men med tanke på helgens anhållanden så är jag övertygad om att polisen vet något och att AJ är skyldig. Det kan inte vara en slump att "badkompisen" DB:s bil hittas utbränd samma dag/kväll?
Citera
2013-07-07, 19:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Hej!
Var du med TB hela kvällen/natten? Är det du som har den hemliga adressen enligt TB? Var det du gav henne mer och mycket till, "veta att man lever"?
Tack på förhand!
Citat:
Ursprungligen postat av KayserBill
VA? nu hänger jag inte riktigt med,ne min adress e' inte hemlig...ha ha om hon syftar på en öl eller två så visst!
Kommentaren "Nu är jag hemma i Uddevalla igen . . . . ." , tolkar jag som att hon varit borta från stan. Kanske inte långt bort, men utanför Uddevalla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in