2013-07-01, 21:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutdurken2011
Det är alltså KJ som är på bilden? Vart är bilden tagen ifrån?
Den är från en privat utflykt till något gammalt militärt område tillsammans med en kompis.
Citera
2013-07-01, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Gå in på Google och slå in ( Jihad murder in New Jersey ) där kan du läsa intressanta saker vad gäller det här ämnet.
Ok, utlänningar - svenskar, 1-1.
Citera
2013-07-01, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tycker det mer ser ut som ett verktyg man brukar öppna målarburkar med...

Du tänker på en målarkniv:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=316034

Ett tämligen olämplig vapen att använda vid mord, betydligt mer olämpligt än en stämjärnskniv. Den är ej heller speciellt lämplig för att öppna konserver med.
Citera
2013-07-01, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den är från en privat utflykt till något gammalt militärt område tillsammans med en kompis.

Kan du förtydliga, det är alltså du på bilden och den har inget med KJ att göra?
Citera
2013-07-01, 21:33
Medlem
ME077s avatar
Ni minns väl att KJ i januari skrev något om Jihad i sin facebook? Ni minns väl att han är med i gruppen "Al-shabab international academy"... Ni vet väl att det är extremt mycket somalier i Boden?
Citera
2013-07-01, 21:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Skulle den kunna stämma med vinkelmåtten som utredarna gick ut med? Väldigt likt, snudd på identisk.
Nej, spetsvinkeln på ett sånt järn som letsdoit länkade till är 90°.
Citera
2013-07-01, 21:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutdurken2011
Kan du förtydliga, det är alltså du på bilden och den har inget med KJ att göra?
Jo det är KJ.
Citera
2013-07-01, 21:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
One in a lifetime event? Men vad är oddsen att om ngn av dessa mördar igen? Och vad skulle det vara för berusande känsla? Skulle de kunna hålla tyst om det? Ja tror att det är mkt svårt att vara tyst när farbror blå knackar på även för personer som gjort ngt sådant. Då är du otroligt hårdnackad och känslokall.
I Finland var det ett uppmärksammat mål där tre ungdomar hade mördat på ett rituellt sätt och även kannibaliserat. Jag har dock mkt svårt att tro att dessa airsoft spelare skulle göra ngt sådant!

Vilken den berusande känslan är få vi veta av KJ & Co när den tiden kommer, men att oddsen för seriemord utförda av dessa är obefintlig, det här är once in a lifetime för de inblandade. Ingenting pekar entydigt på att airsoftaspelare är inblandade. Kan vara naturligtvis, men troligare är att inblandade är kontakter KJ odlat på nätet. Men terrängen där Fallen Angel hölls tror jag är spelplan även för eventet med Vatchareeya.
Citera
2013-07-01, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Den är väldigt lik kniven på din bild. Jag tycker det ser ut som en extragrej längst fram, kanske beror på att bilden är lite suddig. Men hur öppnar han burken, slår han med handen på stämjärnet?
Har det kommit fram att hur lång borde stickföremålen varit?
Citera
2013-07-01, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ni minns väl att KJ i januari skrev något om Jihad i sin facebook? Ni minns väl att han är med i gruppen "Al-shabab international academy"... Ni vet väl att det är extremt mycket somalier i Boden?
Nej, det har jag glömt. Det var bra att du påminde mig.
Citat:
Har frågat förut men inte fått svar, ngn som vet namn på KJ´s bror?

Undrar om KJ menade det som ngn slags humor det han skrev 18/1 om jihad. Eller om han utvecklat en mer allvarlig psykisk sjukdom på sistone.

Nu lutar väl allt åt att KJ är skyldig, särskilt m tanke på skrik och allt. Det gör att jag tappat tron på min "känsla" för människor, jag har inte fått några direkta vibbar om att han skulle kunna mördat henne!
Citat:
Nu finns det ju många teorier om varför han isf gjorde det. Men vet någon om det faktiskt var så att han försökte få tillbaka VB? Han verkar/verkade ju olyckligt kär i någon i alla fall med tanke på en facebook-grupp han var med i:
"Jag såg dig, jag ville ha dig, jag fick dig, jag tyckte om dig, jag älskade dig, jag förlorade dig, jag saknar dig..."
Betyder kanske inte så mycket. Han var ju även med i en grupp som hette något med "Somaliska krigare" och den 18/1 skrev han något om Jihad i sin facebook...
Kan KJ ha inspirerats av Jihad-mördaren i New Jersey?
Citera
2013-07-01, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har det kommit fram att hur lång borde stickföremålen varit?

En allmän tanke bara om sårdjup och sånt. I vilken viktklass var VB och vad hade hon för midjemått och sånt? Thailändskor brukar ju vara späda, men VB ser ut att ha varit lite kraftigare än genomsnittsthailändskan. Om någon kniv gått igenom på andra sidan så vet man att den var längre än hennes bredd så att säga.
Citera
2013-07-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vilken den berusande känslan är få vi veta av KJ & Co när den tiden kommer, men att oddsen för seriemord utförda av dessa är obefintlig, det här är once in a lifetime för de inblandade. Ingenting pekar entydigt på att airsoftaspelare är inblandade. Kan vara naturligtvis, men troligare är att inblandade är kontakter KJ odlat på nätet. Men terrängen där Fallen Angel hölls tror jag är spelplan även för eventet med Vatchareeya.
Ja nätkontakter skulle ju kunna vara en möjlighet. Minns inte, men hade han gillat några suspekta sidor? Finns det ngn indikation att det var annat än vapen och militär som han tyckte om förutom extrem överlevnad.
Det som slog mig är att han inte flydde, utan stannade kvar i Boden som om inget hänt. Tänker ni att detta skedde för att inte verka så suspekt och skyldigt, eller att han hade sopat undan spåren så pass bra eller tänker ni att han är helt oskyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in