Citat:
Ursprungligen postat av
Mormonlady
Missionärerna kommer väl att skriva på forum och olika bloggar precis som du gör. Spammar du? En del tycker kanske det men andra tycker kanske att du inte gör det.
Hmm ... 80.000 missionarer ska hamna pa Facebook och sedan uppmuntras de vanliga medlemmarna att sprida budskapet om kyrkans laror till vanner och bekanta. Later som en massiv reklamkampanj for att dranka kritiken som aterfinns pa natet.
Citat:
Skulle du inte kunna vara lite mera konstruktiv och istället berätta om din nya tro som du hittade efter det att du lämnade Mormonkyrkan? Berätta istället vad du tror än vad du inte tror.
Jag antar att du garna skulle vilja slippa se mig i denna trad. Tyvarr sa tror jag inte det ar speciellt stort intresse av att veta mera om Unitarian Universalism eller Pantheism pa Flashback.
Citat:
Du skriver ju om din otro just nu. Du beter dig ju som folk som har svårt för att släppa sina gamla ex. De älskar inte exet, men de läser allt på nätet och skriver så det ryker. Många av deras tankar under dagen handlar då om exet. Så varför inte ta och bli lite sundare i ditt sinne och ägna dina tankar åt din nya tro?
Jag kommer att sluta skriva den dagen da kyrkans ledare blir arliga om sin historia och slutar med att fortala de som lamnat kyrkan. Jag kommer att sluta skriva den dagen da kyrkan slutar med att forstora oliktankandes familjer. Jag kommer sluta skriva den dagen da kyrkan slutar med att lara ut skadliga laror om sexualitet m m till kyrkans ungdomar. Jag kommer att sluta skriva den dagen kyrkan lamnar min familj i fred. Jag kommer att sluta skriva den dagen det blir okej att vara oliktankande i kyrka. Jag kommer att sluta skriva den dagen ..... osv
Citat:
För allt handlar ju bara om tro, trots allt. Inte en endaste religion går att bevisa sig vara vare sig rätt eller fel.
Kruxet att det gar att bevisa att manga av Mormonskyrkan laror ar felaktiga. Man skulle kunna strunta i detta faktum om kyrkan inte havdar att dom har hela sanningen och de som inte haller med om detta har blivit forleda av djavulen. Du kanske struntar i sanningen men det gor inte jag.
Mormonkyrkan har inga riktiga svar pa de kritiska problemen med kyrkans doktriner och historia utan nojer sig med att pasta att man ska halla fast till sin tro.
http://www.youtube.com/watch?v=GVJgmp2Tc2s