Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona
Välkommen till vuxenvärlden, där man är myndig och får stå för vad man säger och skriver, och man ansvarar själv för att bedöma sina källors standard. Du uttryckte dig inte lite klumpigt. Du övertrampade grovt. Att offentligt framställa en icke-dömd peson som skyldig till ett grovt, specifikt brott är olagligt om man inte har dom, bevis, faktunderlag, en ordentlig analys osv, och självklart ska man inte samtidigt bedriva en enveten, fanatisk, smutsig lögnkampanj avsedd att skada namngiven person, det är inte seriöst och förtroendeingivande. Jag kan knappast skriva att du strypt ngn 2011 (jag skulle inte ha ett skit på fötterna då, och du har inte ett skit på fötterna heller, när du svartmålar TH) och sen säga att jag uttryckte mig lite klumpigt.
Bloggar? Du hänvisade mig ju till en enda blogg, och det visade sig att du eg hänvisade till ett chattsvar i kommentatorsfältet, alltså en anonym person, som inte bevisats vara knuten till bloggen ifråga. Din källa är en lös debattör, inte bloggen i sig. Och ja, du hade helt fel om TH:s docka.[/
Välkommen till vuxenvärlden ?
Tänk, jag vill säga detsamma till flera av er läkarvänner.
De grövsta övertrampen som någon gjort i denna tråd har ett par av er läkarvänner gjort sig skyldiga till.
Dessa debattörer och läkarvänner har bla påstått att Jovan Rajs är psykopat, allmänläkarens exfru är mentalsjuk, flera läkarvänner har dessutom gjort starka antydningar om att Hanna Olsson ligger bakom en påstådd förfalskning av dagboksvittnets dagböcker, jag blev själv utpekad som torsk för ett par veckor sen helt jävla ogrundat, nån idiot påstod att jag umgicks med prostituerade, självklart anmälde jag detta inlägg och det togs bort bums.
Om något av mina inlägg nu mot all förmodan skulle innehålla regelbrott, anmäl detta inlägg då för bövelen tack så mycket så att det kan tas bort !
Hur svårt kan det va ?
Och visst hade jag fel om knulldockan, det hindrar inte det faktum att du Eremona i slutet av förra året närmare bestämt 2012-12-18, 18:15 skrev så här:
"
Ja, du har rätt. Som så ofta 8-) Och 1988 var alltså trapphusfallet fem år gammalt, mao jättegammalt. och svårrubricerat. Tydligen var det inte misshandel, inte mordförsök, inte rån, och det finns inga foton, nästan inget att gå på. Ett vittnesmål, that's it. Jag undrar om Härm har sagt något offentligt om detta förresten. Hur som helst är Härm inte snövit, han har sladdat hit och dit i livet, som de flesta andra människor, men han har däremot fått betala oändligt mycket mer än de flesta andra män som tappar huvudet, krisar, syltar ihop jobb och privatliv, ger sig på en kvinna (en av mina forna flickvänner har tex polisanmält mig för sk ofredande och jag har blivit förhörd om eländet och nu kan jag garva men då gjorde jag det inte) och ljuger för polisen. Om man verkligen ville smustkasta mig finns det massor av skelett och smutsig byk att damma av, och det är jag verkligen inte ensam om 8-) Ger man sig bara fan på det är det lätt få någon att framstå i skum dager ...
Trapphusdramat utspelade sig före styckmordsfallets födelse, 1983, och Therese Trygger (snacka om ironiskt namn) var alltså inte kognitivt förorenad av nyhetsflödet när hon först anmälde incidenten. Jag anser henne vara trovärdig. Men självklart gör inte denna historia Härm till en möjlig styckmördare, självklart inte. Han mådde inte bra, och får själv stå för det han gjort. Men om man vill leta efter våldsamma, udda män fanns det som bekant oändligt mycket hetare figurer runt da Costa, tex Vincent."
https://www.flashback.org/t94865p556
Du har skrivit av dig rätt så bra vill jag påstå i ditt mycket intressanta och läsvärda inlägg Eremona eller hur ?
Hur ska man annars tolka dina ord när du skriver "Han mådde inte bra, och får själv stå för det han gjort" ?
Vad är det du åsyftar till när du skriver så där ?
Jag har svårt att förstå hur man kan agera vindflöjel bara ca ett halvår senare som du har gjort nu med din helomvändning.
Du har ju faktiskt bara för några dagar sen skrivit i tråden att du har "ändrat" dig angående Trygger, varför har bara du rätt att ändra dig och korrigera vad du tidigare har kläckt ur dig här i tråden ?
Jag tror dock att du fortfarande på nåt sätt innerst inne anser att Therese Trygger var trovärdig men att du samtidigt kanske har känt dig tvingad att hålla med övriga läkarvänner bara för att ha en enad front.
Mitt i prick eller är jag helt ute och cyklar och har fel nu igen ?
Mvh