2013-07-05, 17:18
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Varje gång det kommer en ordentlig patch så ändras metagamet, men det tar tid för proffsen att komma på vad som funkar bäst. Efter senaste patchen så spelas det ganska mycket heroes som man aldrig såg förut så det ser ju bättre ut än för några månader sen just nu iaf.

Personligen hoppas jag att naix och gyro nerfas ännu mer tills de slutar vara 100% p/b och att skiten proffsen håller på med nu med hardcarrys som od,naix,naga mid som bottlecrowar och aldrig dör eller gankar försvinner snabbt för det är fan nästan tråkigare än pl+kotl-picks.
Jo på den fronten är jag med. Men den aktuella poolen är allt större än de hjältarna som spelas nu, varje game är inte likadant.

Citat:
Ursprungligen postat av Nykiis
Kollar på pro-dota nästan varenda dag, och picksen varierar riktigt ofta i mitt tycke. Om man jämför med förr i tiden är detta guldåldern av dota, inom variation av heroes spelade .
Kanske var lite otydlig. Menar "comp-matcherna" man kan söka ingame dvs. Picksen där :=)
Senast redigerad av hajamptre 2013-07-05 kl. 18:10.
Citera
2013-07-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Nu har Gyro och Naix nerfats tror du det gör någon skillnad?. Kul att se bristleback i comp games. In Loda we trust.
  • Gyrocopter: Attack range reduced from 375 to 365
  • Lifestealer: Rage cooldown increased from 15 to 17 seconds

Det räcker inte på långa vägar, jämför tex gyro med faceless void (som faktist pickas ibland så värdelös är han inte) Faceless är totalt värdelös hela laningfasen tills han har åtminstånde 2 major items medans gyro har en spell som gör mer skada än linas lvl1 ulti om man hamnar ensam emot honom, en spell som gör att han kan farma stacks hur snabbt som helst midgame och harassa i laningfasen och en ulti som gör massor av skada och slowar i team fights.
Han är en av de starkaste lategame och samtidigt relevant de första 20 minuterna, sålänge han är det så kommer han pickas 100% tyvärr.
Citera
2013-07-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Det räcker inte på långa vägar, jämför tex gyro med faceless void (som faktist pickas ibland så värdelös är han inte) Faceless är totalt värdelös hela laningfasen tills han har åtminstånde 2 major items medans gyro har en spell som gör mer skada än linas lvl1 ulti om man hamnar ensam emot honom, en spell som gör att han kan farma stacks hur snabbt som helst midgame och harassa i laningfasen och en ulti som gör massor av skada och slowar i team fights.
Han är en av de starkaste lategame och samtidigt relevant de första 20 minuterna, sålänge han är det så kommer han pickas 100% tyvärr.

Jag tycker inte gyro är så vass late game alls. Hans spells är ju helt värdelösa lategame, wow ulti som gör typ 500 dmg, vad är det lategame, bkb på det så spelar det ingen roll, han har ingen crit stun eller hex eller något sånt.

Ska vi snacka tidiga imba heroes så ta lich tex, eller varför inte pugna? void + witch doctor, vad fan gör man då?

Etc etc. Jag må vara noob och kanske inte ser spelet på samma sätt som du gör, men jag tycker det ligger bland spelarna och definitivt inte bland hjältarna. Alla hjältar är ju bra, och bland late game carrys så är det ju vissa som står ut.

Du kan ju prova själv med en polare och köra med cheat och be han köra tex void och du gyro, köp de allra bästa lategame sakerna och kör 1v1 eller något.

Edit: Ska vi snacka imba lategame hjältar så ta PL, vad kan stoppa honom i lategame gear? inget.
Citera
2013-07-05, 19:41
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Jag tycker inte gyro är så vass late game alls. Hans spells är ju helt värdelösa lategame, wow ulti som gör typ 500 dmg, vad är det lategame, bkb på det så spelar det ingen roll, han har ingen crit stun eller hex eller något sånt.

Ska vi snacka tidiga imba heroes så ta lich tex, eller varför inte pugna? void + witch doctor, vad fan gör man då?

Etc etc. Jag må vara noob och kanske inte ser spelet på samma sätt som du gör, men jag tycker det ligger bland spelarna och definitivt inte bland hjältarna. Alla hjältar är ju bra, och bland late game carrys så är det ju vissa som står ut.

Du kan ju prova själv med en polare och köra med cheat och be han köra tex void och du gyro, köp de allra bästa lategame sakerna och kör 1v1 eller något.

Edit: Ska vi snacka imba lategame hjältar så ta PL, vad kan stoppa honom i lategame gear? inget.

Fast vi snackar om 5v5 här, inte 1v1, ingen bryr sig om 1v1. Gyro är bra på det sättet att hans spells fungerar tillsammans med nästan alla heroes. Early game mid game late game dominerar han. Hans ulti är inte dmgen man är ute efter utan att det är just en aoe med en bra slow som kan fucka upp teamfights riktigt hårt, tillsammans med flak cannon och en bra gearad gyro så kan han döda ett helt lag eller i alla falla dra ner deras hp riktigt mycket genom att bara stå och skjuta med tanke på flak cannons range.
Citera
2013-07-05, 21:21
Medlem
Citat:
Utöver skada från ulti så slowar den riktigt bra, även magic immune heroes.
Sen är ju flak cannon riktigt vass i lategame. 6 attcker på alla units inom 1000 radie.
Citera
2013-07-05, 23:10
Medlem
Citat:

Du kollar uppenbarligen inte på proffsmatcher.. Faceless kanske dödar alla heroes 1v1 i ultin när han är farmad men i proffsmatcherna så ska det mycket till för att han ska fånga alla och det räcker med en support med stun eller sheepstick som hamnar utanför så är void ccad tills ultin är över.
Gyro är godtier för att han har spells som håller honom relevant tills han är farmad, att spellsen inte gör mycket lategame spelar ingen roll när han tar ner hela laget till 30% med en flak cannon.

Och både lich och pugna är nisch heroes som bara pickas ibland för att fylla en speciell roll.
Pugna pickas för att han kan pusha torn och hans ward är imba emot vissa heros och lich pickas för att denya xp earlygame.
WD void funkar inte på högre nivån för där får man aldrig av en 5 pers i chronos+wd-ulti. Att nämna sådana heroes som imba för att noobs inte vet hur man splittrar på sig är bara larvigt. Inte ens på min nivå så funkar sådana combos bra och jag är långt ifrån skillad.
Citera
2013-07-06, 07:40
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Jo på den fronten är jag med. Men den aktuella poolen är allt större än de hjältarna som spelas nu, varje game är inte likadant.

Kanske var lite otydlig. Menar "comp-matcherna" man kan söka ingame dvs. Picksen där :=)
Då var de ändrade.
Citera
2013-07-06, 12:35
Medlem
Nihennas avatar
Har Valve helt glömt bort att porta karaktärer? Vad är det, 8 veckor sen Elder Titan kom?
Brukade ju komma en ny varannan vecka, 3 om det behövdes mer finjusteringar på modellen.

Kan ju hoppas på en jättepatch snart när de släpper 3-4 stycken samtidigt men hur troligt är det?
Citera
2013-07-06, 12:46
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Har Valve helt glömt bort att porta karaktärer? Vad är det, 8 veckor sen Elder Titan kom?
Brukade ju komma en ny varannan vecka, 3 om det behövdes mer finjusteringar på modellen.

Kan ju hoppas på en jättepatch snart när de släpper 3-4 stycken samtidigt men hur troligt är det?
Ja, man har helt glömt bort att göra detta.
Du kanske har missat att det snart är dags för The International igen och därför släpper man inga nya hjältar tills turneringen är över, precis som förra året.
Citera
2013-07-06, 15:37
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Ja, man har helt glömt bort att göra detta.
Du kanske har missat att det snart är dags för The International igen och därför släpper man inga nya hjältar tills turneringen är över, precis som förra året.

jag hade ett uppehåll under sommaren förra året så visste inte att de tog en paus.
Varför dock? Nya hjältar tillåts ju inte vara i Captain's Mode och det är ju knappast 3D-animatörerna och programmerarna som tar hand om turneringen så ser inte varför de inte kan fortsätta släppa åt oss som inte spelar CM.

Hur var det förra året, släppte de en bunt hjältar direkt efter eller släppte de bara en?
Citera
2013-07-06, 16:27
Medlem
tossefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
jag hade ett uppehåll under sommaren förra året så visste inte att de tog en paus.
Varför dock? Nya hjältar tillåts ju inte vara i Captain's Mode och det är ju knappast 3D-animatörerna och programmerarna som tar hand om turneringen så ser inte varför de inte kan fortsätta släppa åt oss som inte spelar CM.

Hur var det förra året, släppte de en bunt hjältar direkt efter eller släppte de bara en?

De kanske helt enkelt hellre lägger resurserna på annat inför en stor tävling. T.ex. dotaTV och buggfixar.
Citera
2013-07-06, 16:43
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
De kanske helt enkelt hellre lägger resurserna på annat inför en stor tävling. T.ex. dotaTV och buggfixar.

Abbadon och Legion Commander har varit klara i en månad nu, dom vill inte släppa några heroes för att det drar bort uppmärksamhet mot turneringen, sen måste de ändra på bannern osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in