2013-07-03, 23:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Instämmer.

Jobbade på Öfre Östermalm i tio år och efter 18:00 var det som man släppt en vätebomb, tomt på folk.

Ja det är väldigt överreklamerat, men investeringsmässigt är det nog inte så dumt. Skulle säga att det är en av dom bättre stadsdelarna att köpa bostad i, om man vill ha tillbaka sina pengar med säkerhet.
Citera
2013-07-03, 23:12
Medlem
MenTrorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det är väldigt överreklamerat, men investeringsmässigt är det nog inte så dumt. Skulle säga att det är en av dom bättre stadsdelarna att köpa bostad i, om man vill ha tillbaka sina pengar med säkerhet.

Jag köper det som inverstering till en viss del! Vart är de lättast att hyra ut sin lägenhet sen om man skulle vilja de? vad är mest attraktivast?
Citera
2013-07-03, 23:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenTroru
Nån här som bor i Östermalm och kan berätta lite om det?

Det är lugnt i bostadskvarteren och med flashback-mått mätt en väldigt trevlig stadsdel att bo i, då inte så många invandrare bor där. Dock har Östermalm som stadsdel högst kriminalitet i hela stan pga utelivet kring stureplan. Vill man ha det lugnt omkring sig bor man så långt från svampen som möjligt helt enkelt.
Citera
2013-07-03, 23:42
Medlem
Gillar Östermalm, lugnt och naturnära. Föredrar området runt Tessinparken. Investeringmässigt kan Valhallavägen nära Roslagstull öka i värde när den tunga trafiken leds bort. Men där är lite trist.

Området runt Odenplan kommer bli helt super kommunikationsmässigt med nya Citybanan.

Kungsholmen, i Marieberg finns lägenheter med underbar utsikt över vattnet och det området står på tur att förtätas.

På Södermalm är området runt Ivar Los park och Mariatorget mysigast enligt mig.

Solklar favoritstadsdel är dock Gamla Stan! Bodde där i studentlägenhet några år, kändes ofattbart lyxigt att få bo som på ett museum verkligen mitt i stan.
Citera
2013-07-04, 00:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag köper det som inverstering till en viss del! Vart är de lättast att hyra ut sin lägenhet sen om man skulle vilja de? vad är mest attraktivast?
Betalningsviljan är nog högst på Östermalm självklart. Därav en bra investering. Sedan får man beakta att alla föreningar inte är så förtjusta i andrahandsuthyrning.
Citera
2013-07-04, 00:15
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Allti lika roligt med seriösa svar ditt K*k huvud!

Skulle föreslå södermalm, vasastan, solna (synd på alla råttor men men), sumpan, lägenheterna som ligger runt parkerna i Lijeholmen.
Citera
2013-07-04, 00:21
Medlem
DunderKs avatar
Lånar tråden lite. Jag söker efter åretruntöppen camping i närheten av söder, långholmens hade vart perfekt...men den stänger på hösten.
Citera
2013-07-04, 00:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Lånar tråden lite. Jag söker efter åretruntöppen camping i närheten av söder, långholmens hade vart perfekt...men den stänger på hösten.

Bredäng...?

Men det kanske är för långt?
Citera
2013-07-04, 00:30
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
2-3miljoner till budget dra till södra spanien köp mindre mark i landet och börja odla gräs o sedan skriver du på skylten ekologiskapelsinodling så myndigheterna inte anar nåt
Citera
2013-07-04, 00:47
Medlem
MenTrorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
2-3miljoner till budget dra till södra spanien köp mindre mark i landet och börja odla gräs o sedan skriver du på skylten ekologiskapelsinodling så myndigheterna inte anar nåt

Nu är det min budget till lägenhet!

Ingen verka tycka gott om Östermalm här!
Vad säger ni om Kungsholmen då?

Annars vill jag bo så nära stan som möjligt.. värdesätter gångavstånd till stan och shopping högt!
Citera
2013-07-04, 00:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Vad säger ni om Kungsholmen då?

Annars vill jag bo så nära stan som möjligt.. värdesätter gångavstånd till stan och shopping högt!

Kungsholmen är trevligt. Mycket parker och sunkkrogar där man kan dricka billig öl.

Traditionellt har de bott många pensionärer där men nu har det flyttat in yngre och småbarnsfamiljer.
Citera
2013-07-04, 00:51
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Bredäng...?

Men det kanske är för långt?

Tänkte ta in där förra sommaren, men blev aldrig av. Hur lång tid uppskattar du att det tar till söder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in