2013-07-05, 22:50
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Ok. Men den som i sin tur mördar den som mördade pedofilen?

Då åker man i fängelset för alltid utan permissioner !! Eller så får man ta 70år på Karsudden och dela cell med Raffa när han kommer dit. (för det lär han väl göra?)
Citera
2013-07-05, 23:36
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baise-moi
Man kan naturligtvis tycka att ett praktäckel som Breivik förtjänar dödsstaff, men ett civiliserat samhälle ska inte sänka sig till hans nivå. Dödsstraff är barbari.

Fullständigt medhåll. Det är bara att titta på vilka länder det är som har dödsstraff idag och i vilkas sällskap man då hamnar:
  • Somalia
  • Sudan
  • Sydsudan
  • Bangladesh
  • Ghana
  • Vietnam
  • Palestina
  • Gambia
  • Nigeria
  • Afghanistan
  • Liberia
  • Tchad
  • Botswana
  • Syrien
  • Iran
  • Irak
  • Uganda
  • Saudiarabien
  • Jemen
  • Nordkorea
  • Malaysia
  • Zimbabwe
  • Ekvatorialguinea
  • Sierra Leone
  • Tanzania
  • Kamerun
  • Kina
  • Egypten
  • Vitryssland
  • Taiwan
  • Singapore
  • USA
Det är en ren skam att de sista i listan ännu håller på, får man ju säga. Resten är allmänna skitländer.

Sedan kan jag förstå att man tycker att det känns "rätt" när det gäller särskilt grova brott och riktigt vidriga återfallsförbrytare osv, samtidigt är det inget en modern, västerländsk demokrati borde befatta sig med tycker jag. Hårdare allmänna straff är jag dock för när det gäller ovanstående fall.
Senast redigerad av ceph 2013-07-05 kl. 23:48.
Citera
2013-07-11, 11:38
Medlem
Dödsstraff för tt ha mördat någon, ja tack!

Sedan angående dödsstraff på våldtäkt blir jävligt komplicerat tyvärr. Det finns ju jävligt konstiga tjejer som beskyller sina pojkvänner för våldtäkt efter att dessa gjort slut. Dessa tjejer använder det till sin fördel då män "är sjuka sexmonster". Det är ju ingen som tror på en man som säger att han blivit våldtagen av en kvinna, men tvärt om är ju jävligt troligt helt plötsligt!

Lär inte fungera så bra.
Citera
2013-07-11, 11:48
Medlem
bugulus avatar
Dödsstraff kostar mer för samhället än livstids fängelse.

Så varför ska vi slösa mer pengar på individer som har begått brott när skarpare livstidsfängelse utan chans till benådning har precis samma effekt?
Citera
2013-07-11, 11:50
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Fullständigt medhåll. Det är bara att titta på vilka länder det är som har dödsstraff idag och i vilkas sällskap man då hamnar:
Riktigt bra poäng tycker jag. Alla länderna på listan är riktiga rövhål med några få undantag.
Citera
2013-07-11, 11:55
Medlem
Det som kostar samhället oöverskådligt mycket pengar är den ekonomiska brottsligheten. Det är också den som göder kriminella. Dessutom är det sällan man i affekt begår ekonomiska brott utan de är mera planering bakom. Så givetvis bör denna brottslighet straffas högst.
Citera
2013-07-11, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Mord,terrorism,pedofili borde det dinglas i galjen

Och rasism
Citera
2013-07-11, 12:15
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Mord självklart. för övrigt väldigt svårt...
från fall till fall, men oavhört grova våldsbrott möjligen?
t.ex. om någon skulle briserat en bomb a´la Boston marathon. Om nu inte de tre personerna hade dött hade det varit befogat med dödsstraff i mina ögon, då mångas liv förstördes ändå
Citera
2013-07-11, 16:55
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Verkar som att alla tror att pedofiler automatiskt är våldtäktsmän. Pedofili är en sexuell störning precis som homosexualitet.

Det stämmer bra, dock ska vi inte avrätta homofiler. Däremot ska vi anordna offentlig giljotinering av pedofiler och homopedofiler.
Citera
2013-07-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmarr
ja.. fyfan, det är ju ännu äckligare att se min farsa knulla mina syskon! vad tror du liksom?

Detta, sen beror det ju på, skulle inte slå ihjäl någon för pedofiltankar.

Det är när dom ger sig på ett barn dom blir "lovligt byte". Är ju faktiskt en väldigt liten del av alla pedofiler som faktiskt ger sig på barn.
Citera
2013-07-12, 00:39
Medlem
Aramirs avatar
Dödsstraff är oekonomiskt, har ingen avskräckande effekt samt saknar grundläggande rättssäkerhet, dvs ett dåligt straff helt enkelt.
Men OM det skulle vara för något brott så skulle mass/seriemord vara det brott som jag anser borde leda till dödsstraff.
Citera
2013-07-12, 01:01
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-potatohead
Mord självklart. för övrigt väldigt svårt...
Varför inte dödsstraff även för dråp? Vållande till annans död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in