Citat:
Ursprungligen postat av
JoyForFools
Det har diskuterats om en eventuell medhjälpare till styckning och efterstäd.
Inte ens om min bäste vän eller en nära familjemedlem kom till mig och bad
om hjälp att stycka och göra sig av med ett mordoffer skulle jag ställa upp.
Tror inte många skulle det. Vissa dysfunctionella individer eller någon under
hot skulle kanske de, men de flesta skulle inte.
Så antingen var han själv hela vägen eller så var eventuell(a) medgärningsman/
män med hela vägen.
Bara spekulationer men med lite logik. Många här verkar duktiga i hur människor
reagerar i vissa situationer. Kan säga vad som verkar mest troligt av det jag skrev.
Jag har svårt att tro att ngn ställer upp och hjälper till vid en styckning. Möjligtvis ngn mkt nära kompis eller en familjemedlem men tror inte det i detta fall. Familjen verkar väl fungerande och har kämpat hårt för sitt barn. De har både hjälpt honom till folkhögskola och även är godman och det säger en del att förmågan finns. Så om ngn hjälpt till tänker jag att då är det kan vara en eller flera kompisar som är med på mordet, men jag tror att sannorlikheten är störst att det är en ensam GM.
Tillskilnnad från många andra tror jag i första hand att detta inte var planerat utan ngt gick snett den här kvällen som gjorde att GM, i detta fall mtGM, dödade VB genom misshandel. Han fick ett raseriutbrott och när han "vaknade till" så var det för sent. I ren förtvivlan tror jag han sedan styckade henne.
MtGM kan också ha upplevt ngt pga ev psykisk ohälsa.
I andra hand tror jag att det kan ha varit som ett spel för mtGM och att ngt gick snett. I detta scenario tänker jag mig att ngn annan, förslagsvis en person till har varit med. I den händelsen tror jag att tortyr även skett. Även hör tror jag psykiskt mående spelat in. Här tror jag mer det fanns en vilja att döda än i det första scenariot.