2013-07-01, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Ja vilka bra advokater.

Inget är väl bra nog för läkarna och för er läkarvänner.

Ni framställer det som om läkarna hamnat i en roman av Kafka. Jösses...
Citera
2013-07-01, 14:18
Bannlyst
Citat:
Är det inte skandal? Ett helt faktafel i en bok som bara är på 750+ sidor?

Det borde det definitivt vara i era ögon, med tanke på HOs felstavningar i hennes bok, som PL gjorde så stor sak av.
Citera
2013-07-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anno82
echoesofglory: Jag är mycket förtjust i ditt sätt att sammanföra alla tänkbara gamla tidningsartiklar!

Kom att tänka på en sak idag, angående detta. Har du (eller kanske någon annan här i tråden) lust att sammanställa någon form av selektiv lista över aktualitetsbetonade artiklar publicerade sommaren 2008 och framåt? (Det mesta av de artiklarna finns antagligen redan på nätet tänker jag.)

Det skulle kunna fungera som en utmärkt första vidareläsning för den som just läst Döden är en man från 2008 och undrar vad som hänt det senaste halvdecenniet.
Eller finns det något annat tillvägagångssätt att rekommendera, för den som vill överblicka händelseutvecklingen 2008–2013?

Här finns en lista över "allt" som publicerats i svensk press mellan 2008 och 2013 om fallet Catrine da Costa. Rent allmänt kan sägas att perioden 2008-2009 är mest intensiv, mest pga den då pågående skadeståndsrättegången i Attunda 2009. det året publicerades nästan 300 artiklar om fallet och rättegången. Efter att brottet preskriberades sommaren 2009 har antalet artiklar om mordet på da Costa sjunkit kraftigt, och det publiceras i regel cirka 50 artiklar om året om da Costa i svensk press. Senaste gången fallet uppmärksammades var i samband med "dagboksvittnet" Annas död i mitten av juni i år.
Senast redigerad av echoesofglory 2013-07-01 kl. 14:29.
Citera
2013-07-01, 14:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja vilka bra advokater.

Du vet ju dessutom vad den ena sa bakom ryggen på TA.

Sen kan du inte mena på allvar att läkarna när de sitter häktade ska veta vad som är en godkänd konfrontation eller inte?

Att du inte förstår att fotokonfrontationerna var rättsvidriga och att de idag aldrig skulle genomföras på det sättet är häpnadsväckande.

Allt det där är din egen tolkning och inget annat, allt med detta fall är väl rättsvidrigt enligt er läkarvänner.
Citera
2013-07-01, 14:33
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Det är ni som snurrar till allt. Det har ni gjort sedan den där kioskromanen kom ut.

Jag utgår ifrån att dagboksvittnet talar sanning.

Men har hon rätt?
Citera
2013-07-01, 14:36
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ja, t.o.m deras egna advokater sög utav h-e...jo, det är bara läkarna det är "synd" om...
...helvetiskt värre att försvarsadvokaterna också skulle ingå i den hemska komplotten...

Ja, precis allt var väl rättsvidrigt enligt dig och de övriga läkarvännerna.

Det är du som lägger ord i min mun, jag har aldrig någonsin påstått att advokaterna deltog i någon komplott.
Citera
2013-07-01, 14:37
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Allt det där är din egen tolkning och inget annat, allt med detta fall är väl rättsvidrigt enligt er läkarvänner.

Så att advokaten sa något bakom ryggen på TA, är bara en tolkning?

Du är ju helt borta.
Citera
2013-07-01, 14:41
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ja, t.o.m deras egna advokater sög utav h-e...jo, det är bara läkarna det är "synd" om...
...helvetiskt värre att försvarsadvokaterna också skulle ingå i den hemska komplotten...

Ja, precis allt var väl rättsvidrigt enligt dig och de övriga läkarvännerna.

Jag har dessutom aldrig påstått att ALLT var rättsvidrigt med detta fall, håll dig till sanningen en stund för det börjar bli lite väl mycket lögner.
Citera
2013-07-01, 14:43
Bannlyst
"Polisutredningen var riggad"

http://imageshack.us/photo/my-images/801/sszw.jpg/

Jovisst, låter som en Aha!-replik i en thriller om en massiv konspiration på högsta nivå. PL borde skrivit skönlitteratur, istället. Fast hans bok påminner ju om det, när han beskriver läkarnas resp. liv.

Ja, inte undra på att läkarna inte haft några framgångar i sin "upprättelse"-turné, ja, förutom av en alltför uppenbar anledning (ja, ni vet vad jag syftar på).

Det var som någon sa, i ett PM till mig för ett tag sedan (nej, ingen aktiv trådskribent), att läkarna borde vara oroliga, med alla dessa läkarvänner som gapar om "upprättelse". Ja, med tanke på hur de diskuterar, resonerar och debatterar.

Ja, ni läkarvänner har i sanning givit konspirationstänkande ett ansikte.
Citera
2013-07-01, 14:46
Bannlyst
Citat:
Jag har dessutom aldrig påstått att ALLT var rättsvidrigt med detta fall, håll dig till sanningen en stund för det börjar bli lite väl mycket lögner.

Kan vara svårt att hålla isär begreppen. Du kan skriva rätt rörigt.

Vi måste komma ihåg att det TAs advokat ska ha sagt bakom ryggen på sin klient är hörsägen och inte ett fastställt faktum.
Citera
2013-07-01, 14:46
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
"Polisutredningen var riggad"

http://imageshack.us/photo/my-images/801/sszw.jpg/

Jovisst, låter som en Aha!-replik i en thriller om en massiv konspiration på högsta nivå. PL borde skrivit skönlitteratur, istället. Fast hans bok påminner ju om det, när han beskriver läkarnas resp. liv.

Ja, inte undra på att läkarna inte haft några framgångar i sin "upprättelse"-turné, ja, förutom av en alltför uppenbar anledning (ja, ni vet vad jag syftar på).

Det var som någon sa, i ett PM till mig för ett tag sedan (nej, ingen aktiv trådskribent), att läkarna borde vara oroliga, med alla dessa läkarvänner som gapar om "upprättelse". Ja, med tanke på hur de diskuterar, resonerar och debatterar.

Ja, ni läkarvänner har i sanning givit konspirationstänkande ett ansikte.

Oroliga, du är ju för rolig du.

Visst, säkert har du fått pm, Det finns ju några som tiger därute och som inte vågar träda fram nu år 2013.

Hanna är ju nummer ett på den listan.
Citera
2013-07-01, 14:47
Bannlyst
Citat:
Men har hon rätt?

Jag är av den uppfattningen, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto