Citat:
Ursprungligen postat av
Mattheww
text
Och en sista fråga. Hur visar sig er ADHD i vardagen? Vilka problem har ni?
Absolut kan det vara så att du har det ju. Även om du inte tycker du är så överaktiv så kanske överaktiviteten sitter mer i huvudet?
För mig innan diagnos och medicin så gick huvudet i 120, tankar hela tiden, konstant och om dom mest irrelevanta saker typ "oj där är en katt" eller liknande och så började jag överanalysera allting om den skitsaken som precis poppade upp i huvudet. För att sen vara tvungen att skärpa till mig och kämpa för att styra tankarna tillbaka till det jag egentligen ville koncentrera mig på. För mig vart det ohållbart det var alldeles för påfrestande för mig att vara lugn och vuxen utåt när hjärnan och tankarna var i kaos. Utåt verkade jag nog fungera men rastlösheten/oron/ångesten gjorde att efter gymnasiet när jag kämpat i flera år så gav jag upp och vände mig till droger. Tills jag av en slump läste om adhd och insåg att det måste va det. Med concerta är det inte såhär längre... Jag fungerar som andra ingen konstant oro längre och jag blir inte längre lika galen eller mår psykiskt väldigt dåligt när inte allting går så fort som jag vill

Jag tycker fortfarande om ifall allting går väldigt fort men framförallt börjar inte känna oro och må sådär jävla dåligt ifall det inte gör det

Det går bra ändå
Med concerta är det inte såhär längre jag klarar iaf av och hantera det.
Jag håller med om det du skriver alla dina exempel stämmer in på mig med. Måste bara hålla med om en sak du skrev: "- Otålig. Jag avbryter ofta folk som pratar för att jag redan förstått poängen i det de vill säga."
Jag brukade inte avbryta folk men däremot kommer jag ihåg exakt den känslan. Man har redan förstått vad personen ska komma fram till och man känner bara: JA JAG HAR FÖRSTÅTT DIN POÄNG KAN DU OCKSÅ KOMMA FRAM TILL DEN? ÄR DU SÅHÄR SEG KAN DU GÅ VIDARE? JAG HAR REDAN FATTAT POÄNGEN JAG KLARAR INTE AV ATT LYSSNA PÅ RESTEN AV DET DU SÄGER. GAAAAHHHH!!!!
Hehehe

så var det, det där minns jag mycket väl