2013-07-07, 19:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
du skrev innan att du hade fått namnet i PM. om det stämmer med hemort, brandbergen, och ålder, så ut med det?

Äh, namnet lär väl komma ut ändå - men det jag fått (av en annan PM:are) är en Nicola* Estema* (s, r). Det ska med "95 procent säkerhet" var han i alla fall, och det fick jag innan uppgiften om Brandbergen förekommit i media.

Inte självklart att droppa det i tråden, men för att undvika att andra nämns. Inte helt säker att det är han, men mycket talar för det, så som jag bedömer det.
Citera
2013-07-07, 19:09
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Här ser du lite mer,

Varför mon denna videon är borttagen från GP?

Här ser du lite mer, http://www.gp.se/gptv#J3qt-tYKvAe5cRZdsbZINg
Citera
Medlem
Solbrillors avatar
Polisen snittar en dödsskjutning per år (18 st sedan 1995). Det är fan helt ok.

Hur kan ni ens argumentera att polisen gjorde fel? En man halshugger 3 personer och hotar sedan polisen med en kniv.
Olyckligt att han dog, men rätt agerat från poliserna.
Citera
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tror inte det är så vanligt i svea.. alkohol och benso kanske. eller förmodligen ett vanligt pyskfall
"Badsalt" är bara ett samlingsnamn på rc-droger, vilket finns gott om.
Citera
2013-07-07, 19:10
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Skulle polisen skjuta ? Ja. Skulle de dräpa, döda? Nej, dvs ett ganska stort misslyckande.
De skulle dragit något skott mot benet. Sedan inväntat att han fallit.
Men se det gjorde man inte. Pang, pang, pang, pang. pang. Ja de slutar inte att pumpa bly. Och det verkar inte vara mot benen heller som reglerna säger. Klart att han då dör.
Så, det var en ren avrättning. Men tydligen är det hel ok numera. I det konstiga landet sverige. Som inte är som det var förr.

du vet inte vad du pratar om. ingen lag säger att polisen ska skjuta mot benen, däremot ingår det i utbildningen att om möjligt sikta mot benen. det finns risker med verkanseld mot benen, som polisen väger in i sådana här situationer. eftersom det är lättare att missa kan det också lättare uppstå rikoschetter när kulan går i marken och är det då i en stads centrum, som i det här fallet, är risken större att oskyldiga träffas och i värsta fall dör.
Citera
2013-07-07, 19:10
Medlem
Vet någon om anhöriga till den här labila unga killen som mördades får försäkring eller skadeståndspengar ifrån grismyndigheten ?
Citera
2013-07-07, 19:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Vet någon om anhöriga till den här labila unga killen som mördades får försäkring eller skadeståndspengar ifrån grismyndigheten ?

Det får de inte. Om skytten döms för brott skulle de kunna få det av han personligen.
Citera
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Äh, namnet lär väl komma ut ändå - men det jag fått (av en annan PM:are) är en . Det ska med "95 procent säkerhet" var han i alla fall, och det fick jag innan uppgiften om Brandbergen förekommit i media.

Inte självklart att droppa det i tråden, men för att undvika att andra nämns. Inte helt säker att det är han, men mycket talar för det, så som jag bedömer det.
Finns en på fejjan, ser för snäll ut om det är han på presbilden, och långhårig, det såg inte han på videon ut att vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Vid 0.23 ser man kniven gm håller i handen. Vid 0.27 ser man att mannen gör utfall mot polishunden.

http://www.gp.se/gptv#J3qt-tYKvAe5cRZdsbZINg

Precis vad jag ser också! Den stackars hunden hade inte fått leva länge om den hade släppts lös i det läget!
Citera
2013-07-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen

Förhoppningsvis får hans anhöriga betala skadestånd till idiotens egna offer, betala insatsen från polisen och sen begrava aset i en pappkartong ute i skogen.
Tur att polisen dödade äcklet.
Citera
2013-07-07, 19:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Finns en på fejjan, ser för snäll ut om det är han på presbilden, och långhårig, det såg inte han på videon ut att vara.

Ja, jag vet. Vet inte hur gammal pressbilden är heller, har han ballat ur på sistone, och typ isolerat sig, kanske en äldre bild får vara kvar.
Citera
2013-07-07, 19:14
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
"Badsalt" är bara ett samlingsnamn på rc-droger, vilket finns gott om.

Då är det första gången jag får höra det, har alltid fattat det som att det var MDVP som var badsalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in