2013-07-02, 17:13
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Enligt NSD artikel var det soldater från I19 som hittade torson och huvudet.
Det står: Mitt i skogen låg en torso (människokropp) och ett huvud.
Jag tolkar det som att huvudet var separerar från kroppen.

Längre ned stod att det inte gick att avgöra om de var separerade.
Citera
2013-07-02, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har någon dagstemperaturuppgifter mellan 4:e och 22:a maj?
http://www.temperatur.nu/boden-egen_graf.html?submit=yes
Citera
2013-07-02, 17:16
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Enligt NSD artikel var det soldater från I19 som hittade torson och huvudet.
Det står: Mitt i skogen låg en torso (människokropp) och ett huvud.
Jag tolkar det som att huvudet var separat från kroppen.

Samtidigt säger NSD att det enligt uppgift var svårt att helt fastställa om huvudet var skiljt från torso. Kan vara att halsen delvis var avskuren, eller mindre halsskade som förvärrats under förruttnelseprocessen.
Citera
2013-07-02, 17:21
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukeboxflowers
Samtidigt säger NSD att det enligt uppgift var svårt att helt fastställa om huvudet var skiljt från torso. Kan vara att halsen delvis var avskuren, eller mindre halsskade som förvärrats under förruttnelseprocessen.

Idiotfråga:
Kan man bryta nacken av någon som de gör i hemska filmer, alltså så huvudet hamnar åt fel håll?
https://www.flashback.org/t256477p2
Citera
2013-07-02, 17:39
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Censurerat avsnittet hur man bryter nacken.

Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Idiotfråga:
Kan man bryta nacken av någon som de gör i hemska filmer, alltså så huvudet hamnar åt fel håll?
https://www.flashback.org/t256477p2

Ja, det är möjligt men kräver militär med specialutbildning, andra specialförband eller någon med vana från någon martial art sport. Tydligen inte helt som det ser ut på film, det räcker inte att vrida huvudet från en sida till en annan.

Inom karate och antagligen inom mma, så finns också enligt tävlingsreglerna ett otillåtet tillgrepp som kallas "headstomp". Den används för att tillintetgöra en redan liggande motsåndare, som strax innan golvats av en annan typ av slag eller spark. Om nu huvudet var svårt deformerat efter kraftigt våld, utan spår av ex. spade, baseboll trä eller dyl., så kan det mycket väl vara en "headstomp". Inom militära specialförband finns det en motsvarighet (med känga förstås), som kallas för axestomp. Hälpartiet på kängan utnyttjas som en yxa.
Senast redigerad av jukeboxflowers 2013-07-02 kl. 18:13. Anledning: Censurerat avsnittet hur man bryter nacken.
Citera
2013-07-02, 17:43
Medlem
Polisen sager att de fatt in tips och darefter beslutat att soka i omradet - och avsatter en hel vacka for detta. Da ar det knapast KJ som 'tipsat' dom. Hoppas verkligen att nagot nytt kommer fram, vad det an ma vara.
Citera
2013-07-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Däremot kan jag tänka mig att de sammanstrålar med hemvärnet utanför förråden och delar upp de olika sökområdena.

Så är det!
Citera
2013-07-02, 18:05
Medlem
clockwise88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Så är det!

Är du hemvärnsgubbe BodenSwe?
Citera
2013-07-02, 18:19
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Så behöver det väl inte vara, de kan ju också ha fått spår som stärker mtGM.
Allt är möjligt

Nej, men så är det. Man söker nu efter alternativa spår, tips som kommit in vid ett par tillfällen.

Sedan bryr jag mig inte nämnvärt vad så kallade experter här vill säga, med det ena och med det andra. Det är bara så att det inte gäller något som ska binda KJ till brottet, var vänliga och släpp det nu, bättre sent än aldrig.
Citera
2013-07-02, 18:22
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är inte alls ganska uppenbart. Nya sök genomförs för att få mer bevis, och få en komplett kropp.

Nej, det är inte uppenbart för alla, tydligen.. Ber om ursäkt för det. Men det kommer bli uppenbart senare.

Jaså? Du är så övertygad om att man letar "mer" bevis? Inte mot KJ i alla fall...
Citera
2013-07-02, 18:27
Medlem
clockwise88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Nej, det är inte uppenbart för alla, tydligen.. Ber om ursäkt för det. Men det kommer bli uppenbart senare.

Jaså? Du är så övertygad om att man letar "mer" bevis? Inte mot KJ i alla fall...

Varför behålla KJ häktad om ny information nu pekar mot annan gärningsman? KJ är häktad eftersom det finns viss (kanske ännu inte tillräcklig) bevisning mot honom. Ingen annan har häktats på ens skäliga grunder.
Citera
2013-07-02, 18:28
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Kanske någon friluftsmänniska Som sprungit på nåt suspekt som kan vara en styckplats/förvaringsplats/mordplats och tipsat polisen

Tror snarare på "sörjan", som t o m har koordinater och ev. sandgrävningar på namngivna platser. Vet någon var det kommer att ske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in