2013-07-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Rimmar illa med deras användarmål, sthlm polisen har i vart fall vett använda sin hundar effektivt o enligt regelbok:

http://www.youtube.com/watch?v=cukf9u_oxjo

Om du kollar på filmen du själv länkade ser du klart och tydligt hur yxmannen hugger mot hunden.
Citera
2013-07-07, 18:49
Medlem
B-F-F-Bs avatar
På bilden i Aftonbladet visar de huset där dådet var och de är lilla Drottninggatan 2, bor 2 st födda 1995 en Patrik och en pascal bor en Sonja Irene född 1928 på l Drottninggatan 1
Citera
Medlem
Suxxess avatar
Någon som har videon som visades på Aftonbladet? Jag menar ocensurerad och hela, antar att det var mer, skulle gärna vilja se isåfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nej, det hade inte räddat någons liv eftersom det enda som hade hänt då var att hunden hade blivit knivmördad och sen hade GM fortsatt sin bärsärkagång!
Vad vet du om det? Polishundarna är ju tränade för att försvåra för angriparna. Då utgår jag ifrån att de ibland även lyckas med sin uppgift.
Citera
2013-07-07, 18:52
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxxes
Någon som har videon som visades på Aftonbladet? Jag menar ocensurerad och hela, antar att det var mer, skulle gärna vilja se isåfall.

Här ser du lite mer, http://www.gp.se/gptv#J3qt-tYKvAe5cRZdsbZINg
Citera
2013-07-07, 18:52
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Tagit sikte mot en arm med kniv i? Klart som fan att hundföraren inte släppte hunden. Det gör man inte mot knivbeväpnade personer. Punkt.
Seriöst, har du sett hur träningen ser ut för polishundar?
Polishundar tränas för att gå på just i dessa lägen.
Jag kan garantera att hunden hade oskadliggjort personen på några sekunder.
Tycker inte du ska uttala dig om saker som du tycks sakna grundläggande kunskaper i.
Citera
2013-07-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Det är på tiden att den ingår i deras utrustning tycker jag.
Det håller jag med om, man kan använda elpistol på hysteriska lattemammor och dylikt patrask, men i såna här fall är hålspetskulor den enda rätta medicinen. En knivviftande dåre ska skjutas ihjäl anser jag. Tack och lov tycker polisen likadant.
Citera
2013-07-07, 18:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Vad vet du om det? Polishundarna är ju tränade för att försvåra för angriparna. Då utgår jag ifrån att de ibland även lyckas med sin uppgift.

Exakt! En polishund är just tränad för detta. Likt hästar förr tränades för att inte springa iväg om de hörde kanoner på slagfältet! En polishund (bra tränad sådan) kommer därmed ta sikte på armen bita tag och inte ge sig fastän han/hon får slag. Lite det som är själva meningen med att träna upp en polishund...
Citera
2013-07-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodislisa
På filmen verkar han vara ganska nere för räkning redan före de ... är det sju smällar med batong i huvudet? Det kan inte varit mycket mer än slaktmos kvar när han anlände till sjukhus.

Han försöker slå loss kniven från handen, puckoblindstyre.
Citera
2013-07-07, 18:56
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vilket sorts hot mot polisen och omgivningen utgjorde den skjutne mannen där han låg på gatan med en kniv i handen?
hur ska man sätta handbojor på en person med kniv i handen?
Citera
2013-07-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Mycket det tråkigt det som inträffade. Att så många skulle bli skadade, varav en miste livet, är givetvis extremt tragiskt.

Kommer vi få något svar på varför GM gjorde som han gjorde? Jag vet att polisens ingripande är lite OT, men det är ju en del av brottet. Med tanke på att förödelse som han ställde till så kändes det inte troligt att det skulle sluta på annat sätt än att han blev skjuten, ifall han inte gett upp självmant.

Om vanliga hederliga medborgare hade varit, likt polisen i detta fall, beväpnade med skjutvapen så hade kanske denna knivman kunnat stoppats efter att den första attacken skedde.
Skulle polisen skjuta ? Ja. Skulle de dräpa, döda? Nej, dvs ett ganska stort misslyckande.
De skulle dragit något skott mot benet. Sedan inväntat att han fallit.
Men se det gjorde man inte. Pang, pang, pang, pang. pang. Ja de slutar inte att pumpa bly. Och det verkar inte vara mot benen heller som reglerna säger. Klart att han då dör.
Så, det var en ren avrättning. Men tydligen är det hel ok numera. I det konstiga landet sverige. Som inte är som det var förr.
Citera
2013-07-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmavid
Svensk polis får ännu inte använda elpistol...
Tror dock det är ute på prov.

Bättre benämna om vad grisen får göra än inte göra. Vilket man kan konstatera från deras hjältemod i Varberg var att skjuta för att döda. Satans jävla statsminister mördare alltså.
Senast redigerad av Knullkompisen 2013-07-07 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in