Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Nej, jag är från Göteborg och hyser inget direkt agg mot HIF utöver det faktum att ett antal skribenter i den här tråden och dylika är ena jävla sköna troll som på allvar försöker proklamera att HIF har en bra klack. Man hör det rätt tydligt när ni spelar match att ni antagligen är sveriges bästa fotbollsklubb utan en klack värd namnet. Jag såg HIF - AIK och hörde endast AIK sjunga. Ser inte någon anledning till mig att hysa några sympatier för Gnaget i den här frågan då AIK faktiskt är en rival. Det kommer HIF aldrig bli för IFK förutom enstaka säsonger såsom i år. Du kan väl på allvar inte, utan att ljuga, påstå att HIF har topp 5 klackar i Sverige? Jag har hört GAIS-klack vid fler tillfällen genom åren än HIF. Ni/dem har ingen klack.
Jaha du. Som jag minns det var det här en sändning där C more faktiskt inte verkade ha mixtrat med ljudet. Jag får god lust att se om hela matchen och bara posta precis vilka sånger som hörs i sändningen men hinner tyvärr inte. Här är dock de 10 första minuterna:
Minut 0: "På gator röda och blå", HIF-spelarnas efternamn, "HIF - Vi ska ta guld i år", "Stay Bedoya", "Ni kan aldrig, aldrig rubba oss", "Per Hansson, Åh åh" (från Aik endast en sång som hörs lite då och då)
Minut 1: "Uppå planen elva man", Buande mot Aik när de håller bollen och i bakgrunden hör man Aik igen (de kör samma sång fortf.)
Minut 2: "Vi älskar HIF, javisst", Gnaget börjar sjunga "Skåne till Danmark" men överröstas omedelbart av "Ni kan köra upp Madrid och PSG, för Di Röe är det enda laget jag vill se"
Minut 3: Jubel när HIF vinner boll och starka reaktioner när Ardian Gashi blir nerdragen, "Olé olé olé, Gashi, Gashi"
Minut 4: En kort stund hör man Aik ("Vi hatar Djurgårn"), klapp klapp "HIF", "Åh Helsingborg"
Minut 5: Aik hörs med "Finns i våra hjärtan". De överröstas av "HIF tills jag dör" men fortsätter mala.
Minut 6: Häcken leder mot mff och HIF sjunger "Dududidu Makondele" (Aik hörs, men mest trumman)
Minut 7: "Du betyder allt för mig" från HIF
Minut 8: Gnaget maler på medan HIF mest reagerar på olika spelmoment
Minut 9: "HIF grabbar vi är här"
Minut 10: "Vi är Skånes stolthet, Skånes stolthet är vi och vi hatar malmö ff, vi hatar mff"
Utav de sånger som hörs från HIF under den här perioden är det totalt 16 stycken, medan råttorna har fyra sånger som är hörbara på TV-ljudet. Man hör heller aldrig bortapubliken reagera på något domslut, mana på i någon spelvändning eller något liknande tecken på spontant engagemang medan hemmaklacken (och övrig hemmapublik) kan ägna hela minuter åt sådant. Jag bedömmer ljudet från dessa 10 minuter som representativt för hela TV-sändningen från HIF-Aik.
Ändå ska det sägas att Aik var något bättre än vad de brukar vara när det gäller ihållande sång. De sjöng mer eller mindre konstant, men var helt enkelt chanslösa när det gäller att överrösta HIF-publiken.