2013-07-03, 09:25
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Nu är årets sparpaket för Länstidningen Östersund spikat.
1 juli, 2013:

http://unvis.it/www.journalisten.se/nyheter/sparpaketet-pa-lt-ostersund-klart

Chefredaktören låtsas hålla humöret uppe trots att tidningen nu kollapsar

Citat:
”… Vi har ett stort län att bevaka och det kommer att bli mycket bilåkande, säger Lennart Mattsson.”

Vem försöker han lura? Jämtland är som sagt stort. Bilåkande mycket dyrt. Tidningen kommer tvingas till mejl- och telefonintervjuer. Mycket sittande på rumpan blir det. Resultatet kan aldrig bli annat än mediokert.
Citera
2013-07-03, 09:33
Moderator
Siegfrids avatar
Det är nog bara sammanslagning med ÖP som kan rädda Länstidningen, enligt modell från Dalarna, Gävle och Gotland. Bara en ledarskribent blir kvar som skriver centerpolitik till nyheter från ÖP, allt är lika förutom ledarsidan och tidningshuvudet.
Citera
2013-07-03, 14:00
Medlem
StigAllans avatar
Det är egentligen rätt tragiskt att se hur illa det står till med logiskt tänkande bland tidningsmänniskorna.
Här ser vi med glädje på var nyhet om sparkade journalister och det finns dessutom tidningsfolk som läser tråden men inget görs.

Hur svårt är det att sluta upp att ljuga och istället börja presentera en tidning som folket och jag vill läsa?
En tidning utan moralkakor och propaganda?
Sanningen!

Har faktiskt fortfarande tidningsabstinens och skulle med glädje börja investera om det började utges en passande tidning.
Men det verkar faktiskt så illa att lögnen och "jag vet bäst" sitter så stenhårt i journalisternas huvuden att det hellre går åt helvete!
Citera
2013-07-03, 14:55
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Hur svårt är det att sluta upp att ljuga och istället börja presentera en tidning som folket och jag vill läsa?
Sanningen!

(...)

Men det verkar faktiskt så illa att lögnen och "jag vet bäst" sitter så stenhårt i journalisternas huvuden att det hellre går åt helvete!
Jag har också funderat på detta. Varför kan inte MSM "se skriften på väggen"? Förklaringen är väl ett kombinerat fenomen av mental låsning, oförmåga att se verkligheten och skev självbild. Till den skeva självbilden hör att man tror sig leda opinionen när man i själva verket bara predikar för kören.

Men jag har slutat bry mig. MSM fortsätter på sin inslagna väg. Det har ingen betydelse. Den friare debatten och rapporteringen sker ju på nätet.

MSM har slutat bilda opinion, man har marginaliserat sig själv och man vill inte reformera sig i sina attityder och åsikter. Så jag får väl säga: tack för den tid som varit, MSM.
Citera
2013-07-03, 15:01
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Sanningen!

Det är svårt. Den huvudsakliga poängen med att producera tidningar i Sverige är att sprida kulturmarxistisk propaganda. Kan man även tjäna pengar på det så är det ju ett plus i kanten för då kan man sprida propaganda gratis eller till och med med vinst.

Att börja hålla sig till sanningen däremot är helt otänkbart eftersom det tar bort den huvudsakliga poängen med att producera tidningar. Ska man börja hålla sig till sanningen så kan man lika gärna lägga ner tidningarna.
Citera
2013-07-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Det är svårt. Den huvudsakliga poängen med att producera tidningar i Sverige är att sprida kulturmarxistisk propaganda. Kan man även tjäna pengar på det så är det ju ett plus i kanten för då kan man sprida propaganda gratis eller till och med med vinst.

Att börja hålla sig till sanningen däremot är helt otänkbart eftersom det tar bort den huvudsakliga poängen med att producera tidningar. Ska man börja hålla sig till sanningen så kan man lika gärna lägga ner tidningarna.

Jag förstår att det är svårt för dig, lätt rabiata människa. För det du skriver är ju bara floskler. Om du tror att huvudsyftet med att ge ut tidningar är att sprida kulturmarxistisk propaganda i första hand och att tjäna pengar kommer som ett plus i kanten så känns du inte trovärdig. Ungefär 80 procent av de svenska dagstidningarna har en borgerlig, konservativ agenda på ledarplats. Och som ytterligare en liten bonus så äger de också den största delen av tidningarna som utgör de övriga 20 procenten. Fast å andra sidan, om du räknar konservativa, moderata värderingar som kulturmarxist så får du ju rätt, ska erkännas. Nu för tiden så drivs alla dagstidningar i rått kommersiellt syfte undantaget några klart politiska utgåvor som kommer ut vecko- eller månadsvis. Och alltså inte han räknas som dagspress. Det finns något som heter verklighet, du borde prova den som omväxling.
Citera
2013-07-03, 18:34
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begadan
Jag förstår att det är svårt för dig, lätt rabiata människa. För det du skriver är ju bara floskler. Om du tror att huvudsyftet med att ge ut tidningar är att sprida kulturmarxistisk propaganda i första hand och att tjäna pengar kommer som ett plus i kanten så känns du inte trovärdig. Ungefär 80 procent av de svenska dagstidningarna har en borgerlig, konservativ agenda på ledarplats. Och som ytterligare en liten bonus så äger de också den största delen av tidningarna som utgör de övriga 20 procenten. Fast å andra sidan, om du räknar konservativa, moderata värderingar som kulturmarxist så får du ju rätt, ska erkännas. Nu för tiden så drivs alla dagstidningar i rått kommersiellt syfte undantaget några klart politiska utgåvor som kommer ut vecko- eller månadsvis. Och alltså inte han räknas som dagspress. Det finns något som heter verklighet, du borde prova den som omväxling.
Du visar ännu en gång att du lever i en fantasi din korkade journalist, för att det skulle finnas några svenska tidningar som är konservativa är skrattretande. Sedan så rekomenderar jag även att du lär dig om styckeindelning.
Citera
2013-07-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Du visar ännu en gång att du lever i en fantasi din korkade journalist, för att det skulle finnas några svenska tidningar som är konservativa är skrattretande. Sedan så rekomenderar jag även att du lär dig om styckeindelning.

Oj, förlåt. Blev det alldeles tokigt nu. Jag förstår problematiken. Dina inlägg och svar brukar bestå av max tre rader text. Tre allmänt förvirrade rader. Men jag är storsint. Här kommer inlägget en gång till, den här gången som "Läsa lätt"

"Jag förstår att det är svårt för dig, lätt rabiata människa.

För det du skriver är ju bara floskler.

Om du tror att huvudsyftet med att ge ut tidningar är att sprida kulturmarxistisk propaganda i första hand och att tjäna pengar kommer som ett plus i kanten så känns du inte trovärdig.

Ungefär 80 procent av de svenska dagstidningarna har en borgerlig, konservativ agenda på ledarplats.

Och som ytterligare en liten bonus så äger de också den största delen av tidningarna som utgör de övriga 20 procenten.

Fast å andra sidan, om du räknar konservativa, moderata värderingar som kulturmarxist så får du ju rätt, ska erkännas.

Nu för tiden så drivs alla dagstidningar i rått kommersiellt syfte undantaget några klart politiska utgåvor som kommer ut vecko- eller månadsvis.

Och alltså inte han räknas som dagspress.

Det finns något som heter verklighet, du borde prova den som omväxling."

Så, blev det lättare nu?

Här är några konservativa dagstidningar. I och för sig så har du rätt när du säger att de är skrattretande.

Dagstidningar.
Konservativ inriktning

Mariestads-Tidningen
Nya Wermlands-Tidningen
Skaraborgs Allehanda
Ulricehamns Tidning
Citera
2013-07-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ungefär 80 procent av de svenska dagstidningarna har en borgerlig, konservativ agenda på ledarplats.Och som ytterligare en liten bonus så äger de också den största delen av tidningarna som utgör de övriga 20 procenten.

Fortsätt du och läs ETC då.
Citera
2013-07-03, 20:19
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Begadan glömmer bort att svara på inlägg och har dessutom inte läst den här tråden, det märks.
Den stora vinklingen i svensk media gör sig gällande i nyhetsjournalistiken. Där är det bara problemformuleringar som definierats av V och Mp som godkänns. Och det finns gott om vittnesmål från redaktioner där man sysslar med politisk styrning av innehållet. "Tittarna ska gråta när dom ser de stackars flyktingbarnen". Som journalist i Sverige så väljer man och vrakar, en gruppvåldtäkt får en notis på sidan tjugo och Rapport lägger 10 minuter åt att berömma några somaliska barn som faktiskt lärt sig lite svenska.
Citera
2013-07-03, 20:24
Medlem
Nono.s avatar
Citat:
Oj, förlåt. Blev det alldeles tokigt nu. Jag förstår problematiken. Dina inlägg och svar brukar bestå av max tre rader text. Tre allmänt förvirrade rader. Men jag är storsint. Här kommer inlägget en gång till, den här gången som "Läsa lätt"

"Jag förstår att det är svårt för dig, lätt rabiata människa.

För det du skriver är ju bara floskler.

Om du tror att huvudsyftet med att ge ut tidningar är att sprida kulturmarxistisk propaganda i första hand och att tjäna pengar kommer som ett plus i kanten så känns du inte trovärdig.

Ungefär 80 procent av de svenska dagstidningarna har en borgerlig, konservativ agenda på ledarplats.

Och som ytterligare en liten bonus så äger de också den största delen av tidningarna som utgör de övriga 20 procenten.

Fast å andra sidan, om du räknar konservativa, moderata värderingar som kulturmarxist så får du ju rätt, ska erkännas.

Nu för tiden så drivs alla dagstidningar i rått kommersiellt syfte undantaget några klart politiska utgåvor som kommer ut vecko- eller månadsvis.

Och alltså inte han räknas som dagspress.

Det finns något som heter verklighet, du borde prova den som omväxling."

Så, blev det lättare nu?

Här är några konservativa dagstidningar. I och för sig så har du rätt när du säger att de är skrattretande.

Dagstidningar.
Konservativ inriktning

Mariestads-Tidningen
Nya Wermlands-Tidningen
Skaraborgs Allehanda
Ulricehamns Tidning

Det där var fan den sämsta styckeindelningen jag någonsin sett. Ni journalister är verkligen idioter på precis alla plan. Är det jobbigt att ni förlorar mer makt för var dag som går? För att sen förlora den helt?
Citera
2013-07-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Fortsätt du och läs ETC då.

Jag läser inte ETC. Tycker inte att de är trovärdiga och att de har en dold agenda. Vilket de iofs inte dementerar. Men det är för mycket tokeri för my cup of tea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in