Citat:
Ursprungligen postat av
Ippskiff
Pff, det enda jag skulle göra om ett sådant scenario skulle komma är att aktivera "legionen" och använda alla mina häftiga kunskaper jag samlat på mig under 30 års tid åt att göra livet duktigt surt för whoever det är som invaderar.
Medan ni rädda foliehattar bryter er in i "noah 12" och försöker gömma er så gott det går så tar vi vetenskapare vårt intellekt till vara och börjar skjuta ned skepp istället.

Tror inte herr Ippskiff har tillräcklig mängd och ej heller rätt amunition för att kunna göra någon skada, personligen röstar jag för att hoppa på arken.
De sakerna som kommer att inta jorden är inte trevliga.
Här (ca 8 min in om inte tidslänken fungerar) kan du få lyssna till en som mött en Nephilim (i form av en varulv), 10 fot lång vilket motsvarar ca 3 m.
Jag har själv haft hembesök ett antal gånger av saker som inte är av denna värld och de kan få en att bli imobiliserad (förlamad). När det var som värst så provade jag att be om lite assistans från vår herre och det bara blixtrade till (såg ut ungefär som när Millenium Falcon går in i ljushastighet) och sen var det hela över på ett ögonblick. Du måste själv be om hjälp för annars kan den goda sidan inte träda in och hjälpa dig.
En döende man berättar
här att det enda du behöver i den här världen är något som aldrig förändras och det är skyddet/"säkerheten" som endast kan fås av vår skapare, allt annat är förgängligt och utan betydelse.