2013-07-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nono.
Det där var fan den sämsta styckeindelningen jag någonsin sett. Ni journalister är verkligen idioter på precis alla plan. Är det jobbigt att ni förlorar mer makt för var dag som går? För att sen förlora den helt?

Vad då? Förlorar man makt genom att presentera fakta? Jag är övertygad om att "förlora makt" i den nya framtiden är journalistikens minsta problem.

Är du också en som där copy-pasteputte som inte kan tänka själv utan rabblar egna "sanningar". Ungefär som de som sitter och fingrar på radband och mumlar.

Men jag håller med, visst var det värdens sämsta styckeindelning. Du vet, ironi kan vara knepigt ibland. Men om du kollar tråden så ser du också att styckeindelningen och/eller satsbyggnaden var ett försök att hjälpa "PeterDenSvenske" att förstå. Mellan dig och mig, jag tror att han kan vara dyslektiker eller komma från ett annat land eller planet. Eller så har han någon annan sjukdom. Men säg ingenting
Citera
2013-07-03, 21:19
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begadan
Oj, förlåt. Blev det alldeles tokigt nu. Jag förstår problematiken. Dina inlägg och svar brukar bestå av max tre rader text. Tre allmänt förvirrade rader. Men jag är storsint. Här kommer inlägget en gång till, den här gången som "Läsa lätt"

"Jag förstår att det är svårt för dig, lätt rabiata människa.

För det du skriver är ju bara floskler.

Om du tror att huvudsyftet med att ge ut tidningar är att sprida kulturmarxistisk propaganda i första hand och att tjäna pengar kommer som ett plus i kanten så känns du inte trovärdig.

Ungefär 80 procent av de svenska dagstidningarna har en borgerlig, konservativ agenda på ledarplats.

Och som ytterligare en liten bonus så äger de också den största delen av tidningarna som utgör de övriga 20 procenten.

Fast å andra sidan, om du räknar konservativa, moderata värderingar som kulturmarxist så får du ju rätt, ska erkännas.

Nu för tiden så drivs alla dagstidningar i rått kommersiellt syfte undantaget några klart politiska utgåvor som kommer ut vecko- eller månadsvis.

Och alltså inte han räknas som dagspress.

Det finns något som heter verklighet, du borde prova den som omväxling."

Så, blev det lättare nu?

Här är några konservativa dagstidningar. I och för sig så har du rätt när du säger att de är skrattretande.

Dagstidningar.
Konservativ inriktning

Mariestads-Tidningen
Nya Wermlands-Tidningen
Skaraborgs Allehanda
Ulricehamns Tidning
Du borde ta en grundläggande kurs i svenska språket så att du lär dig om styckeindelning, fast tack för att du visar hur värdelösa ni journalister är.

Sedan så visar du ännu en gång att du inte har någon jävla koll alls på dagens politik när du är så genomkorkad att du påstår att det finns stora högertidningar i Sverige, när "höger"tidningarna är fyllda med journalister som röstar på vänsterextrema partier som V och MP.
Citera
2013-07-03, 22:38
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Jag förstår att det är svårt för dig, lätt rabiata människa. För det du skriver är ju bara floskler. Om du tror att huvudsyftet med att ge ut tidningar är att sprida kulturmarxistisk propaganda i första hand och att tjäna pengar kommer som ett plus i kanten så känns du inte trovärdig. Ungefär 80 procent av de svenska dagstidningarna har en borgerlig, konservativ agenda på ledarplats. Och som ytterligare en liten bonus så äger de också den största delen av tidningarna som utgör de övriga 20 procenten. Fast å andra sidan, om du räknar konservativa, moderata värderingar som kulturmarxist så får du ju rätt, ska erkännas. Nu för tiden så drivs alla dagstidningar i rått kommersiellt syfte undantaget några klart politiska utgåvor som kommer ut vecko- eller månadsvis. Och alltså inte han räknas som dagspress. Det finns något som heter verklighet, du borde prova den som omväxling.

Vad har du för aning om det stora perspektiven? Du är en dräng som producerar tidningar gör som du blir tillsagd och följer med strömmen av alla andra åsnor och fårskallar i samma situation som du själv.

Att tro att du vet den egentliga poängen med det du gör är som att tro att t.ex. en amerikansk soldat i Afganistan vet den politiska anledningen till Afganistankriget bara för att den råkar vara i Afganistan och kriga.
Senast redigerad av gavlip 2013-07-03 kl. 22:41.
Citera
2013-07-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vad har du för aning om det stora perspektiven? Du är en dräng som producerar tidningar gör som du blir tillsagd och följer med strömmen av alla andra åsnor och fårskallar i samma situation som du själv.

Att tro att du vet den egentliga poängen med det du gör är som att tro att t.ex. en amerikansk soldat i Afganistan vet den politiska anledningen till Afganistankriget bara för att den råkar vara i Afganistan och kriga.

Nej, jag jobbar inte med tidningar ifall du menar sådana som är tryckta på papper. Men jag kan lova dig att ganska snart så kommer du att se och uppleva nya digitala alternativ som du inte trodde var möjligt. Framtiden ligger framför oss. Och vissa av oss ligger framför framtiden.
Senast redigerad av Begadan 2013-07-04 kl. 00:18.
Citera
2013-07-04, 00:28
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Nej, jag jobbar inte med tidningar ifall du menar sådana som är tryckta på papper. Men jag kan lova dig att ganska snart så kommer du att se och uppleva nya digitala alternativ som du inte trodde var möjligt. Framtiden ligger framför oss. Och vissa av oss ligger framför framtiden.

Bra jag tror det när jag ser det. Om du tror att folk kommer konsumera och betala för ert bajs för att ni har omförpackat det i digital form så har du fel.
Citera
2013-07-04, 00:34
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:

Du skriver och för dig som en abonnemangsmånglare som desperat försöker få folk att prenumerera på DN med nästan-gratis-erbjudanden med resultatet av bortkopplat samtal så snart de vet vem som är på linjen. Dina två sista meningar är ju helt hysteriska och roliga på samma gång.

Antar du precis fått gå en kurs i säljteknik och är uppumpad som fan på att ta dig in i branschen via något skräp som: http://omni.se/

Lycka till!
Senast redigerad av Gubbskem 2013-07-04 kl. 00:48.
Citera
2013-07-04, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Bra jag tror det när jag ser det. Om du tror att folk kommer konsumera och betala för ert bajs för att ni har omförpackat det i digital form så har du fel.

Säger som Steve Jobs: Think different
Citera
2013-07-04, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Du skriver och för dig som en abonemangsmånglare som desperat försöker få folk att prenumerera på DN med nästan-gratis-erbjudanden med resultatet av bortkopplat samtal så snart de vet vem som är på linjen. Dina två sista meningar är ju helt hysteriska och roliga på samma gång.

Antar du precis fått gå en kurs i säljteknik och är uppumpad som fan på att ta dig in i branschen via något skräp som: http://omni.se/

Lycka till!

Fan vad du svamlar om saker du inte begriper.
Abonnemangsmånglare?
Säljteknik?
I min värld finns det ingenting som heter abonnemang, det var länge sedan jag förstod att den tiden snart är förbi. Och det finns heller ingen DN i framtiden.

Kan inte ni gammelmedia-talibaner ta en time out och sätta er ned och åtminstone FÖRSÖKA lära er lite om framtidens mediastrategi.

Det är så tröttsamt att höra ert evinnerliga ältande om papperstidningars vara eller icke vara dag ut och dag in.

Ett tips: Tänk bort papper och tänk något annat. Och då menar jag inte aggregerade mms-nyheter eller Huffington eller Flip. Vad kommer du/ni fram till då?
Citera
2013-07-04, 01:11
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Abonnemangsmånglare?
Säljteknik?
I min värld finns det ingenting som heter abonnemang, det var länge sedan jag förstod att den tiden snart är förbi. Och det finns heller ingen DN i framtiden.

Kan inte ni gammelmedia-talibaner ta en time out och sätta er ned och åtminstone FÖRSÖKA lära er lite om framtidens mediastrategi.

Det är så tröttsamt att höra ert evinnerliga ältande om papperstidningars vara eller icke vara dag ut och dag in.

Ett tips: Tänk bort papper och tänk något annat. Och då menar jag inte aggregerade mms-nyheter eller Huffington eller Flip. Vad kommer du/ni fram till då?

Jag förstår att det är evinnerligt tröttsamt att hela tiden bli påmind om hur ni lever med kniven på strupen med tanke på arbetsvillkoren och säkerheten i era anställningar och i den fart landets högskolor ständigt skiter ut nya vänsteridealister årligen som inte vill annat än att ta ditt jobb. Och inte har något emot att närmast jobba gratis.

Men du som är Sveriges Steve Jobs (pga att du äger en Ipad) kan väl kanske ge en ledtråd på vad för något nytt som skulle vilja få folk att bli matade frivilligt med moralkakor igen, som inte fungerar med dagens digitala lösningar, för oss lägre stående människor som inte föddes med gåvan att kunna förstå vad vi själva vill ha. Som lekman så skulle jag gissa på att en tankekontrollslaser är vad du beskriver. Tror inte många andra lösningar skulle få folk att vilja läsa er i en större utsträckning igen när man kan hitta bättre material gratis på nätet. Men vad vet jag.
Citera
2013-07-04, 01:36
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Vad då? Förlorar man makt genom att presentera fakta? Jag är övertygad om att "förlora makt" i den nya framtiden är journalistikens minsta problem.

Man förlorar problemformuleringsprivilegiet.
Citera
2013-07-04, 01:47
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Abonnemangsmånglare?
Säljteknik?

Vad försöker du övertyga mig om och varför? Sjung, sjung för ni sjunger på sista versen.

Låt oss istället vara realistiska och fråga oss vad ni mediearbetare kommer att göra efter att ni har blivit avskedade under förnedrande former och a-kassan har tagit slut? Det blir att leva på nudlar och snabbkaffe, lägenheten på Söder kan ni säga hejdå till.
Senast redigerad av gavlip 2013-07-04 kl. 01:51.
Citera
2013-07-04, 09:06
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Säger som Steve Jobs: Think different
Du får snart sluta att slänga ur dig floskler och svara med frågor. Tala nu ur murvelskägget och förklara vad för slags avant garde-satsning som du ser komma.

Att som omni paketera om nyheter till mobilformat gjorde man redan för snart femton år sedan. Inget nytt, inget unikt, snarare smått efterblivet.

Konkurrensen om annonsintäkterna ökar hela tiden, t ex så tog Apple under Jobs tid patent på en hörselsnäcka som mäter innerörats temperatur och kroppens puls. En av applikationerna kommer att vara reklam. Nu kommer annonsören att kunna veta vem du är, vart du är, vilket humör du är på och vad du har gjort sedan i morse. Där har du framtiden för annonser.

Medias del av annonskakan kommer att bli mycket mindre framledes, även med en lyckad migrering från print till digitalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in