2013-07-05, 10:06
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag skulle gissa på att det var ungdomar som har slängt i sig skitmånga utan att läsa på, antagligen blandat med alkohol också, och slagit sig. Eller däckat och varit svår att väcka, och då har vännerna ringt ambulans. Kan även ha blandat med någon opiat.
Tänker i liknande banor - hur många har inte någon gång hamnat på akuten efter att ha använt höga doser riktig benzo liksom. Men det skulle ändå kännas skönt att höra lite mer om vad som hänt, innan jag vågar mig på att testa dessa.

Vilken benz tycker ni påminner om pyra mest? Någon viss shop som har bra/dålig batch (ta det via pm om ni vill )
Citera
2013-07-05, 11:33
Medlem
muttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Tänker i liknande banor - hur många har inte någon gång hamnat på akuten efter att ha använt höga doser riktig benzo liksom. Men det skulle ändå kännas skönt att höra lite mer om vad som hänt, innan jag vågar mig på att testa dessa.

Vilken benz tycker ni påminner om pyra mest? Någon viss shop som har bra/dålig batch (ta det via pm om ni vill )

Jag tycker detta är en helt overksam substans, det är också därför den är så billig. Lurar ungdomar på pengar det är allt.
Citera
2013-07-05, 12:16
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:

Påminner om Alprazolam-light-light.
Citera
2013-07-05, 12:42
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutti
Jag tycker detta är en helt overksam substans, det är också därför den är så billig. Lurar ungdomar på pengar det är allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Påminner om Alprazolam-light-light.
Tack för era svar, som skiljde sig åt lite grand.

Har skummat igenom tråden lite nu och de flesta verkar tycka att pyra fungerar dåligt att flumma på, men funkar mot ångest, social fobi och sömnproblem. Vilka doser brukar ni med sömnproblem använda för att sova? Hur är det om man tar den på dagtid, flyter tiden iväg lite fortare som på riktig benz?

Kanske gör jag en liten testbeställning på 10 st för att se vad jag tycker om pyra. Egentligen tycker jag att Flubromazepam verkar bättre, men den verkar ju vara slut i alla shoppar, dyr är den också!
Citera
2013-07-05, 12:54
Medlem
JobeZ93s avatar
Citat:
Tack för era svar, som skiljde sig åt lite grand.

Har skummat igenom tråden lite nu och de flesta verkar tycka att pyra fungerar dåligt att flumma på, men funkar mot ångest, social fobi och sömnproblem. Vilka doser brukar ni med sömnproblem använda för att sova? Hur är det om man tar den på dagtid, flyter tiden iväg lite fortare som på riktig benz?

Kanske gör jag en liten testbeställning på 10 st för att se vad jag tycker om pyra. Egentligen tycker jag att Flubromazepam verkar bättre, men den verkar ju vara slut i alla shoppar, dyr är den också!

Skadar ju aldrig att prova 10st, då har du fått en liten uppfattning vad det är. Men man blir tolerans den fort.. 6-7st alltså runt 3mg brukar funka för att sova gott för mig då jag inte tagit på ett tag.

Edit: Dagar flyter ihop och går lite snabbare om det var det du undrade
Citera
2013-07-05, 13:10
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JobeZ93
Skadar ju aldrig att prova 10st, då har du fått en liten uppfattning vad det är. Men man blir tolerans den fort.. 6-7st alltså runt 3mg brukar funka för att sova gott för mig då jag inte tagit på ett tag.

Edit: Dagar flyter ihop och går lite snabbare om det var det du undrade
Tycker du att toleransen stiger snabbare mot pyra än vanlig benz?
Citera
2013-07-05, 14:09
Medlem
Det är såna där färskingar som gör så olika substanser blir olagliga fortare...

Snorungar ska hålla sej borta från droger!
Citera
2013-07-05, 14:36
Medlem
Vill göra alla uppmärksamma på att pyrazolam har en halveringstid på ca 17h och inte 6 timmar som många/alla återförsäljare hävdar. Substansen verkar passera genom kroppen utan någon nämnvärd metabolisering. En 1mg-dos går att detektera i blodet i ca 50h och i urinet i 6 dagar.

Länkar till den enda vetenskapliga artikeln jag hittat om substansen:
https://mega.co.nz/#!qFQlQJ7B!CJh8sggh_F2KWlqy0qHj-nXSP2x6FG4fq8Yhi-DY-Aw

"Characterization of the designer benzodiazepine pyrazolam and its detectability in human serum and urine", Auwärter et al. 2013, Forensic Toxicology, Volume 31, Issue 2 , pp 263-271
Citera
2013-07-05, 16:05
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grangerz
Vill göra alla uppmärksamma på att pyrazolam har en halveringstid på ca 17h och inte 6 timmar som många/alla återförsäljare hävdar. Substansen verkar passera genom kroppen utan någon nämnvärd metabolisering. En 1mg-dos går att detektera i blodet i ca 50h och i urinet i 6 dagar.

Länkar till den enda vetenskapliga artikeln jag hittat om substansen:
https://mega.co.nz/#!qFQlQJ7B!CJh8sggh_F2KWlqy0qHj-nXSP2x6FG4fq8Yhi-DY-Aw

"Characterization of the designer benzodiazepine pyrazolam and its detectability in human serum and urine", Auwärter et al. 2013, Forensic Toxicology, Volume 31, Issue 2 , pp 263-271

Mm jag läste det med tidigare, intressant.

Att det inte sker någon metabolisering i kroppen, vad innebär det mer konkret?
Att det inte bryts ner och andra ämnen skapas?
Citera
2013-07-05, 16:42
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Mm jag läste det med tidigare, intressant.

Att det inte sker någon metabolisering i kroppen, vad innebär det mer konkret?
Att det inte bryts ner och andra ämnen skapas?

Ingen källa alls, men tillhör inte denna tryptaminer, som även alpra/Xanor gör? Kan säga helt fel, är lite off. Tycker inte om den särskilt ivilketfall .
Senast redigerad av znor 2013-07-05 kl. 16:44.
Citera
2013-07-05, 17:37
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Ingen källa alls, men tillhör inte denna tryptaminer, som även alpra/Xanor gör? Kan säga helt fel, är lite off. Tycker inte om den särskilt ivilketfall .
Nej tryptaminer är väl något helt annat?
Citera
2013-07-05, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Nej tryptaminer är väl något helt annat?

tryptaminer är väll hallucogener ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in