2013-12-22, 21:41
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Samma journalist som var en av de första att rapportera om MVG till Chelsea skrev häromdan att Mou föredrar Matic framför Guarin, man får anta att Guarin är plan B om inte Benfica accepterar Chelsea's värdering. Man kan också undra ifall Guarin inte används som en bricka för att få ett bättre förhandlingsläge.
Jag känner själv inte till Guarin särskilt bra, men de som verkar gladast över värvningen är Inter-fansen vilket säger en hel del.
Ska Chelsea ha en till mittfältare eller vilken spelare i dagens lag är han "tänkt" att ersätta? Man behöver väl knappast bredda truppen ännu mer? Känns som att Chelsea gör en del sådana här obegripliga värvningar ibland. Varför inte spara pengarna och lägga allt jävla krut på en världsanfallare? Jag blir inte klok på hur dom tänker ibland
2013-12-22, 21:54
Medlem
LuaLuas avatar
Har börjat ryktas en del om Alex Sandro till United nu. Vore ju onekligen ett bra mycket vettigare val än Leighton Baines. Om han går att få loss i januari vore det ju perfekt då man fortfarande har Evra att tillgå om det tar lite tid för honom att anpassa sig.
2013-12-22, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Har börjat ryktas en del om Alex Sandro till United nu. Vore ju onekligen ett bra mycket vettigare val än Leighton Baines. Om han går att få loss i januari vore det ju perfekt då man fortfarande har Evra att tillgå om det tar lite tid för honom att anpassa sig.

Hoppas det. Jag vill minnas att han gjorde riktigt bra ifrån sig i OS 2012. Det sägs att han har en utköpsklausul på 50 miljoner euro och även om det inte skulle bli i närheten av så dyrt så kan Porto konsten att ta betalt för sina spelare.
2013-12-22, 22:11
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh
Hoppas det. Jag vill minnas att han gjorde riktigt bra ifrån sig i OS 2012. Det sägs att han har en utköpsklausul på 50 miljoner euro och även om det inte skulle bli i närheten av så dyrt så kan Porto konsten att ta betalt för sina spelare.

Visst, han kommer kosta om det blir aktuellt. Men kan man betala dom summorna det ryktas om för Baines kan man definitivt betala det som krävs för Sandro.
2013-12-22, 22:15
Avslutad
Sandro hade inte varit fel. Generationsskifte behövs ju på vänsterbacken (även om Evra fortfarande duger), och Büttner är ju inte United-klass (än?).

Men innermittfältare borde gå före vänsterback för United...
2013-12-22, 22:17
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Ska Chelsea ha en till mittfältare eller vilken spelare i dagens lag är han "tänkt" att ersätta? Man behöver väl knappast bredda truppen ännu mer? Känns som att Chelsea gör en del sådana här obegripliga värvningar ibland. Varför inte spara pengarna och lägga allt jävla krut på en världsanfallare? Jag blir inte klok på hur dom tänker ibland
Skämtar du? Chelsea behöver en defensiv mittfältare minst lika mycket som en anfallare.
Essien, Mikel och Lampard är inte bra nog som startspelare samtidigt som MVG är skadad. De flesta mål vi släpper in som inte är orsakade av fasta situationer är antingen pga brister i det defensiva mittfältet eller Ivanovic.

Skulle vi få in Guarin eller Matic (helst) så tror jag att vi får se en positiv poäng-trend under våren.
2013-12-22, 22:29
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Sandro hade inte varit fel. Generationsskifte behövs ju på vänsterbacken (även om Evra fortfarande duger), och Büttner är ju inte United-klass (än?).

Büttner blir aldrig unitedklass. Ryktas att han ska bort i vinterfönstret vilket också indikerar p åatt någon kan vara på väg in.

Ja, innermittfältare bör vara högsta prioritet, men det ska finnas någon tillgänglig av värde också.
2013-12-22, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Evra har väl dock redan gjort klart att han kommer lämna när hans kontrakt går ut efter säsongen?
2013-12-22, 22:47
Medlem
Tillhörde inte Nemanja Matic just Chelsea under flera år? Skulle det inte ses som ett rätt stort misslyckande att nu köpa tillbaka honom för summor som €25m? Och varför är det alltid bara Chelsea som är ute efter honom? Har nog aldrig hört något om Matic till någon annan storklubb, förutom något rykte om United.
2013-12-22, 22:57
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Tillhörde inte Nemanja Matic just Chelsea under flera år? Skulle det inte ses som ett rätt stort misslyckande att nu köpa tillbaka honom för summor som €25m? Och varför är det alltid bara Chelsea som är ute efter honom? Har nog aldrig hört något om Matic till någon annan storklubb, förutom något rykte om United.
Innan Matic drog så sa bland annat Ray Wilkins att han var en av de bättre ungdomsspelarna i Chelsea, och att han skulle bli en väldigt bra i framtiden. Problemet på den tiden var att Chelsea hade ett mycket starkare mittfält än vad man har idag; Essien var fortfarande ett monster, man hade en yngre Lampard, en Mikel som man fortfarande trodde på samt Ballack om jag inte minns helt fel nu.
Matic hade helt enkelt inte möjligheten att slå igenom då, så när man ville ta in Luiz så var det inget konstigt med att man inkluderade Matic i den dealen.

Att andra lag inte kollar på honom behöver inte betyda särskilt mycket. Kan vara att man inte behöver spelare på den positionen, att man prioriterar andra positioner, att man letar efter en annan spelartyp eller så är man inte övertygade om att han rättfärdigar ett sådant belopp. Det kan också vara så att deras intresse inte är offentligt eller lika tydligt.

Sedan så har också Chelsea bra insikt i vilken typ av spelare det är, samtidigt som det sägs att Matic lämnade efter sig en bra relation, och att han gärna kommer tillbaka.
2013-12-23, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Büttner blir aldrig unitedklass. Ryktas att han ska bort i vinterfönstret vilket också indikerar p åatt någon kan vara på väg in.

Ja, innermittfältare bör vara högsta prioritet, men det ska finnas någon tillgänglig av värde också.
Fick för mig att Büttner var 93:a, men han är ju 89:a. Då kan man verkligen stryka det än? jag inkluderade i mitt förra inlägg.

Är Ander Herrera bra nog för United? Följer inte La Liga särskilt noggrant. Förmodligen omöjligt att köpa loss basker från Bilbao under vinterfönstret i och för sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh
Evra har väl dock redan gjort klart att han kommer lämna när hans kontrakt går ut efter säsongen?
Det kanske han har. Om det stämmer är det ännu bättre om Sandro köps in.
2013-12-23, 01:14
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Skämtar du? Chelsea behöver en defensiv mittfältare minst lika mycket som en anfallare.
Essien, Mikel och Lampard är inte bra nog som startspelare samtidigt som MVG är skadad. De flesta mål vi släpper in som inte är orsakade av fasta situationer är antingen pga brister i det defensiva mittfältet eller Ivanovic.

Skulle vi få in Guarin eller Matic (helst) så tror jag att vi får se en positiv poäng-trend under våren.
Chelseas trupp är otroligt bra bortsett från anfallssidan. Håller med om att Lampard och Essien har sett sina bäst dagar passerade, men samtidigt förstår jag inte varför Mikel får så lite speltid. Annars skulle jag definitivt se Luiz som defensiv mittfältare (som han var under Benitez, och där han spelade strålande). Men Mourinho verkar ha bestämt sig för att Luiz är dålig och har Mourinho bestämt sig för någonting har han tyvärr otroligt svårt att ändra sig.

För övrigt spelade Guarin anfallare i kvällens match mot Milan. Att han skulle gå in på Chelseas defensiva mittfält och vara bättre än Lampard ser jag som ett skämt. Speciellt när han knappt verkar ha spelat på den positionen tidigare. Han fyller dessutom 28 år 2014 vilket knappast gör honom till ett råämne med potential.

Generellt ser jag ofta hur chelseafans inte vågar kritisera sin tränare eller rekryteringsgrupp. T.ex. har folk helt enkelt "accepterat" att Mata är bänkad av okänd anledning och "vågar" därmed inte heller kritisera Mourinho. Samma sak gällande David Luiz och utlåningen av Lukaku. Mourinho är känd för att göra konstiga laguttagningar, men i och med att spelet och resultaten alltid har gått hans väg har man knappast kunnat kritisera honom tidigare. I höst har dock spelet hackat rejält och då måste man få ifrågasätta hans laguttagningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in