2013-04-04, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Finns det biljetthajar runt omkring gnäggetmatcher? Trodde gruperingar så som FB med dyl. skulle ha rätt låg tolerans mot sånt smutsbeteende.

De finner det nog onödigt att bråka vid vanliga matcher. De brukar dock vad jag vet ha det lite svårare när det är närmare utsålt. M.a.o. kan de få svårt att kränga biljetter på söndag.
2013-04-04, 17:57
Medlem
unclefloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Haha. Varberg är fördjävla söta. Dom skickar mail till GK och undrar vad för musik som önskas till arenan under paus/vila, hur vi ska få den bästa marschen genom staden och är i allmänhet jävligt måna om att vi ska få det så gött som möjligt.

Två tummar upp! Nästan så man blir lite varm inombords. Sådant bemötande gör det svårt att vara sur och arg.

..och sol ska det till och med vara. Fy fan. Det är ju nästan som att livet är lite kul att leva helt plötslig.

Haha, fantastiskt.

Hoppas på en skön klassisk trippel i halvlek med Ronka, Snutsvin och Canneloni Macaroni.
2013-04-04, 18:18
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Fast dessa siffror inkluderar väl de där 100 biljetterna som getts till 60-manna företag och de 20 som getts till enmanna företag, som vi fått läsa om? Nu tror jag säkert ni får en hög siffra men då sådana tilltag görs med stort omfång kanske man ska vara lite försiktig med preliminära siffror och vänta tills man räknar antalet på arenan. Det skulle ju vara 10x fler i Poznan än som var där och det skulle bli totalt kaos i Eindhoven på grund av för få biljetter och allt vad som tidigare sagts. Men som sagt ni kommer ju absolut få en hög siffra och man tycker ju att med den siffran i baktanke borde ni med enkelhet ha slagit vårat tidigare rekord om antalet sålda årskort vid det här laget (vilket vi förövrigt hade på Gamla Malmö Stadion).
Tror aldrig jag läst om några 4-5000 i Poznan. Ni är så gulliga då en AIKare kan komma in o skriva att vi ska ha 2 000 i Poznan medan de flesta andra trodde på ett betydligt mindre antal men givetvis ska ni enbart nämna den högsta nämnda siffran i efterhand.
Och i Eindhoven är jag övertygad om att vi hade kunnat vara fler än de ca 3 000 som befann sig på arenan och de cirka 250 utanför arenan.
Citat:
Alltid trevligt med nya AIK:are på forumet, hur gammal är du - 14? Jag skrev för fan två gånger i mitt korta inlägg att ni med all säkerhet kommer att få en hög siffra, just för att undvika en exakt sådan kommentar, av en Gnagare, som du skrev. Dock att man kanske ska vara försiktig med att tro att det kommer över 40 000 om det är precis så många som är "sålda" preliminärt nu.
Förstår givetvis vad du menar, men i nuläget vore det extremt förvånansvärt om vi inte slår vårt gamla rekord.
2013-04-04, 18:22
Medlem
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/djurgarden/djurgarden-slar-publikrekord-trots-samst-poangsnitt-vi-vill-visa-att-vi-har-ba/

Haha DIF, ni är ju för gulliga
2013-04-04, 18:35
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Fast dessa siffror inkluderar väl de där 100 biljetterna som getts till 60-manna företag och de 20 som getts till enmanna företag, som vi fått läsa om? Nu tror jag säkert ni får en hög siffra men då sådana tilltag görs med stort omfång kanske man ska vara lite försiktig med preliminära siffror och vänta tills man räknar antalet på arenan. Det skulle ju vara 10x fler i Poznan än som var där och det skulle bli totalt kaos i Eindhoven på grund av för få biljetter och allt vad som tidigare sagts. Men som sagt ni kommer ju absolut få en hög siffra och man tycker ju att med den siffran i baktanke borde ni med enkelhet ha slagit vårat tidigare rekord om antalet sålda årskort vid det här laget (vilket vi förövrigt hade på Gamla Malmö Stadion).

1. Av att ha läst dina tidigare inlägg har jag dragit slutsatsen att du är intelligent. Både du och jag vet att den som pratade om 4000+ till Poznan inte var en vettig individ och att majoriteten var betydligt mer sansade i prognosen.
2. Antyder du att det INTE var totalt kaos nere i Eindhoven?
2013-04-04, 19:51
Medlem
NackaSkoglund1889s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
En mina föräldrars bekanta har varit väldigt högt uppsatt i PEAB som konsult i bygget av arenan och han berättade att konsultfirman som han driver (ensam anställd) blev erbjuden 20 biljetter inför Syrianska matchen, tror de är utdelade till diverse mer eller mindre intresserade kunder.

Det jag syftade på är dock en kampanj på Campadre som är någon slags "groupon" sida där de hade extra pris på biljetter till just den matchen.

Sen ska man kanske göra på det sättet nu när man har en så pass stor arena, men blir lite roligt när det näsan verkar som att det ska bli 40.000 mentala gnagare på läktaren. Kommer snarare bli en landskamp med en rejäl klack.
Så nu är det alltså något negativt att ha mycket folk. Hade ju knappast låtit likadant om ni dragit 40.000 på en match.
2013-04-04, 20:18
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Ingen vet exakt. Men den kvalificerade gissningen är att de delats ut enbart den här veckan och enbart till E3. Det är nämligen enbart till E3 som det egentligen gått att få tag på några hyfsade biljetter och det är just den här veckan som publiksiffran höjts. Min gissning är väl att 33-34 000 av biljetterna definitivt är sålda av folk som ska gå, möjligtvis ännu mer. Sen är väl 1 000 på vift hos hajar och de övriga gåvor till företag samt "marknadsstrategiska" biljetter hos t.ex. MediaMarkt. Enbart gissningar dock, men jag brukar ligga läskigt nära när jag gissar.

Okej tack för ett uttömligt svar.
2013-04-04, 21:29
Medlem
svulles avatar
Vad tycker ni gårdare själva om Daniel Malmgren? Bonden som först gick ut och fördömde att AIK:s spelare gjorde filmposters med vapen, för att nu göra ett uttal om er publiksituation. Jag tycker förvisso han är rätt underhållande, men utstrålar inte hela han utvecklingsstörd?
2013-04-04, 21:33
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalchalle
http://www.youtube.com/watch?v=N6NVN0ln3UU

Hyfsat.

Härligt gung. Jävla dröm med Ellos borta i premiären, azzu.

Förväntar mig inte direkt liknande scener imorn på Kopparvallen.
2013-04-04, 21:51
Medlem
CiReZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag tycker förvisso han är rätt underhållande, men utstrålar inte hela han utvecklingsstörd?

Jo. Han kan hoppa och runka.
2013-04-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikarosent
Men vad kacklar du om? Vadå fribiljetter? Att det delas ut ett par biljetter här och där en en självklarhet. ALLA gör så, men på djurgårdarna här på forumet låter det som om det delats ut tusentals biljetter.

Det är aldrig så många åskådare som sålda biljetter. Har även att göra med svartabörshajar som säkerligen köpt upp biljetter i mängder.

Jag är övertygad om att det rör som om, just precis, tusentals biljetter. När det öppnats upp nya sektioner till försäljning har ändå stora delar varit spärrade (vissa sektioner). Skulle verkligen inte förvåna mig om det rör sig om några tusen biljetter sammanlagt. Hur som helst ändå väldigt bra sålt i övrigt och för mig en självklarhet att biljetter ska delas ut till kunder/fotbollslag osv., enbart positivt med tanke på möjligheten att de återkommer (och då betalar för sig).

Kan för övrigt tillägga att jag är AIK så slipper vi den diskussionen.
2013-04-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Känns inte längre som något kanske att vi slår vårt eget rekord. Ska sjukt mycket till för att vi inte skulle nå 40 669 innan matchdag, och då kommer säkerligen också en hel del biljetter att köpas väl på plats också.

Med lite tur har vi nått den siffran redan vid morgondagens biljettuppdatering.
Det kommer slås rekord, 60% av syrianska fansen köper nog vid entren. De har bokat in 6 bussar som rullar mot Solna (lär bli ca 2000st rödgula om jag får gissa)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in