2013-07-03, 00:56
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagla1930
För en som inte är Stockholmare. Sumpan= Sundbyberg?

Bonde!
2013-07-03, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Bonde!

Ska inte du ut och defenda nu?
2013-07-03, 01:00
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Ska inte du ut och defenda nu?

Jag hade varit ute karatesparkat varenda blårand jag sett om det inte vore för att jag sitter i min sommarstuga ute på Dalarö, jag får nöja mig med att kriga på nätet.
2013-07-03, 01:08
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Diskussionen är väl ganska onödig, om det inte finns nya undersökningar av medlemmar / säsongskortsinnehavare.

Precis, när jag tänker på mina kompisar/bekanta så är de kanske 50% DIF, 30% AIK och 20% HIF. Bosatta över hela Stockholm, Täby, Åkersberga och Nacka. Fan jag bodde ju själv på Hornsgatan i 10 år utan problem och det var länge sedan.

Det här med att ett lag ska "äga" ett område liknar de diskussioner som vi hade i gymnasiet då "Robban" hade tjing på tjejerna väster om stationen och "Micke" ägde norra sidan Rätt pubertalt men kul då.

Samtidigt kan jag inte förneka att det är med blandade känslor som man lämnar Stadion. Det var vår arena med alla sina brister och skönheter. Historia, charm och kultur. En ny arena kommer aldrig bli samma sak. Tele2 är säkert bra för fotboll men det är fotbollen som blir i fokus, arenan kommer jag nog aldrig att älska. Den liksom Globen saknar själ. Jag gillar inte ens Hovet trots att jag besökt arenan sedan 80-talet.
2013-07-03, 01:08
Medlem
Haha, ni i Dif har verkligen noll lokaltillhörighet eller själ. Först "Södermalm - Djurgårdsland" och nu är det alltså Sumpan som minsann är jäääävligt Dif? Vet er plats och håll er till Åkersberga och Handen.

Bjuder på en länk. Vore roligt om Salorm kunde presentera sin "fakta".
http://a.yfrog.com/img827/1649/57253836.jpg
2013-07-03, 01:11
Medlem
Ajberts avatar
http://a.yfrog.com/img827/1649/57253836.jpg

Sumpan är AIK!

Edit. Tvåa på bollen..
2013-07-03, 01:15
Medlem
mazdaqs avatar
Finns väl inte direkt något område i Stockholm som kan ses som "Djurgårdsland"? Det är en för liten klubb i mina ögon.

Skansen möjligtvis..
2013-07-03, 01:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diwedo
Jo den frågan var verkligen på allvar.

Och när du har två liknande inlägg brevid varandra så är du antingen från Malmö eller ett troll.

Varför ens dra upp rankningar på lagens supportrar? Blir lika dåliga diskussioner varenda jävla gång.

Nej, jag är från Göteborg och hyser inget direkt agg mot HIF utöver det faktum att ett antal skribenter i den här tråden och dylika är ena jävla sköna troll som på allvar försöker proklamera att HIF har en bra klack. Man hör det rätt tydligt när ni spelar match att ni antagligen är sveriges bästa fotbollsklubb utan en klack värd namnet. Jag såg HIF - AIK och hörde endast AIK sjunga. Ser inte någon anledning till mig att hysa några sympatier för Gnaget i den här frågan då AIK faktiskt är en rival. Det kommer HIF aldrig bli för IFK förutom enstaka säsonger såsom i år. Du kan väl på allvar inte, utan att ljuga, påstå att HIF har topp 5 klackar i Sverige? Jag har hört GAIS-klack vid fler tillfällen genom åren än HIF. Ni/dem har ingen klack.

Och jo, frågan var allvarligt ställd. Men en viss komik inblandad. Men återigen. Länka gärna klipp där HIFs-klack faktiskt hörs.

Citat:
Jag hade varit ute karatesparkat varenda blårand jag sett om det inte vore för att jag sitter i min sommarstuga ute på Dalarö, jag får nöja mig med att kriga på nätet.

Det låter fruktansvärt mycket icke-bajen att ha en sommarstuga.

Jag vet inte riktigt vilka jag sympatiserar med i hela Sthlms-fejden. Jag tycker den är rolig. Framförallt tycker jag Bajen framstår som mer bajsnödiga för varje dag som går.

AIK är den enda klubben som faktiskt framstår som någorlunda professionell den här säsongen.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2013-07-03 kl. 01:41.
2013-07-03, 01:40
Bannlyst
Citat:

Ungefär som alla andra bajare då.
2013-07-03, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trastevere
Haha, ni i Dif har verkligen noll lokaltillhörighet eller själ. Först "Södermalm - Djurgårdsland" och nu är det alltså Sumpan som minsann är jäääävligt Dif? Vet er plats och håll er till Åkersberga och Handen.

Har folk verkligen inte förstått att det framförallt är en gliring mot allt kampanjen "Defend Söderort" står för?
2013-07-03, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Nej, jag är från Göteborg och hyser inget direkt agg mot HIF utöver det faktum att ett antal skribenter i den här tråden och dylika är ena jävla sköna troll som på allvar försöker proklamera att HIF har en bra klack. Man hör det rätt tydligt när ni spelar match att ni antagligen är sveriges bästa fotbollsklubb utan en klack värd namnet. Jag såg HIF - AIK och hörde endast AIK sjunga. Ser inte någon anledning till mig att hysa några sympatier för Gnaget i den här frågan då AIK faktiskt är en rival. Det kommer HIF aldrig bli för IFK förutom enstaka säsonger såsom i år. Du kan väl på allvar inte, utan att ljuga, påstå att HIF har topp 5 klackar i Sverige? Jag har hört GAIS-klack vid fler tillfällen genom åren än HIF. Ni/dem har ingen klack.

Och jo, frågan var allvarligt ställd. Men en viss komik inblandad. Men återigen. Länka gärna klipp där HIFs-klack faktiskt hörs.

Så du sitter alltså och bedömer klackar framför din tv och Youtube? Ta dig ner till Olympia på måndag och försök höra oss där istället för att sitta och kukmäta vem som har de fetaste YT-klacken.
2013-07-03, 02:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodMourning
Så du sitter alltså och bedömer klackar framför din tv och Youtube? Ta dig ner till Olympia på måndag och försök höra oss där istället för att sitta och kukmäta vem som har de fetaste YT-klacken.

Alla andra klackar i Sverige går att bedöma via tvn. Plus de gånger jag sett ert bortafölje. Men Hifs klack kanske ENDAST kan upplevas live för ni når en sådan akustisk som spränger alla ljudbarriär och det låter lägre via tvn etc än alla andra.

Som jag sa, har upplevt att MFF, Bajen, DIF, AIK samtliga har bra klackar/sångprestation via både tvn, youtube och via bortafölje. HIFs klack har jag aldrig hört. Jag vet ej varför. Jag har nog mindre emot HIF än de tidigare nämnda klubbar. Jag vet ej varför ni ej hörs. Måste vara fel på min tv.

Jag åker inte på bortamatcher då jag inte vill vistas i Stockholm, Malmö och den stad Helsingborg nu är ifrån i onödan.

Gillade förövrigt det jag såg via omvägar att HIF skrev på sin hemsida inför mötet med oss att HIF och IKF är Sveriges två mest framgångrika klubbar sedan 1993 och inte åkt ur allsvenskan sedan dess. Roligt att välja just 1993 och då även undvika att nämna att MFF har 2 guld sedan dess och DIF har 3. Nej, det är något speciellt med HIF.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2013-07-03 kl. 02:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in