2013-07-02, 15:28
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jaså, har polisen kommit på "redan" att de bör söka genom fler militärbyggnader? Det var på tiden! Detta efterfrågade jag för längesen i denna tråd!

Det var smart uträknat av dig! Synd att polisen inte besitter samma intelligens!

Edit: Hoppas inte massa Bodenbor nu stör polisen... eller till och med riskerar att kontaminera platser om de hittar något.
"– Det här är ett angeläget arbete och vi hoppas att vi får jobba ostört. " (NSD idag)
Senast redigerad av ME077 2013-07-02 kl. 15:33.
Citera
2013-07-02, 15:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det var smart uträknat av dig! Synd att polisen inte besitter samma intelligens!

Edit: Hoppas inte massa Bodenbor nu stör polisen... eller till och med riskerar att kontaminera platser om de hittar något.
"– Det här är ett angeläget arbete och vi hoppas att vi får jobba ostört. " (NSD idag)

Problemet är att de inte följt upp inkomna tips utan suttit på sina rövar och inväntat svar från SKL från prover tagna i lägenheten och stugan.
Citera
2013-07-02, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Problemet är att de inte följt upp inkomna tips utan suttit på sina rövar och inväntat svar från SKL från prover tagna i lägenheten och stugan.
Haft en hyfsad uppfattning av dig.. Men..
Tror du verkligen på det du säger själv? Att dom bara väntar.. Tror du att detta fall också är det enda fall?

Mycket bra att dom börjat söka där dom är nu.. Får se vad som framkommer
Citera
2013-07-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Kanske har kj erkänt nåt? därför sök efter styckplats mordvapen kläder

Precis min tanke... Hade det varit så uppenbart att KJ var oskyldig så hade han inte suttit häktad så här länge. T.o.m. KJ's advokat är väldigt fåordig i alla intervjuer och det enda han upprepar är att bevisningen verkar svag och att KJ säger att han är oskyldig.

Hoppas dom hittar resterna av kroppen samt ett mordvapen och mordplats som kan binda en GM till brottet!
Citera
2013-07-02, 16:33
Medlem
Det står då kvar en polisbil och en massa hemvärnsbilar där samt en NSD bil utanför husen. Det går inte att se vad eller varför men en hel dag där...?
Citera
2013-07-02, 16:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Det står då kvar en polisbil och en massa hemvärnsbilar där samt en NSD bil utanför husen. Det går inte att se vad eller varför men en hel dag där...?

Hemvärnet har väl sitt förråd där om jag minns rätt. Kanske de ska iväg någonstans och söka.
Citera
2013-07-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicken3
Stor aktivitet vid militärförråden innan trångforsbron vid järnvägsövergången mot Ågärdan. Flera piketer och pb.
Spännande att se vad de hittar. För jag tror de har ngt ordentligt spår den här gången. Tycker attbåde polis och åklagare jobbar på bra i detta svåra fall.
Citera
2013-07-02, 16:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Spännande att se vad de hittar. För jag tror de har ngt ordentligt spår den här gången. Tycker attbåde polis och åklagare jobbar på bra i detta svåra fall.

Där de är nu kommer de inte att hitta någonting alls. Däremot kan jag tänka mig att de sammanstrålar med hemvärnet utanför förråden och delar upp de olika sökområdena.
Citera
2013-07-02, 16:54
Medlem
Kanske någon friluftsmänniska Som sprungit på nåt suspekt som kan vara en styckplats/förvaringsplats/mordplats och tipsat polisen
Citera
2013-07-02, 16:58
Medlem
ME077s avatar
Exempel på frågor som vi ännu inte fått svar på men ältat om och om igen:

- När startade span och i vilken omfattning?
- Vet man hur länge VB var avliden innan styckning?
- Vet man att VB verkligen avled 4-5 maj, eller kan det varit ett par dagar senare? (Hållits fången)
- Har man funnit blod i lägenheten, stugan eller annan plats (bortsett fr bagageutrymmet)?
- Finns det tydliga indikationer (t ex dna) på fler GM? I så fall vilka - släkt, airsoft, okända?
- Var det rituellt? Mönster etc? Satt huvud kvar? Är armar också borta?
- Styckade han hunden? (Har ngn vittnat om detta till polisen?)
- Finns det några bevis/indicier från data- eller telefontrafiken bortsett från mastuppkopplingar?
- Har KJ anförtrott sig till någon? (Som har berättat det för polisen)
- Har man hittat mordvapen, VB´s mobil eller annat?

Ska det verkligen inte gå att få svar (alltså inte grundade på spekulationer eller sannolikhet) på en enda av dessa frågor?!
Citera
2013-07-02, 17:03
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Här finns en artikel om fynden av torso och huvud

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7671321

Stämmer håravfall, samt om insjukenhet i bukhålan (vittnen på plats kan ha misstolkat detta som magen var urtagen), så pekar det ändå mer på att mordet skett redan 4:e (kvällen) eller 5:e maj (natten). Om vittnen, ex. soldaten, transporten, etc. kunde bekräfta tomma larvskal, så är det mycket troligt att mordet skett redan 4:e/5:e. Fanns det verkligen inga larver, ev. några enstaka mindre och endast flugor, då har alt. offret bragts om livet senare, alt. så har kroppen förvarats på annat ställe (ex. nedgrävd, svalare, fryst etc.). Det sker tydligen tre stadier av förpuppningar på kroppen, innan slutfasen. När detta är klart förflyttar sig larven till ett mer intakt område på kroppen alt. bredvid och påbörjar kläckning. Detta börjar oftast ske först efter ca tre veckor efter döden. Men som sagt, temperatur och förhållande spelar en stor roll.

Har någon dagstemperaturuppgifter mellan 4:e och 22:a maj?
Senast redigerad av jukeboxflowers 2013-07-02 kl. 17:07.
Citera
2013-07-02, 17:12
Medlem
Lagro

Enligt NSD artikel var det soldater från I19 som hittade torson och huvudet.
Det står: Mitt i skogen låg en torso (människokropp) och ett huvud.
Jag tolkar det som att huvudet var separat från kroppen.
Senast redigerad av Lagro 2013-07-02 kl. 17:14. Anledning: ändrad ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in