2013-07-03, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Alla andra klackar i Sverige går att bedöma via tvn. Plus de gånger jag sett ert bortafölje. Men Hifs klack kanske ENDAST kan upplevas live för ni når en sådan akustisk som spränger alla ljudbarriär och det låter lägre via tvn etc än alla andra.

Som jag sa, har upplevt att MFF, Bajen, DIF, AIK samtliga har bra klackar/sångprestation via både tvn, youtube och via bortafölje. HIFs klack har jag aldrig hört. Jag vet ej varför. Jag har nog mindre emot HIF än de tidigare nämnda klubbar. Jag vet ej varför ni ej hörs. Måste vara fel på min tv.

Vår "akustik" spränger absolut ljudbarriär. Tror nog också på att din tv måste vara paj. Kanske är som så att dina högtalare inte klarade av det makalösa trycket som vi skapar under våra matcher.
2013-07-03, 02:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodMourning
Vår "akustik" spränger absolut ljudbarriär. Tror nog också på att din tv måste vara paj. Kanske är som så att dina högtalare inte klarade av det makalösa trycket som vi skapar under våra matcher.

Antagligen är det så. Sjukt. Får ta mig till Olympia då och njuta av ert fantastiska tryck.

Oj sorry att jag skrev akustisk istället för akustik. Hoppas du ej blev upprörd.
2013-07-03, 02:57
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Alla andra klackar i Sverige går att bedöma via tvn. Plus de gånger jag sett ert bortafölje. Men Hifs klack kanske ENDAST kan upplevas live för ni når en sådan akustisk som spränger alla ljudbarriär och det låter lägre via tvn etc än alla andra.

HIF har en ganska bra klack med sin vidriga trumma. Numera är jag endast på sittplats och kommer man för nära HIF-klacken så blir man mentalt störd av närmare två timmars konstant trummande. Även AIK har ett bra tryck på klacken. Samma sak där, sitt inte för nära eller bli tokig av trumman. Trots att det tar emot så rankar jag nog DIF-klacken som nummer tre i sällskapet, de kan vara lysande men har inte samma konstanta "tryck" som AIK och HIF. Undantaget är givetvis på Stadion där DIF-klacken alltid briljerade med bra samarbete med F och G sektionen.

Dessvärre kan jag inte bedöma andra lags klackar då jag aldrig går på fotboll utanför Stockholm, Göteborg hade dock ett skönt tryck på Fränds i cupfinalen trots att akustiken på arenan är bedrövlig.
Senast redigerad av Lobengula 2013-07-03 kl. 02:59.
2013-07-03, 02:58
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
HIF har en ganska bra klack med sin vidriga trumma. Numera är jag endast på sittplats och kommer man för nära HIF-klacken så blir man mentalt störd av närmare två timmars konstant trummande. Även AIK har ett bra tryck på klacken. Samma sak där, sitt inte för nära eller bli tokig av trumman. Trots att det tar emot så rankar jag nog DIF-klacken som nummer tre i sällskapet, de kan vara lysande men har inte samma konstanta "tryck" som AIK och HIF. Undantaget är givetvis på Stadion där DIF-klacken alltid briljerade.

Dessvärre kan jag inte bedöma andra lags klackar då jag aldrig går på fotboll utanför Stockholm, Göteborg hade dock ett skönt tryck på Fränds i cupfinalen trots att akustiken på arenan är bedrövlig.

Så du rankar alltså HIF som topp 2 i Sverige?

2013-07-03, 03:00
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Så du rankar alltså HIF som topp 2 i Sverige?

Nä, jag säger endast att HIF har en bra klack och bra sång även om det var ett tag sedan jag fick uppleva det

Min jämförelse var stockholmslagen.
2013-07-03, 04:20
Medlem
Cruachans avatar
Jävla fyllon, ni snackar om två olika lag.
2013-07-03, 07:44
Medlem
Joni93s avatar
Johnny, hade du någonsin varit på HIF hade du vetat att HIFs klack kör utan trumma. Rätt uppenbart att Lobengula snackar om bajen.
2013-07-03, 09:30
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trastevere
Haha, ni i Dif har verkligen noll lokaltillhörighet eller själ. Först "Södermalm - Djurgårdsland" och nu är det alltså Sumpan som minsann är jäääävligt Dif? Vet er plats och håll er till Åkersberga och Handen.

Bjuder på en länk. Vore roligt om Salorm kunde presentera sin "fakta".
http://a.yfrog.com/img827/1649/57253836.jpg

Precis, man har frågat ungtupparna och aik har gått framåt enormt de senare åren, det kan ingen ta ifrån er. 80% födda 1980 och tidigare är DIF i Sumpan, 2% bajen (varav en syntes bakom nakenchocksmannen på söderstadion!) och 18% kanske gnaget.

Och ja, det är med ironi jag skriver essa inlägg för det har blivit så uttjatat att diskutera defend södermalm hela jävla tiden.. Är inte ens roligt.
2013-07-03, 09:59
Medlem
Citat:
Jag åker inte på bortamatcher då jag inte vill vistas i Stockholm, Malmö och den stad Helsingborg nu är ifrån i onödan.
Haha, vilket argument för att inte åka på bortamatcher. Att se ditt lag (Blåvitt?) spela anses alltså inte som en legitim orsak att åka till dessa städer som du ogillar?
2013-07-03, 10:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha, vilket argument för att inte åka på bortamatcher. Att se ditt lag (Blåvitt?) spela anses alltså inte som en legitim orsak att åka till dessa städer som du ogillar?

Nej, bristande ekonomi är min egentliga orsak. Har knappt råd att gå på hemmamatcher.
2013-07-03, 11:04
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Nej, jag är från Göteborg och hyser inget direkt agg mot HIF utöver det faktum att ett antal skribenter i den här tråden och dylika är ena jävla sköna troll som på allvar försöker proklamera att HIF har en bra klack. Man hör det rätt tydligt när ni spelar match att ni antagligen är sveriges bästa fotbollsklubb utan en klack värd namnet. Jag såg HIF - AIK och hörde endast AIK sjunga. Ser inte någon anledning till mig att hysa några sympatier för Gnaget i den här frågan då AIK faktiskt är en rival. Det kommer HIF aldrig bli för IFK förutom enstaka säsonger såsom i år. Du kan väl på allvar inte, utan att ljuga, påstå att HIF har topp 5 klackar i Sverige? Jag har hört GAIS-klack vid fler tillfällen genom åren än HIF. Ni/dem har ingen klack.
Jaha du. Som jag minns det var det här en sändning där C more faktiskt inte verkade ha mixtrat med ljudet. Jag får god lust att se om hela matchen och bara posta precis vilka sånger som hörs i sändningen men hinner tyvärr inte. Här är dock de 10 första minuterna:

Minut 0: "På gator röda och blå", HIF-spelarnas efternamn, "HIF - Vi ska ta guld i år", "Stay Bedoya", "Ni kan aldrig, aldrig rubba oss", "Per Hansson, Åh åh" (från Aik endast en sång som hörs lite då och då)
Minut 1: "Uppå planen elva man", Buande mot Aik när de håller bollen och i bakgrunden hör man Aik igen (de kör samma sång fortf.)
Minut 2: "Vi älskar HIF, javisst", Gnaget börjar sjunga "Skåne till Danmark" men överröstas omedelbart av "Ni kan köra upp Madrid och PSG, för Di Röe är det enda laget jag vill se"
Minut 3: Jubel när HIF vinner boll och starka reaktioner när Ardian Gashi blir nerdragen, "Olé olé olé, Gashi, Gashi"
Minut 4: En kort stund hör man Aik ("Vi hatar Djurgårn"), klapp klapp "HIF", "Åh Helsingborg"
Minut 5: Aik hörs med "Finns i våra hjärtan". De överröstas av "HIF tills jag dör" men fortsätter mala.
Minut 6: Häcken leder mot mff och HIF sjunger "Dududidu Makondele" (Aik hörs, men mest trumman)
Minut 7: "Du betyder allt för mig" från HIF
Minut 8: Gnaget maler på medan HIF mest reagerar på olika spelmoment
Minut 9: "HIF grabbar vi är här"
Minut 10: "Vi är Skånes stolthet, Skånes stolthet är vi och vi hatar malmö ff, vi hatar mff"

Utav de sånger som hörs från HIF under den här perioden är det totalt 16 stycken, medan råttorna har fyra sånger som är hörbara på TV-ljudet. Man hör heller aldrig bortapubliken reagera på något domslut, mana på i någon spelvändning eller något liknande tecken på spontant engagemang medan hemmaklacken (och övrig hemmapublik) kan ägna hela minuter åt sådant. Jag bedömmer ljudet från dessa 10 minuter som representativt för hela TV-sändningen från HIF-Aik.

Ändå ska det sägas att Aik var något bättre än vad de brukar vara när det gäller ihållande sång. De sjöng mer eller mindre konstant, men var helt enkelt chanslösa när det gäller att överrösta HIF-publiken.
2013-07-03, 11:45
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Jag hade varit ute karatesparkat varenda blårand jag sett om det inte vore för att jag sitter i min sommarstuga ute på Dalarö, jag får nöja mig med att kriga på nätet.
Skärgården är Djurgårdsland!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in