2013-07-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Helvete vilket enormt överpris. Han måhända vara en väldigt bra anfallare men så bra? Inte en chans i helvete.

De borde ha satsat på Rooney istället. Tycker fortfarande att han är en av de bästa.

Även om jag nu tror att han blir kvar i United.

Rooney sitter på en av de högsta lönerna i världen, och den lönen skulle bli ännu högre för PSG då skatterna för de allra rikaste i Frankrike är extremt höga. Jag tror faktiskt Cavani inte blir så mycket dyrare i längden, även om det är ett överpris. Tänk på att Cavani faktiskt har ett marknadsvärde på 55.000.000 €.
2013-07-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det lär redan vara klart, du börjar ju ofta i spelaränden av förhandlingarna.

Han är en komplett fotbollsspelare. Det är inget som kommer billigt längre.

Det beror på hur du definierar komplett. Han är målfarlig, och jobbar bra defensivt. Särskilt spelskicklig är han inte.

Rooney däremot, där har du en spelare som på allvar är komplett.
2013-07-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Rooney sitter på en av de högsta lönerna i världen, och den lönen skulle bli ännu högre för PSG då skatterna för de allra rikaste i Frankrike är extremt höga. Jag tror faktiskt Cavani inte blir så mycket dyrare i längden, även om det är ett överpris. Tänk på att Cavani faktiskt har ett marknadsvärde på 55.000.000 €.
Om PSG pröjsar 70M€ för Cavani är ju det hans marknadsvärde, vad någon är villig att betala för han. Inte sant?
2013-07-04, 23:27
Medlem
4522s avatar
Citat:

Marknadsvärde på €55 miljoner? Det är väl snarare ett högst subjektivt värde, för jag antar att du hämtar din siffra från Transfermarkt. Ett sant marknadsvärde är den summa någon klubb är beredd att betala för spelaren, det vill säga PSGs bud i det här fallet.

Citat:
Det beror på hur du definierar komplett. Han är målfarlig, och jobbar bra defensivt. Särskilt spelskicklig är han inte.

Ta en titt på Cavanis löpningar utan boll i en hel match och du ser att han är enormt spelskicklig.

Luca Toni snart klar för Hellas Verona.
Senast redigerad av 4522 2013-07-04 kl. 23:31.
2013-07-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Marknadsvärde på €55 miljoner? Det är väl snarare ett högst subjektivt värde, för jag antar att du hämtar din siffra från Transfermarkt. Ett sant marknadsvärde är den summa någon klubb är beredd att betala för spelaren, det vill säga PSGs bud i det här fallet.

Ta en titt på Cavanis löpningar utan boll i en hel match och du ser att han är enormt spelskicklig.

Utan boll ja, med boll är en annan sak. Han rör sig väldigt bra, ja. Det gör man oftast om man gör mycket mål.

Men jag tycker det krävs mer för att man ska kallas "komplett". Det är ett uttryck som används för ofta när egentligen väldigt få spelare passar in på den beskrivningen.

EDIT: Hur blir det med Mario Gomez nu? Lite förvånad över att så få toppklubbar är där och hugger.
2013-07-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Om PSG pröjsar 70M€ för Cavani är ju det hans marknadsvärde, vad någon är villig att betala för han. Inte sant?

Ja, det stämmer iförsig. Min poäng var att PSG knappast betalar ett enormt överpris, visst betalar de kanske några miljoner för mycket, men det är ju så att man får betala lite extra om man vill ha det bästa.

Nu är jag rätt bitter; jag som ville se Cavani i Real.

Känner på mig att det blir Jovetic istället...
2013-07-04, 23:38
Medlem
Citat:
EDIT: Hur blir det med Mario Gomez nu? Lite förvånad över att så få toppklubbar är där och hugger.
Som det skrevs på förra sidan verkar det inte vara så klart med Fiorentina av ekonomiska skäl. Vet inte vilka andra seriösa intressenter som finns, men det dyker nog upp en stor fisk snart. Kanske Napoli om nu Cavani blir klar snart.
2013-07-04, 23:48
Medlem
Citat:
Ja, det stämmer iförsig. Min poäng var att PSG knappast betalar ett enormt överpris, visst betalar de kanske några miljoner för mycket, men det är ju så att man får betala lite extra om man vill ha det bästa.

Du tror inte på Suarez då?
2013-07-04, 23:50
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Grejen med Rooney är att hans förstatouch kan vara äckligt dålig emellanåt. Det ser man speciellt i landslagsmästerskapen, så därför har jag svårt att se honom lyckas söderut.

Men jag håller med dig om att Cavani är något snäpp för dyr.

Att så få klubbar verkar hugga på Gomez tyder ju på att de största klubbarna inte värderar honom speciellt högt. City verkar ju liksom föredra en Negredo till och med...
2013-07-04, 23:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Jag fattar verkligen inte ryktet om Jovetic till Real. Skall man ändra taktik då? För i mina ögon hade han konkurrerat med Özil i det system Real har använt de senaste åren.
2013-07-04, 23:54
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ

Suarez kommer gå till Chelsea.
2013-07-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag fattar verkligen inte ryktet om Jovetic till Real. Skall man ändra taktik då? För i mina ögon hade han konkurrerat med Özil i det system Real har använt de senaste åren.

Inte jag heller. Det verkar som att Ancelotti tror på Jovetic i den rollen, som nia alltså. På det offensiva mittfältet finns det redan tillräckligt med kvalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ

Nej, det ryktet verkar ha svalnat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in