2013-07-03, 21:36
Medlem
Hajafintens avatar
Kungsholmen, Norrmalm och Södermalm.

Annars så är Solna, Huddinge, Danderyd och Sollentuna trevligt.

Dock så skulle jag avråda dig att flytta till Stockholm. Alldeles för lite lägenheter och allt för många utifrån som ska ¨söka lyckan¨ i stan.
Citera
2013-07-03, 21:39
Medlem
MenTrorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Kungsholmen, Norrmalm och Södermalm.

Annars så är Solna, Huddinge, Danderyd och Sollentuna trevligt.

Dock så skulle jag avråda dig att flytta till Stockholm. Alldeles för lite lägenheter och allt för många utifrån som ska ¨söka lyckan¨ i stan.

Inte östermalm då? Skulle vilja bo så nära stan som möjligt!
Förstår inte varför du avråder mig från flytta till Stockholm.. Verka vara skönt ställe mkt möjligheter?
Citera
2013-07-03, 21:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Södermalm och Hammarby Sjöstad är najs!
Citera
2013-07-03, 21:48
Medlem
MenTrorus avatar
Verka som Södermalm är hetast i stockholm just nu?
Sen någon som vet om lägenheter ligger högt elle lågt i pris just nu?
Citera
2013-07-03, 21:49
Medlem
O-Lyckligs avatar
För att låna retorik från "Svenskarna", så är det överfullt i Stockholm; vi kan inte ta emot flera och våra barn får inga lägenheter i staden för att ni nytillkomna invaderar oss. Värst av allt är att stan håller på att kulturberikas för mycket så att södertugget och allt annat som är så innerlig helig kultur och tradition i denna stad håller på att försvinna! Hur länge till kommer det att finnas något som är stockholmskt? Snart ska väl alla skjuta älg och uttala potatis som "päror". Fyfan dessa lägre stående raser som inte är födda som mig och vill ta sig till en bättre kontext.

Stockholms Demokraterna ni har min röst valet-14.

Ts: Håll dig där du kommer ifrån! Stockholm är för Stockholmare!

Obs: ironi, hatar "Svensk" retorik.

Edit: Glömde Ot, staden är fin överallt (om man bortser från inflyttade) men innanför tullarna så rekommenderar jag Hornstull, Birkastan och hela Kungsholmen.
Senast redigerad av O-Lycklig 2013-07-03 kl. 22:02.
Citera
2013-07-03, 21:57
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenTroru
Inte östermalm då? Skulle vilja bo så nära stan som möjligt!
Förstår inte varför du avråder mig från flytta till Stockholm.. Verka vara skönt ställe mkt möjligheter?

Östermalm är mitt i smeten så du kommer ha det nära till stan.
Föreslog inte Östermalm då det mest är lite ¨finare¨ folk som rör sig och bor där.
Samt inte alls är lika trevligt i min mening.

Dom andra som är innanför tullarna är mer bostadsområden och trevligare.

Avråder dig att flytta till Stockholm då det börjar bli svårt att få jobb här också precis som i resten av landet. För att inte tala om bostad om man nu inte vill betala hutlöst med pengar.
Citera
2013-07-03, 22:04
Medlem
MenTrorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Östermalm är mitt i smeten så du kommer ha det nära till stan.
Föreslog inte Östermalm då det mest är lite ¨finare¨ folk som rör sig och bor där.
Samt inte alls är lika trevligt i min mening.

Dom andra som är innanför tullarna är mer bostadsområden och trevligare.

Avråder dig att flytta till Stockholm då det börjar bli svårt att få jobb här också precis som i resten av landet. För att inte tala om bostad om man nu inte vill betala hutlöst med pengar.

Har kikat lite på Östermalm lägenheter hittat några trevliga! Men hört rykten att folket där ska vara riktigt stela och sånna människor pallar jag inte med!
Jag har som sakt 2-3 millar o röra mig på !
Samt jag flyttar inte te stockholm för skaffa jobb.. Jobb har jag och med det jobbet kan jag bo i stockholm!
Citera
2013-07-03, 22:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenTroru
Verka som Södermalm är hetast i stockholm just nu?
Sen någon som vet om lägenheter ligger högt elle lågt i pris just nu?

Troligtvis ganska högt. Det är en mycket poppis stadsdel med liv och rörelse varje dag. Ganska kändistätt också skulle jag säga.
Citera
2013-07-03, 22:59
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Troligtvis ganska högt. Det är en mycket poppis stadsdel med liv och rörelse varje dag. Ganska kändistätt också skulle jag säga.

Mjoo, alla inom kultur och media vill bo där.
Citera
2013-07-03, 23:00
Medlem
MenTrorus avatar
Nån här som bor i Östermalm och kan berätta lite om det?
Citera
2013-07-03, 23:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjoo, alla inom kultur och media vill bo där.

Det kan jag förstå... Östermalm är dötrist i jämförelse. Stelt, trist och fyllt med "nyrika" (Läs:Topplånade lantisar) snobbar i små ettor, som tävlar i vem som kan vara drygast. Tack nej tack för min del.
Citera
2013-07-03, 23:03
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det kan jag förstå... Östermalm är dötrist i jämförelse. Stelt, trist och fyllt med "nyrika" (Läs:Topplånade lantisar) snobbar i små ettor, som tävlar i vem som kan vara drygast. Tack nej tack för min del.

Instämmer.

Jobbade på Öfre Östermalm i tio år och efter 18:00 var det som man släppt en vätebomb, tomt på folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in