2013-07-04, 17:33
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Och när var detta.

Ett par dagar sedan iofs.

Någon som kan bekräfta eller dementera om lägenheten fortfarande är avspärrad?
Citera
2013-07-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Skriken från lägenheten borde indikera på att han gett sig på henne i lägenheten, men vem vet egentligen? Och hur skulle han fått ut henne ur lägenheten med tvång utan att något sett eller hört något? Eller var det kanske det som skriken handlade om?

Har de lämnat lägenheten tillsammans- vart har de då tagit vägen? Nu känns det som att det är konspirationsteoretikernas tur att briljera. För mig är iaf lägenheten fortfarande mordplatsen, men men...

Folk kan skrika utan att de är på väg att bli mördade. Det kan mycket väl vara så att VB ljudligt bad KJ att dra åt helvete motsv och sedan lämnade lägenheten

Hade lägenheten varit mordplats så hade detta vid det här laget konstaterats och polisen skulle då inte stå och säga att de fortfarande letade efter den.
Citera
2013-07-04, 17:38
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7741071

Kan inte bevis förstöras i bevisningshänseende som legat utomhus så länge?

– Nej, absolut inte. Om vi skulle hitta något som har med mordet att göra så är det klart att vi kan ha användning för det, säger Anna Bergström
Citera
2013-07-04, 17:39
Medlem
Diviots avatar
[quote=highfive|44171256]Någon kanske kan se filmen? Verkar vara med en tjej/kvinna också.

Det är 3 kvinnor med i det paintball gäng som under ett "speltillfälle" ute i naturen, jagas och slaktas av freaks. Denna film får filmen "Den sista färden" att framstå som en barnfilm på Bolibompa.
Citera
2013-07-04, 17:42
Medlem
[quote=Diviot|44172217]
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon kanske kan se filmen? Verkar vara med en tjej/kvinna också.

Det är 3 kvinnor med i det paintball gäng som under ett "speltillfälle" ute i naturen, jagas och slaktas av freaks. Denna film får filmen "Den sista färden" att framstå som en barnfilm på Bolibompa.

är den lite som hunger games
Citera
2013-07-04, 17:43
Medlem
Citat:
Har han jagat henne som ett djur så borde utredningen påvisat detta vid det här laget. Dödsorsak- två hugg i bröstet enligt tidningarna, vilket mer tyder på att han agerat i affekt. Ett "surviving the game" scenario kring mordet skulle läckt till media för längesedan.

Men visst- mycket på KJs fejja tyder på en avvikande personlighet så man kanske inte bör ha en alltför stor tilltro till det rationella.

Du är säker på datumet?

Mycket märkligt beteende om det stämmer. Han verkar enligt mig ha svårt att skilja på fantasi och verklighet- vilket vissa med autism kan ha, så vem vet om detta mordet triggade igång eventuella fantasier eller inte. Kanske är detta som psykutlåtandet handlar om?
Ja jag är säker på datumet eftersom jag noterade att ytterst lite skrivits fram till den 18/5 då han böt profilbild.
Sett hans FB tidigare och fick uppfattningen att det fanns mer bilder och text då.
Citera
2013-07-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutdurken2011
Intressant alternativ till de stämjärn och stämknivar/stämjärnsknivar vi var inne på tidigare i tråden. Det ser ut att vara en ganska ovanlig kniv, är det något som KJ själv eller någon i hans omgivning som satt ett handtag på eller rent av smitt den själv? Finns det någon knivkunnig/knivexpert som kan uttala sig i frågan?

Ingen som reagerar på nyckeln på bilden?
Just den typen av nyckel kopplar jag till gammaldags förråd, lagård, stuga m.m

Kniven måste ju vara ca. 30 cm lång, vad kan den ha användas till?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7741071

"Åklagarna har bara lämnat ut att man söker mordplatsen, men inte vissa kroppsdelar och mordvapnet".

Nu känner jag mig som Spock när han dividerar med Bones- är inte lägenhet mordplats så är jag helt utan uppslag. Det är helt ologiskt- varför är lägenheten fortfarande avspärrad och varför stycka henne om de befunnit sig utomhus?

Skriken från lägenheten borde indikera på att han gett sig på henne i lägenheten, men vem vet egentligen? Och hur skulle han fått ut henne ur lägenheten med tvång utan att något sett eller hört något? Eller var det kanske det som skriken handlade om?

Har de lämnat lägenheten tillsammans- vart har de då tagit vägen? Nu känns det som att det är konspirationsteoretikernas tur att briljera. För mig är iaf lägenheten fortfarande mordplatsen, men men...

Välkommen till oss som trott och tror att det INTE skett något mord eller styckning i lägenheten på Bodsvedjan.
Citera
Medlem
[quote=rammstein74|44172252]
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot

är den lite som hunger games
Den är mycket råare. Börjar med att två soldater står i regnet och gillrar fällor. Människofällror. Hela filmen är grym och det är våld rakt igenom. Ingen direkt handling utan mest döda.
Citera
2013-07-04, 17:46
Medlem
[quote=hemlunda2000|44172301]
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Den är mycket råare. Börjar med att två soldater står i regnet och gillrar fällor. Människofällror. Hela filmen är grym och det är våld rakt igenom. Ingen direkt handling utan mest döda.

hmm intressant att han rekomenderar den filmen då
Citera
2013-07-04, 17:48
Medlem
Hade det skett en styckning i kj s lägenhet/stuga/föräldrahem hade det funnits mera spår kan en styckning ha skett i bakluckan på bilen?
Citera
2013-07-04, 17:48
Medlem
[quote=rammstein74|44172319]
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

hmm intressant att han rekomenderar den filmen då
Finns på swefilmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto