2013-07-15, 16:17
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustusgbg
Citat:
Blatte ultras, oooho
Blatte ultras, oooho
här kommer Ku Klux Klan,
Vi eldar era barn!
http://www.aikforum.se/aik/supportrar/ultras-nord-yun-2090/sida43.html
?
2013-07-15, 16:28
Medlem
NackaSkoglund1889s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Vart kommer informationen ifrån att ni skulle ha bättre ekonomi än dif?
Har svårt att se detta stämma.

Är väl inte i hela världen att någon pissar på inneplan på Söderstadion.
Och inte kommer killen behöva se sig själv över axeln. Tror ingen kommer känna igen honom på stan
Enligt säkra inside-källor så var Djurgården desperata efter sina 10 miljoner från PEAB som betalades ut förra året pga förseningen av arenan, eftersom ekonomin var så pass genomrutten. Hammarby som däremot (för en gångs skull) har en städad ekonomi såg mest de 10 miljonerna som ett tillskott i en redan uppåtgående ekonomisk trend.
2013-07-15, 17:19
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NackaSkoglund1889
Hammarby Fotboll har bättre ekonomi än Djurgården Fotboll i nuläget. Så att vi skulle gå i konkurs känns inte rimligt, däremot kommer er förening sakta men säkert dö ut i och med att ni är inneboende på Söder. Tommy Jacobssons profetia.
Nu spelar vi hockey och fotboll i ett och samma område så det blir nog ett lyft på sikt. Globenområdet är på många sätt betydligt enklare att ta sig till än Östermalm, trots att en del måste passera söder.

Vi drar betydligt mer folk till hockeyn än fotbollen så på sikt blir det nog ett publiktillskott till Tele2, främst från barnfamiljer och företagskunder. Att vi delar arena med bajen spelar ingen nämnvärd roll, vi delar arena med aik inom hockeyn utan problem.

Skönt också att man nu kan hänga på samma pubar året om.
2013-07-15, 17:21
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Vart kommer informationen ifrån att ni skulle ha bättre ekonomi än dif?
Har svårt att se detta stämma.

Från klubbarna själva? lite fel tråd för den diskussionen iofs men det mesta kan man läsa sig till utan större bekymmer.
2013-07-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Nu spelar vi hockey och fotboll i ett och samma område så det blir nog ett lyft på sikt. Globenområdet är på många sätt betydligt enklare att ta sig till än Östermalm, trots att en del måste passera söder.

Vi drar betydligt mer folk till hockeyn än fotbollen så på sikt blir det nog ett publiktillskott till Tele2, främst från barnfamiljer och företagskunder. Att vi delar arena med bajen spelar ingen nämnvärd roll, vi delar arena med aik inom hockeyn utan problem.

Skönt också att man nu kan hänga på samma pubar året om.
Fast det där stämmer inte, en snabb googling visade att ni drog 6.1k senaste säsongen. 7.7k var snittsiffran året innan när ni spelade i ES.
2013-07-15, 19:45
Medlem
Amex88s avatar
Vad är det med bönder och alltid skrika efternamnen på den som gjort mål?

Daaaajjjjviiiid.... AKKKKKAAAAMMM!!
2013-07-15, 20:20
Medlem
NackaSkoglund1889s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Vad är det med bönder och alltid skrika efternamnen på den som gjort mål?

Daaaajjjjviiiid.... AKKKKKAAAAMMM!!
Ser personligen inget problem med det. Är väldigt många klubbar runt om Europa som gör samma sak.
2013-07-15, 20:25
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NackaSkoglund1889
Ser personligen inget problem med det. Är väldigt många klubbar runt om Europa som gör samma sak.
Ja det kanske det är, jag såg det mest som ett smålags-syndrom, för varken ni eller aik gör väl det?
2013-07-15, 20:30
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ja det kanske det är, jag såg det mest som ett smålags-syndrom, för varken ni eller aik gör väl det?
Nej det gör vi inte och det är inget jag skulle vilja ha heller. Men det är ju ganska vanligt på kontinenten, och bland småklubbar som du säger.
2013-07-15, 20:44
Medlem
FloydPs avatar
Någon som vet hur många gratisbiljetter Djurgården delar ut genom Stadium? Har hört 3000 men det känns rent spontant som en väldigt hög siffra?

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Jo, lite det jag menar. Och vad gäller att vi skulle ha fler bönder än vad ni/Gnaget har så utgår jag från devisen "det som kan påstås utan bevis kan förkastas utan bevis".

Först och främst bör man göra skillnad på hockey och fotboll. Inom hockeyn har vi spelat på samma arenor sedan 30-talet (Ispalatset ute i Frihamnen/Stadion/Hovet). Detta som en följd av att konstfrusna rinkar var, och fortfarande är, en raritet i Stockholm.

Vad gäller fotbollen så är lokalförankringen mycket mer utbredd, inte minst för oss som har haft vår hemmaplan på Södermalm/Johanneshov sedan Kanalplan invigdes 1915. Inom hockeyn har det blivit naturligt att dela arena, medan det inom fotbollen är en helt ny situation med delad arena.

Vad gäller Defend Söderort så får man ta det för vad det är. Jag har förståelse för att ni försöker att håna och nedvärdera hela grejen, men många har förmodligen totalt missförstått vad det handlar om. Personer som Salorm tror att det handlar om att nita så många djurgårdare som möjligt, vilket givetvis är löjligt.

Istället handlar det om att vi har insett att vi måste lägga ned ett rejält arbete för att fördjupa vår starka ställning på Södermalm och i söderort. Exempelvis försöker BF stärka relationerna till krogar på Söder (medlemsmöten på Jägarn, informationsmöten på Snaps, BF-snus till försäljning på några krogar), insamlingen till säsongskort för utsatta ungdomar i söderort i samarbete med Fryshuset, synas ute i skolorna osv. Det handlar om att profilera sig än tydligare än vad vi gjort tidigare.

Kampanjen fyller onekligen sitt syfte, och därför kan man utan problem bortse från hånfulla kommentarer om att "däfända".

E: Givetvis kommer vi göra allt för att er vistelse på arenan blir så obekväm som möjligt, men det innebär inte att alla med blårandig halsduk kommer att dekapiteras på stående fot.

Tack för ett jävligt bra och sakligt inlägg!

Citat:
Ursprungligen postat av engi
Drygt 20 bussar fulla till Dif borta på söndag! Säljs riktigt bra med biljetter än, skulle tippa på iaf 25 bussar!

Biljetterna som släpptes utan bussresa har också sålt slut sedan ett bra tag tillbaka, varav 300 dessa var sittplatsbiljetter på sektionen bredvid!
Tungt, bra jobbat!
2013-07-15, 21:36
Medlem
Olympians avatar
Jaha. Här var det glatt ser jag.

Vi uppskattar när våra spelare gör mål och då kan det hända att vi gapar deras efternamn. Det kommer vi att fortsätta med. Var det några fler frågor?

I övrigt har jag haft en bra dag och jag anser fortfarande att malmö ff bör utrotas.
2013-07-15, 23:23
Medlem
15Februaris avatar
Handlar väl lite om vilka det är som gör det.
Napoli - ganska tunga supportrar, därmed ballt.
Elfsborg - allt annat än tunga supportrar, därmed väldigt töntigt.

Hade vi i AIK gjort det kan jag tänka mig att det hade varit ganska ballt. Men nu gör vi det inte och kommer inte att göra det då det inte är förenligt med den fina svartgula kulturen.

Slut på diskussionen.

För övrigt så är det väldigt många av Napolis supportrar som har stor respekt för AIKs dito.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in