2013-07-04, 01:09
Medlem
JohnLocke2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenTroru
Allti lika roligt med seriösa svar ditt K*k huvud!

Tack, jag förstår att korvgrillning var ett känsligt tema för dig som tror att korvar lever och har känslor.
Citera
2013-07-04, 01:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Tänkte ta in där förra sommaren, men blev aldrig av. Hur lång tid uppskattar du att det tar till söder?

Kan inte ta längre än en kvart-tjugo minuter med tunnelbanan.
Citera
2013-07-04, 01:11
Medlem
Nekro.s avatar
Nära Östermalm, Stureplansområdet, SergelsTorg.
Citera
2013-07-04, 01:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Nära Östermalm, Stureplansområdet, SergelsTorg.

sergels torg?

Om man är sprutnarkoman kanske.
Citera
2013-07-04, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MenTroru
Nu är det min budget till lägenhet!

Ingen verka tycka gott om Östermalm här!
Vad säger ni om Kungsholmen då?

Annars vill jag bo så nära stan som möjligt.. värdesätter gångavstånd till stan och shopping högt!
Jag hade hellre valt Kungsholmen än Östermalm. Östermalm är verkligen stelt och trist. Varför inte i Vasastan? Jag har bott i alla tre stadsdelar och tyckte bäst om Vasastan.
Citera
2013-07-04, 15:34
Medlem
speeeds avatar
Vad för typ av lägenhet är det du söker?

3 miljoner får du inte mycket bra för på Östermalm men desto mer på Kungsholmen.

1a? 2a? 3a? Balkong? Nyrenoverad?
Citera
2013-07-04, 16:19
Medlem
MenTrorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speeed
Vad för typ av lägenhet är det du söker?

3 miljoner får du inte mycket bra för på Östermalm men desto mer på Kungsholmen.

1a? 2a? 3a? Balkong? Nyrenoverad?

Har inga direkta krav men 1a kanske 2a.. Nyrenoverad är ganska viktigt vill den ska vara fräsch !
Balkong är + men inte ett måste !
Citera
2013-07-04, 18:16
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kan inte ta längre än en kvart-tjugo minuter med tunnelbanan.

Ok det var inte så farligt. Är bredäng ett bra område överlag?

Såg nu att bredäng camping endast har säsongsöppet 28 mars – 6 oktober. Mottager gärna tips på andra hyffsat centrala campingar.
Senast redigerad av DunderK 2013-07-04 kl. 18:43.
Citera
2013-07-04, 22:14
Medlem
wkus avatar
S:t Eriksplan är ett bra läge med ett bra klientel, bra restaurangutbud och framförallt otroligt bra kommunikationer (pendeltåg, tunnelbana, två stombusslinjer, flygbuss till Arlanda och gångavstånd till Centralstation).
Citera
2013-07-04, 23:14
Medlem
idiamindadas avatar
Östermalm är stil, finess och diskretion. Ett självklart val för den som vet vad det handlar om. Vill man vara het är det Vasastan som gäller, sist var det Kungsholmen och innan dess Södermalm. Östermalm blir aldrig "hett" därför det står över fjantiga trender!
Citera
2013-07-04, 23:14
Medlem
exploradoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Jag hade hellre valt Kungsholmen än Östermalm. Östermalm är verkligen stelt och trist. Varför inte i Vasastan? Jag har bott i alla tre stadsdelar och tyckte bäst om Vasastan.

Jag tycker också att Vasastan är klart trevligaste området i innerstan. Upplever det som betydligt mindre pretto än söder, samtidigt som man fortfarande har bra folkliv, många trevliga parker och mindre gator att promenera i och på samt mycket restauranger, caféer och barer. Det är helt enkelt skön stämning i Vasastan.
Citera
2013-07-04, 23:38
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exploradora
Jag tycker också att Vasastan är klart trevligaste området i innerstan. Upplever det som betydligt mindre pretto än söder, samtidigt som man fortfarande har bra folkliv, många trevliga parker och mindre gator att promenera i och på samt mycket restauranger, caféer och barer. Det är helt enkelt skön stämning i Vasastan.
Bodde där till alldeles nyss. Visst är det trevligt i mångt och mycket, men prettonivån är hög där också. Ja, om man orkar bry sig. Nu blev det Lidingö - vilken lättnad om man som jag måste ha bil. Jösses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in