Citat:
Ursprungligen postat av
kalimist8
Fast hur känner du inför samma person efter denne har våldtagit och mördat dina barn, dina syskon, dina föräldrar, utsatt dem för den värsta formen av tortyr som du kan tänka dig.. kommer du fortfarande vara där?
Nej. Då är det ingen jag håller kär som är förövaren.
Men om det nu inte är dödsstraff för dessa brott så får jag acceptera att personen kommer ut o har stöttning av sin familj.
Under en volta så lärde jag känna en person som strypt en tjej. Han satt på livstid o han var inte längre samma person som ströp tjejen.
Hade tjejen varit min syster så hade jag hatat honom livet ut omkanske även funderat på en vendetta.
Hade han varit min bror så hade jag hjälpt honom så mkt jag kunde.
Den killen som satt på livstid har bostad, arbete o en familj som kommer ta hand om honom när/om han kommer ut.
På sina permissioner brukar han arbeta, bo i bostaden som kommer bli hans o umgås med familj o vänner. Han ångrar sina brott o har det skyddsnätet som behövs när han blir fri.
Citat:
Ursprungligen postat av
streetlightz
Det är just det som är problemet och varför folk blir mördare till höger och vänster.

Folk blir oftast mördare för att de blir snorförbannade omdet finns en morakniv till hands.
Det vanligaste mordet och mordvapnet i Sverige är, i berått mod med morakniv.
På andra plats, i berått mod med en kökskniv.
För några år sedan stod de två för över 75% av alla mord. Således var även de flesta mord mot någon som stod mördaren nära.