Citat:
Ursprungligen postat av
Bodenforever
En sak som jag kollat upp:
Erikslundsvårdcentral.
Det finns en garage port intill personalingången på baksidan som INTE kräver larm/koder,åtminstone utifrån.
Vägg i vägg till bårhuset bedrivs dagisverksamhet,kanske även i de lokalerna numera - ointressant.
Det finns också en byggnad fristående Norr om VC:n med 3 garageportar som inte kräver larm/koder,åtminstone utifrån - mera intressant.
Detta fristående garage ligger ca 750m(meter) fågelvägen från Ödehuset där delar av VB hittades.
Byggnaden med garageportarna kan ses från vissa delar av VC.
Vad jag vet/sett så är det dagaktiviteter där hen kan se nämnda byggnad.Vilka dagaktiviteter,det kan man spekulera i.Hen som befunnit sig i nämnda dagaktivitets del "kan ha sett" garaget..Hen passerar också garaget då hen åker dit för att jobba inom/utanför VC:n.
Tömma sopor(medicinskt avfall),städa,kratta - kanske vaktmästar jobb - vad vet jag.
Koppling då:
KJ:s mor jobbar som KBT/sjukgymnast på Eriklunds VC.
KJ har jobbat åt kommunen(?) som vaktmästare,vilket ansvars område?
Hur långt(från Bodenarenan)och till vilka områden sträcker sig vaktmästarnas nycklar?
Kan man som vaktmästare "komma åt" nycklar till övriga byggnader inom kommunen om hen jobbar åt densamme - nattetid/dagtid/helg?
Finns nycklarna till nämnda garage att nå inne på VC,nyckelskåp/expedition etc.. om hen på något sätt tar sig in?
Och så vidgar vi vyerna lite med spekulation:
Mamman har inte med detta att göra,det måste poängteras -
Jag pekar på möjligheten att MTGM har "kommit över" nycklar/koder under Moderns utlandsvistelse t.ex..
MTGM "kan" ha varit med Mamman på jobbet vid något tillfälle och sett nyckelskåp/koder/garagebyggnad etc..Det flesta barn/ungdomar har varit med sina föräldrar på deras arbetsplats någongång.Om man nu inte sysslar med kärnvapen etc..
VC - har avfalls hantering för "Medicinska produkter/avfall" och kan slinka igenom polisens sök på soptipp/sopstationer.Hur det går till med dessa "medicinska rester" - inte en susning men de bränns väl som allt annat om det är av brännbart ämne.Direktförbrännning via smittorisk - ja då har MTGM tänkt till ordentligt.
Lek med tanken - utr har hittat en blodfläck/droppe eller vad som nu är sagt så här långt.Jag skulle vilja säga att den som gjort detta dåd och klarar sig,är antingen överintelligent eller så har vederbörande haft en otrolig tur - eller kommer att klara sig via ett misstag/outrett spår från utredarnas sida..
Många frågor som sagt och en annan teori av meningslösa teorier då vi får svaret på fredag förhoppningsvis.
En teori grundad på inlägg i tråden:
Mordet är planerat av KJ att utföras då KJ: s föräldrar är utomlands. KJ har då tillgång till föräldrarnas hus och kan komma över nycklar till ett ”hemligt rum” på endera av förälderns arbetsplatser – antingen mammans vårdcentral eller fästningen som pappan är guide i - där styckningen sker i ett rum lämpat för ändamålet.
De styckade kroppsdelarna transporteras till sommarstugan: vissa delar som kläder eldas upp vid sommarstugan, andra är planerat att sänkas i träskmarkerna däromkring.
KJ upptäcker att polisen satt in span på honom och ändrar sina planer på att dumpa delar av kroppen i träskmarkerna runt stugan.
Kompisar träder in under skenet av en fest vid stugan och forslar efter festen kroppsdelarna till huset där de hittas av MP. Planen var att tända eld på huset, men kompisgänget kom av sig därför att omkringboende observerat aktivitet där.
Mordet kan vara ett hatbrott i någon mening av detta ord. Mer än en gm kan finnas i själva dödandet och styckandet.