2013-05-17, 21:17
Medlem
turbo4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Jag säger såhär, en pedofil har INGET värde på denna jord, man kan inte hålla på att görs undantag även om det är en släkting! Skjut huvudet av varenda jävla barnknullare!!!

håller med dig helt rätt sagt dom jävla svinen ska döööööÖ
Citera
2013-05-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo4life
håller med dig helt rätt sagt dom jävla svinen ska döööööÖ

Det var nog ett förhastat beslut att stänga mentalsjukhusena i detta land.Du och många andra i denna tråden skulle passat bra där.Ni måste skilja på folk.Jag är pedofil men jag har aldrig förgripit mig eller våldtagit någon.Tycker du verkligen att jag skall dö bara för att jag blev född med en läggning som jag inte kan hjälpa.Jag tycker också att dom som våldtar småbarn borde dö.Det är en viss skillnad på att ha en viss sexuell läggning och att vara en pervers våldtäktsman.
Citera
2013-07-03, 12:16
Medlem
Rothts avatar
För vilka brott skulle dödsstraff vara lämpligt?

Som rubriken lyder. Om vi nu i framtiden skulle införa dödsstraff i Sverige, vart skulle gränsen gå? För vilka brott skulle man få dödsstraff för, och för vilka brott tycker ni att det är mer lämpligt med fängelse eller böter?

Personligen så tycker jag att det vanliga - mord och våldtäkt, speciellt våldtäkt mot barn, ska ha dödsstraff. För andra brott som rån, misshandel (beroende på hur grov den är), ekonomiska brott och så vidare så tycker jag att det är mer lämpligt med fängelse som straff.

Det här är ingen debatt om dödsstraff, så kom inte med några motargument eller gnäll. Tack.
Citera
2013-07-03, 12:17
Medlem
Så kallade heinous crimes.
Citera
2013-07-03, 12:19
Medlem
Tjockstarks avatar
Mord är givet!

Men våldtäkt...hmm jag skulle vilja se kastrering, klipp bollarna bara

På kvinnor blir det svårare.
Citera
2013-07-03, 12:21
Medlem
BaLLs avatar
varför våldtäckt? Tramatuserande javisst men offret dör sällan, 1 mord ska inte heller vara en självklarhet för dödsstraff, då det är det ultimata och hårdaste straffet så ska det bara utföras i speciella och mycket grova brott.
Citera
2013-07-03, 12:22
Medlem
Mord och våldtäkt, vill lagen ej införa det borde frivilliga få avrätta dessa lowlifes utan straffpåföljder.

Frågor på det? nej precis lagen är efterbliven.
Citera
2013-07-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
varför våldtäckt? Tramatuserande javisst men offret dör sällan, 1 mord ska inte heller vara en självklarhet för dödsstraff, då det är det ultimata och hårdaste straffet så ska det bara utföras i speciella och mycket grova brott.

Så att döda någon är som att stjäla glass från småbarn?

Har man nog balls att döda en annan människa så har man inte heller rätten att själv leva.
Citera
2013-07-03, 12:25
Medlem
donaukinds avatar
Kastar mig in i skaran som tycker det ska vara dödsstraff på personer som mördar 2 gånger. Annars ser jag hellre höga, PLÅGSAMMA straff. De ska få arbeta för att få ett ordentligt mål om dagen, precis som vi andra.
Citera
2013-07-03, 12:28
Medlem
Rothts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Så att döda någon är som att stjäla glass från småbarn?

Har man nog balls att döda en annan människa så har man inte heller rätten att själv leva.
Så kan du inte resonera. Om nu en brottsling blir inlåst i tjugo år, förtjänar då dessa människor som gjort det deras frihet eftersom de tagit brottslingens frihet ifrån honom?

Om du nu dödat en människa, så är det lagen som tar hand om din död - inte människorna i sig i och med att de inte har något personligt motiv. När en brottsling blir inlåst eller tvingas betala böter så är det inte domaren och åklagarna som vill ha pengarna, och tycker att det är kul att döma människor, utan det är domstolen och lagen som ger straffet.
Senast redigerad av Rotht 2013-07-03 kl. 12:31.
Citera
2013-07-03, 12:33
Medlem
Dödsstraff för våldtäkt dummaste jävla skit jag hört hur fan tänker ni?
Citera
2013-07-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotht
Så kan du inte resonera. Om nu en brottsling blir inlåst i tjugo år, förtjänar då dessa människor som gjort det deras frihet eftersom de tagit brottslingens frihet ifrån honom?

Om du nu dödat en människa, så är det lagen som tar hand om din död - inte människorna i sig i och med att de inte har något personligt motiv. När en brottsling blir inlåst eller tvingas betala böter så är det inte domaren och åklagarna som vill ha pengarna, och tycker att det är kul att döma människor, utan det är domstolen och lagen som ger straffet.

Visst fan kan jag det. Brottslingen blir ju inlåst för att han begått ett brott, dom som låser in honom hae inget med saken att göra då det är befogat.

Dödar man en annan människa ska man vara beredd på samma behandling. Personen du dödar ville leva precis lika mycket som du vill leva ändå tror sig somliga ha rätten att avsluta någons liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in