Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDenSvenske
Du visar ännu en gång att du lever i en fantasi din korkade journalist, för att det skulle finnas några svenska tidningar som är konservativa är skrattretande. Sedan så rekomenderar jag även att du lär dig om styckeindelning.
Oj, förlåt. Blev det alldeles tokigt nu. Jag förstår problematiken. Dina inlägg och svar brukar bestå av max tre rader text. Tre allmänt förvirrade rader. Men jag är storsint. Här kommer inlägget en gång till, den här gången som "Läsa lätt"
"Jag förstår att det är svårt för dig, lätt rabiata människa.
För det du skriver är ju bara floskler.
Om du tror att huvudsyftet med att ge ut tidningar är att sprida kulturmarxistisk propaganda i första hand och att tjäna pengar kommer som ett plus i kanten så känns du inte trovärdig.
Ungefär 80 procent av de svenska dagstidningarna har en borgerlig, konservativ agenda på ledarplats.
Och som ytterligare en liten bonus så äger de också den största delen av tidningarna som utgör de övriga 20 procenten.
Fast å andra sidan, om du räknar konservativa, moderata värderingar som kulturmarxist så får du ju rätt, ska erkännas.
Nu för tiden så drivs alla dagstidningar i rått kommersiellt syfte undantaget några klart politiska utgåvor som kommer ut vecko- eller månadsvis.
Och alltså inte han räknas som dagspress.
Det finns något som heter verklighet, du borde prova den som omväxling."
Så, blev det lättare nu?
Här är några konservativa dagstidningar. I och för sig så har du rätt när du säger att de är skrattretande.
Dagstidningar.
Konservativ inriktning
Mariestads-Tidningen
Nya Wermlands-Tidningen
Skaraborgs Allehanda
Ulricehamns Tidning