2013-01-25, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Det vore intressant hur dom som utvecklar rcdroger testar sina produkter, dom måste ju ha någon form av tester på människor eller djur innan dom börjar sälja något kommersiellt, man vill ju inte döda sin kundkrets liksom?
Även om det inte är i närheten av lika noggranna tester som vid ett nytt läkemedel så tror jag endå att de flesta rcs genomgår ganska mycket tester innan lansering.
Vore intressant om det gjordes någon dokumentär om det här ämnet, är ju en ganska stor industri.
När det kommer till den här marknaden som tagit fart på riktigt så pumpar kineserna ut så stora kvantiteter dom bara kan där dom gjort finjusteringar för att kringå klassningar osv.
Det är inga rigorösa tester eller dylikt för att få fram eventuella bieffekter på människor. Dom är enbart ute efter en sak och det är att tjäna kulor. Och det gör man inte i lika stor utsträckning om man ska ta sig tid att göra research och tester och då slösar man också värdefull tid innan substansen blir klassad.

Research Chemicals kommer alltid vara research Chemicals.. sedan om man som aktör är där för att tjäna kulor eller att bedriva forskning är väll den stora frågan.
Citera
2013-01-25, 02:40
Bannlyst
Vad är ett rimligt pris för 1000st Pyra ? Vill gärna höra det innan jag köper för, är första gången på stor köp nu vill ha ett jävligt bra pris pga mängden.
Citera
2013-01-25, 02:58
Medlem
Arvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvet
Jag har käkat runt 80 stycken av mina 100 på en vecka nu. Har även blandat ganska friskt med alkohol men jag känner inte av någonting alls. Kanske visar sig senare men jag är inte orolig i alla fall. Var och en får väl bestämma om man vill riskera det.

Slog mig nu att jag faktiskt fått utslag på huden, är lite rödsvedd och det kliar en del. Inget extremt, men det kanske har med pyran att göra. Först antog jag bara att det var för att jag inte duschat på 1.5 vecka, vilket säkert bidrar
Citera
2013-01-25, 09:07
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Nej det är nog lungt. Som Psychorama säger så skulle det ha dykt upp rapporter vid det här laget om de hade varit så att pyrazolam är direkt toxiska.
Det är väl snarare biverkningarna från långtidsbruk med höga doser som skulle kunna visa sig vara farligt.

Håller med dig, är lätt att man stressar upp sig för ingenting. Allt har biverkningar.
Men sen kan det säkert vara så att pyrazolam är smutsiga och eller att det bildas giftiga ämnen vid nedbrytningen i kroppen.

Det vore intressant hur dom som utvecklar rcdroger testar sina produkter, dom måste ju ha någon form av tester på människor eller djur innan dom börjar sälja något kommersiellt, man vill ju inte döda sin kundkrets liksom?
Även om det inte är i närheten av lika noggranna tester som vid ett nytt läkemedel så tror jag endå att de flesta rcs genomgår ganska mycket tester innan lansering.
Vore intressant om det gjordes någon dokumentär om det här ämnet, är ju en ganska stor industri.
Tänkte om du var intresserad av en dokumentär om RC:s http://www.youtube.com/watch?v=2qlsnrP8xMo

Mvh
Citera
2013-01-25, 10:22
Bannlyst
jag petade i mig 4 st 0.5 ,g pyrozolam för ca 30 minuter sen..och effekten kom nästan omedelbart. Är mjuk i lederna och tankarna börjar bli lite svåra att följa med...väldigt avslappnande och skönt..vet dock inte om det kommer öka eller om det klingar av...vilket verkar osannolikt. Men jag är väldigt ovan med benzopiller...äter dom nästan aldrig så jag har ingen intolerans öht. än så länge kan varmt rekomendera dessa...jag kommer dock inte fylla på med nåt mer då jag ska fixa lite andra saker senare på eftremiddagen.

Men jösses vad skön jag känner mg nu! Ska äta frukost snart! Blev lite munchig faktískt!

Edit: har fixat rostademackor och kaffe til frukost...passade även på att plocka i och ur diskmasken också men jag väntade på att mackorna skulle bli klara....för mig funkar pyran skitbra...men jag har som ingen tolerans alls på dessa grejer..äter knappt valium och sånt..brukar bli nån vart 5e år ellr så i bästa fall..

Nu har dock mitt spiceblandad tobak torkat(ställde skålen på brödroset och lät värmen hjälps till med att ånga bort det. Ett tips till andra som vill röka snabbt!
Senast redigerad av SMK 2013-01-25 kl. 11:09.
Citera
2013-01-25, 15:09
Medlem
Först och främst ber jag om ursäkt för min okunnighet angående bensodiazepiner.

Körde i onsdagskväll 200mg 5-mapb. På morgonen vid kl 05 (torsdag) bestämde jag mig för att avbryta och intog 4-6 st 0.5mg pyra. Fungerade kanon och slocknade direkt, somnade nästan på toa. Kände mig dock bakbenzad större dela av dagen igår fram tills kvällen, inte så farligt men helt klart märkbart.

På kvällen cirka 12h efter första intaget slängde jag i mig 2st till. Väntade någon timme, petade i mig 2 till och tog lite att äta. Kände att det gjorde verkan, men av någon anledning fick jag för mig att prova inta 5 st till på samma gång för att se vad som sker , då jag ändå inte hade tänkte lämna soffan. Kl var då mellan 18-19. Sen minns jag inte så mycket mer än att jag vaknade i soffan kl 06 idag fredag, gick till sängen och sov till nu kl 14, alltså 18-20h senare. Märker dessutom att det inte är många pyra kvar i påsen och att jag igår då måste ha förtärt 20st!

Känner mig just nu aning förvirrad över att har sovit i nästan 20h och intagit cirka 20st pyra sen igår. Är lite flummig i huvudet och motoriken kan liknas med en fylla. Jag inte har mer bensotollerans än att jag har provat 1 etiz i hela mitt liv.

Det jag undra är, om kommer jag att lida mer pin över att jag slängde i mig så många på under en kväll, vilket tydligen fungerade ypperligt på mig, exempelvis någon form av AT? Har hittills käkat 26st pyra på två dagar och har bara 4st pyra kvar (vilket enligt mina beräkningar och minne borde vara 15st kvar?!). Dessa 4 behövs till kvällen om jag ska få någon sömn efter detta. Eller har jag förstört toleransen helt med tanke på hur många som har förtärts?

Så fel det kan bli ibland. Jobbigast just nu är att jag ska iväg och klippa mig om 40 min. Nåja är åtminstone på bra humör .
Senast redigerad av Raklang 2013-01-25 kl. 15:54.
Citera
2013-01-25, 17:20
Medlem
Nu har jag testat detta och det verkar funka bra Tog bara 2 st och kände effekt. Kände dock att jag blev lite trög av dem inte alls lika snabbtänkt som jag brukar va på jobbet och dessutom så minns jag att en bekant ringde igår kväll, men jag minns inte vad hen ville. Är detta vanliga effekter på benzo?

Kände mig dock skön och ångest fri hela dagen
Citera
2013-01-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Anonym_
Nu har jag testat detta och det verkar funka bra Tog bara 2 st och kände effekt. Kände dock att jag blev lite trög av dem inte alls lika snabbtänkt som jag brukar va på jobbet och dessutom så minns jag att en bekant ringde igår kväll, men jag minns inte vad hen ville. Är detta vanliga effekter på benzo?

Kände mig dock skön och ångest fri hela dagen

Detta är vanliga effekter av benso. Ta det försiktigt bara, man framstår lätt som efterbliven om man tar för mycket.
Citera
2013-01-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightingSpirit
Detta är vanliga effekter av benso. Ta det försiktigt bara, man framstår lätt som efterbliven om man tar för mycket.

Misstänkte det. Lite synd faktiskt, för dom hjälpe faktiskt lite, men jag skulle nog behöva ta ytligare några till för att få hel optimal effekt. ångestfri och våga prata avslappnat bland folk. men tar jag fler kommer antagligen bieffkterna också, seg och trög och dåligt minne.

Tror jag lider av socialfobi i någon form.

Funkar ssri överhuvudtaget?

Jag är inte ute efter nått rus.
Citera
2013-01-25, 19:51
Medlem
Sametingets avatar
Citat:
Misstänkte det. Lite synd faktiskt, för dom hjälpe faktiskt lite, men jag skulle nog behöva ta ytligare några till för att få hel optimal effekt. ångestfri och våga prata avslappnat bland folk. men tar jag fler kommer antagligen bieffkterna också, seg och trög och dåligt minne.

Tror jag lider av socialfobi i någon form.

Funkar ssri överhuvudtaget?

Jag är inte ute efter nått rus.

Har en kompis med social fobi som blev oerhört hjälpt av SSRI. Så i vissa fall - absolut.

Vidare:
Är det någon som har koll på spårtiden på denna?
Citera
2013-01-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sametinget
Har en kompis med social fobi som blev oerhört hjälpt av SSRI. Så i vissa fall - absolut.

Vidare:
Är det någon som har koll på spårtiden på denna?

Tack för svar Ska ge det ett försök, ska bara orka ta mig till läkarn med.
Kan man dricka när man tar ssri?, för hela mitt sociala liv bygger på att man tar nån bärs med grabbarna eller är ute på krogen och härjar.
Citera
2013-01-25, 20:12
Medlem
Citat:
Kan man dricka när man tar ssri?, för hela mitt sociala liv bygger på att man tar nån bärs med grabbarna eller är ute på krogen och härjar.
Det rekommenderas inte, men det är inte farligt. Förmodligen kommer det inte gå och då kommer må skit direkt om du nyss har börjat med behandlingen, men har du vant dig vid det så kan det gå ganska bra, i måttliga doser alkohol.

Köp hem lite alkohol och testa hur mycket du klarar, innan du ger dig ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in